Rabu, 30 April 2014

DEMO TETAP DATARAN MERDEKA




'Polis benar demo di jalan  Dataran 

Merdeka'

Selepas beberapa kali perbincangan dengan pihak berkuasa, akhirnya penganjur dibenarkan berhimpun di Jalan Raja - jalan besar berhadapan padang dan bangunan Sultan Abdul Samad - bagi membantah pelaksanaan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST).

Bertemakan warna merah sebagai simbolik perjuangan buruh, Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu berkata, jalan tersebut akan ditutup bagi tujuan perhimpunan tersebut yang dijadual berlangsung jam 2 petang esok


NGO mahu polis sekat demo 1 Mei

Empat NGO membuat laporan polis terhadap penganjur perhimpunan membantah Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) yang merancang untuk berarak dari menara KLCC ke Dataran Merdeka esok.

Laporan polis itu dibuat oleh Persatuan Peruncit Jalan Tuanku Abdul Rahman (J- Tarra), Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM), Kelab Wartawan Muda Malaysia dan Ikatan Rakyat Insan Muslim Malaysia membuat laporan tersebut untuk menghalang penganjur meneruskan rancangan mereka, lapor The Star.





KAH KAH KAH
poooorah
kah kah kah
pooraahh


-------

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Polis benarkan.
Ada janji.
Ada persetujuan.
Ada ceramah.
Ada slogan.
Pastu balik.
Esok masih seperti biasa.

OBAMAMAK berkata...

TT patut ucapkan banyak terima kasih kepada Presiden Obama kerana Obamalah demo ini diluluskan oleh pihak Polis kerana Najib takut kena Obama marah dan dapat malu sekiranya perkara yang buruk berlaku semasa demo.

TERIMA KASIH OBAMA!