Isnin, 3 Jun 2013

DARI DATARAN TAHRIR KE DATARAN MERDEKA



DARI DATARAN TAHRIR
ke
DATARAN MERDEKA

KOMENTAR TUKAR TIUB
ini baru betul
tak perlu laporan polis
tak perlu hantar memo
tipu pilihan raya
turun jalan raya
Pakatan sebulat suara desak pemimpin SPR letak jawatan Salmiyah Harun 
Isnin, 03 Jun 2013
 

KUALA LUMPUR: Pakatan Rakyat sebulat suara mendesak Pengerusi dan Timbalan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) meletakkan jawatan ekoran catatan rekod paling tinggi petisyen pilihan untuk PRU 13 ini. Lagi...

  • Anwar: Pakatan sokong himpunan 15 Jun
  • Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata Pakatan Rakyat menyokong pengajuran himpunan aman yang akan diadakan di Kuala Lumpur pada 15 Jun ini. 

KITAB UNTUK
RUJUKAN 
POLITIK JALAN RAYA


-------

7 ulasan:

Awanama berkata...

Kalau 3 tuntutan ini tidak ada maka siallah perhimpunan ini :-

1) Tidak iktiraf kemenangan di kawasan yg terbukti berlakunya penipuan

2) Jawatankuasa Tertinggi SPR perlu segera letak jawatan dan ditubuhkan Suruhanjaya DiRaja

3) Pengundian semula diadakan di kawasan2 yg terbukti berlakunya penipuan

Kalau di negara lain, jika isu spt dakwat kekal yg tak kekal, undi pos yg tak telus, undi awal yg mungkir dicalitkan dakwat sudah cukup menjadi satu alasan kukuh utk spr diambil tindakan.

Sekadar pencerahan bersama.

C++ berkata...

Bhai TT...

Buat perhimpunan waktu tengah bulan... waktu tengah sesak..... susah la wei... bajet tak cukup... buat la lepas gaji ker... baru la lagi ramai yang boleh turun.... Tak aci la bagi geng-geng yang dok jauh macam gua nih.... Tak aci la....

Awanama berkata...

Lihat di Turki, kerajaan ambil tindakan sikit saja seperti memperketakan peraturan berkaitan alkohol atau mengubah alam taman untuk dijadiakn mall maka ribuan dari banyak kotarayanya telah turun menunjuk perasaan dan Erdogan (PMnya) benggong sikit kerana dia dapat undi majoriti secara demokratik pula dan dah 10 tahun membawa pembangunen tapi rakyat yang bersikap sekular bagaikan pantang dicuit hak sivilnya lalu terjadi demo besar-besara yang Erdogan menyalahkan parti pembangkang pula. Di negara kita rakyat urban dari semua bangsa pun dah tahu hak mereka, jika ditipu oleh kerajaan maka mereka tak boleh dilarang untuk mendemo besar-besaran dan kerajaan tak boleh salahkan parti pembangkang sebagai dalangnya walaupun Bersih yang menyusunnya..

Awanama berkata...

yuhuuu...

panggilan 'jihad' sudah bergema, gendang 'perang' sudah dipalu...

Masa untuk bercakap sudah tamat. masa untuk bertindak akan bermula....

Dataran Merdeka? tungguuu......

Awanama berkata...

Bro, kenapa bangang sangat buat himpunan tgh2 bulan, poket tengah kosong...pokai bhaaiii...mcmano nak dtg dari jauh nie...kau duduk lembah klang bolehlah...tak adil betul buat aku penagih tegar gas dan water canon...

Buatlah lepas dpt gaji hujung bulan...bangang tul lah...

DIDI KOTA BELUD berkata...

Sudah ada tarikh......hhhahahhhahhhhhahahhhhhahhahahhhhhahahahahahhahahaha....itu bukan ketawa itu JERITAAAAAAANNNNNNN..............

Awanama berkata...

Kalau GST jalan lagi la kau takdo duit....Pinjam la kek atok kau dulu...dapek gaji bayar la balik...
tu pun payah ko?