Selasa, 4 Ogos 2015

TANGKAP DAN DAKWA







#TANGKAP NAJIB


Najib lakukan kesalahan mengikut Seksyen 165 KK, kata Husam

 | August 3, 2015
Perdana Menteri wajib mendedahkan siapa penderma RM2.6 bilion tanpa mengharapkan balasan

PETALING JAYA: Menjadi kesalahan bagi  Najib  Razak menerima wang secara peribadi tanpa sebarang balasan jika penderma mempunyai hubungan atau kepentingan dengan tugas rasmi beliau sebagai Perdana Menteri mengikut Seksyen 165 Kanun Keseksaan.
Sehubungan itu, Perdana Menteri wajib mendedahkan siapakah penderma RM2.6 bilion yang dimasukkan ke dalam akaun peribadinya seperti yang disahkan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).
Seksyen 165 Kanun Keseksaan menyatakan bahawa barangsiapa, yang menjadi penjawat awam menerima sesuatu benda yang berharga dengan suatu balasan yang ia ketahui tidak mencukupi, daripada seseorang yang ia ketahui ada mempunyai hubungan dengan kerja-kerja rasminya, melakukan kesalahan yang boleh dihukum dengan penjara selama tempoh yang dua tahun atau denda atau kedua-duanya sekali.

KAH KAH KAH
woit
mana boleh tutup bangkai 
dengan bangkai
mana boleh
tutup tipu dengan tipu
mana boleh tutup kelentong
dengan kelentong
berjela jela air liur
semua terbarai
semua pecah
bangkai dah bsusk
makin tak ada siapa percaya
harun din yang ada jin pun tak caya

DUA BANGKAi



--------------------

8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Mana dia soalan dari Haji Hadi dan Haron Din? Dengaq kata depa ni ulamak dasat sangat. Hinggakan kata2 derang dianggap hikmat dewata, tak boleh disanggah kerana ianya bahasa tuhan.

Kencing haring bau petai bai.. derang pun ada hati nak jaga periuk nasi anak cucu.

Tanpa Nama berkata...

Bagaimana najib masih berkuasa
Malaysia ada 222 kawasan parlimen
Umno ada 222 ketua bahagian
Baling 1 juta kepada ketua bahagian
Jumlah belanja 222 juta sahaja
Masih ada 2.6 billion masuk poket
Sebab ramai murah hati
Sanggup derma berbillion billion
Kah kah kah
Dunia ketiga memang begitu
Guna duit untuk pegang kuasa
Bila pegang kuasa boleh cari duit
Amat mudah kan ?
Agensi lain hanya pelengkap kepada sistem pentadbiran
Kah kah kah

panglimo potaseh berkata...

Sobolom kito tangkap Najib ... kito dah boborapo kali kono tangkap-lopeh ... tangkap-lopeh ... tapi Najib tak kono-kono jugak ... kahkahkah.


azam berkata...

Sape kata harun jin & hadi tak percaya
dia kata najib tak nak duit sebanyak tu
dia kata sejak sokong hudud najib cuma makan budu je
dia dah check loh mahfuz

Tanpa Nama berkata...

Dunia ketiga tak salah terima derma masuk dlm personal akaun pejawat awam bagi gred tertinggi. Kata menteri pasola.
Terima hakikat kita dunia ketiiga.

Tanpa Nama berkata...

MAT BAHALOL KAYA RAYA LAH

Mana boleh tangkap Orang Kaya Mat Bahalol

Siti Aminah pon kena Kabommmmmmmm!!!!!!

Husam ini pergi Tadika ke tidak dulu...????

Apa nak jadi Orang Orang PAS nih...

Tanpa Nama berkata...

Kat tempat gwa bila nampak ANJING, kaum pun pun cuit bagi tau, BANGKAI 2. Mengapa bangkai? Pasal BUSUK punya kaki! Kah kah kah

Nazrio Dond DoLLa berkata...

biLa baby beranaK kat maLaysia ni
ceLik mata terus cari saLah umnQ
ceLik matO teruH cariK saLaH najiK
terus cariK saLaH russmaa 1st Lady

apa pLak saLah najik...????
apa puLak masaaLah najiK..???
daH orang bagi derma kat dia...!!
najik nak buat macam mana...???
saya perchaya kaLau najik bersedia untuK
tidaK mahu menerima wang 2.6B tersebut
korang toatap jugaK cari saLah najiK
totaP carik saLaH rusmaH 1stLady
maLaH kaLau najik bersedia
sumpaH masjid atau
sumpaH seranaH penderma serta
memuLang_kan semuLa wang tersebut
kepada penderma....
korang totap jugaK carik saLaH najik
korang semuO daH giLo....kaH kaH kaH
kaLau makhLuk Lain jadik najik,
makhLuk tu pun X Larat daH
naK Layan korang punya sokLan
Lantak korang LaH
korang 53% pun kuaLiti tataK
kaH kaH kaH