Rabu, 11 Jun 2014

BUKAN SDATU PEKARAN BARU




KOMENTAR
tak perlu main wayang 
tak perlu anak muda berhutang banyak

selamatkan masa
selamatkan wang ringgit
cetak dan jual ijazah

IJAZAH KOSONG
isi apa sahaja
BA-Hons
MBBS
MA
Phd
apa sahaja
asalkan boleh bayar
tak caya tanya
abdeel azeeez
tabung haji



'Skrol untuk dijual' di UM, kata siswa

Kumpulan mahasiswa Universiti Malaya (UM) berang dengan amalan baru apabila graduan dikenakan bayaran untuk mencetak sijil mereka.

Mereka menggelarkan sebagai skim “skrol untuk dijual”.

Setiausaha Persatuan Untuk Belia Baru Universiti Malaya (Umany) Joycelyn Chu berkata, universiti memutuskan memulakan perkara itu pada Ju
lai.


KAH KAH KAH
alang alang selok pekasam
biar sampai ke batang hidung

alang alang dituduh jual ijazah
baik jual betul betul
boleh dapat duit terang terang

KAH KAH KAH



--------------

4 ulasan:

Unknown berkata...

Member gua dh lama dh buat kerja ni bro..nk sedekad dah..baru nak kecoh..!! Gua dulu pun nyaris2 nak beli..hahahahahaha!!!

Tanpa Nama berkata...

Aku sebagai penyokong Umno tak percayalah benda ni! Fitnah! Nama Joycelyn Chu itu pun bukan nama Melayu. Budak Melayu tak ada pun kecoh-kecoh. Kita orang Melayu tak diajar berkira. Apa susah, dah lulus bayar ajelah. Dah dapat skrol ijazah tu, dapatlah pi cari kerja! Benda kecik pun nak jadi isu!

Tanpa Nama berkata...

skroll banyak keluar pun tak guna...kerja lum tentu dapat lagi kat malaysia...tak caya tanya bro isham..dia ada skroll tapi kerja tarak.

Tanpa Nama berkata...

DiMalaysia nie, kita semua belajar untuk lulus periksa dan mendapat kerja dengan gaji besar.. XDA SAPA PUN NAK BELAJAR UNTUK ILMU PENGETAHUAN..

Berapa banyak cawangan UITM yang ada kat Malaysia? Berapa banyak Universiti swasta yang ada kat Malaysia? Ini x campur lagi insitut kemahiran.Silap silap lg byk dari rumah lendirrr.

Education dh x penting lg..Yang penting adalah membuat donut,kacau dodol dan senaman 48 jam...

Nama ja Degree Holder, Master Holder tapi BI tunggang langgang, komputer pulak toksah cakaplah.. yang tau pun Facebook ja...

Student dah xtau apa itu nilai sebenar ilmu pengetahuan. Yang depa tau, depa hanya perlu segulung ijazah untuk dapat kerja.

So jalan yang paling mudah adalah dengan pembelian skroll jawabnya... xyah kacau dodol dah untk dpt ijazah..

Nak salahkan bebudak nie pon xpatut jugak sebab DLM PARLIMEN BERAPA KERAT MENTERI YANG BETUL BETUL BELAJAR UNTUK DAPATKAN IJAZAH???.. Kita sama sama pikiq na...

-Rebellious Monkey-