Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 9 Disember 2012

RAKYAT DUNIA BANGUN MENENTANG KUASA IMPERIALIS ANGLO-AMERIKA





 PENCERAHAN JUJUR DARI PEMBACA

Biasalah tu TT. Bila kita berjuang, kita sering dituduh dengan banyak tuduhan jahat dan dilabel dengan label-label yang buruk. Puak-puak kapitalis dan freeloader mana boleh senang duduk bila ada golongan progresif, sosialis, dan komunis yang mengacau kepentingan mereka.

 Pastu, diorg akan label kumpulan sosialis sebagai takde agama, ganas, rampas harta rakyat, dsb. Padahal kita tak ganas kat rakyat, kita ganas kat kapitalis je, kita tak rampas harta org, kita cuma paksa secara wajar agar harta dan segala khazanah kekayaan dalam negara dikongsi bersama rakyat. 

TT, pada 1 disember 2012, saya dengar ceramah kat masjid saya yang disampaikan oleh seorang penceramah yang merupakan seorang anggota dewan ulama PAS sebuah negeri (taknak bagitau nama). Dlm ceramahnya, dia kata sesungguhnya setiap rezeki ialah dari Allah, Allah yang beri, bukan manusia. Contohnya, kalau kita seorang pekerja yg dpt gaji dari bos, bukan bos yang bagi rezeki kat kita, tapi bos tu hanya kuli Allah yang diamanahkan on MEMBAWA PENCERAHAN UNTUK ANAK MUDA
Salim Rubayyi' Ali
on 12/6/12
 
KOMUNIS PEJUANG SUCI
Di Malaysia malah di seluruh dunia sekalipun, pejuang2 yg ikhlas sering dicop sebagai komunis atau sosialis semata-mata untuk memburuk-burukkan pejuang tersebut.

Di hadapan makcik-pakcik Felda, merka tuduh pejuang itu pejuang ini sebagai komunis, kononnya tiada agama dan ganas, padahal yang bercakap itu (pihak reaksionari) berkali2 ganda lebih jahat. Sudahlah jahat, berlakon baik pula. Hakikatnya anggota-anggota sosialis dan komunis lebih ikhlas dan jujur dalam memperjuangkan nasib rakyat yg ditindas oleh reaksionari berbanding golongan kapitalis reaksionari yg berlakon baik di depan makcik pakcik felda. 

Mereka sanggup meredah sampai ke dalam estet-estet getah untuk menolong kaum pekerja yang ditindas oleh syarikat-syarikat asing, masuk keluar penjara, angkat senjata lawan penjajah andai terpaksa. Bahkan ada yang dihukum mati. Tidak seperti pemimpin-pemimpin UMNO, perut buncit, minum arak, bergunjingan dengan tuan penjajah Inggeris, tidak pernah merasa perit maung berjuang, on MEMBAWA PENCERAHAN UNTUK ANAK MUDA

    SATU LAGI TANDA KOMUNIS PEJUANG SUCI    
Komunis insan suci? Kepala Bana kau....Marx....Lenin....stalin...Mao tze tung...suci kepala hangguk kau!!!!!!!!! on MEMBAWA PENCERAHAN UNTUK ANAK MUDA
Anonymous
on 12/5/12
  
SATU LAGI BUKTI KOMUNIS PEJUANG SUCI
Ingatkan semakin tua semakin cerdik. Semakin bangang jadinya kau ni. on MEMBAWA PENCERAHAN UNTUK ANAK MUDA
Berenti la jadi bodoh
on 12/5/12

ANAK MUDA TERHARU DENGAN PENCERAHAN
terharu membaca tulisan ini.. on MEMBAWA PENCERAHAN UNTUK ANAK MUDA
Anonymous
on 12/5/12

DAN BERTERIMA KASEH
hahaha..Terima kasih untuk pencerahan..hahaha on MEMBAWA PENCERAHAN UNTUK ANAK MUDA



RAKYAT SEDUNIA
BANGKIT
BANGUN MELAWAN



--------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Salam pencerahan..

Pasal rezeki itu datang dari Allah diatas,

Ya, memang betul rezeki itu datangnya daripada Allah jua. Dia yang Maha hadir dalam diri kita sendiri. Jadi tak perlulah kita nak takut kepada pemimpin2 & Rajagopal sekiranya mereka berada dijalan yang batil. Ini yang Mufti2 dan ulamak2 kita terang2 sudah lupa. Mereka bertuhankan UMNO & Rajagopal yg memberi mereka rezeki, pangkat & gelaran.

Kitapun kadang2 terlupa juga, bahawa segala rezeki yg. tanggungan kita terima adalah dariNya jua, bukan kita. Jadi sekiranya kita tiada sekalipun, mereka tetap akan mendapat rezeki. Dengan fahaman ini, kita tidak takut mati berjuang dijalan Allah.

Walau bagaimanapun,

~ "Berwaspadalah dengan yang selalu mengaku hanya mereka sahaja yang betul, terutamanya orang Islam, kerana Rasullullah telah berpesan, 98.7% (72/73) dari mereka akan masuk api neraka".

pengundi tegar pakatan berkata...

berbuih bercakap..kalau tak jadi pengundi takder guna der......berbuih menulis kalau tak mengundi lagi tak guno....satu sen habuk.....pui....

insafdoh67 berkata...

Semangat kena pupuk dari muda.. Baru dia faham perjuangan.. Bukan mcm cai di bodo kan sejarah Melayu.. Cukup sudah kami di tipu wei... Kih.kih.kih.