.

Isnin, 4 April 2016

BANGGA JADI KAPIR










PEMIMPIN 

KAPIR YANG 

JUJUR DAN

IKHLAS



Ahok: Saya Bangga Jadi Kafir Yang Penting Tidak Korupsi


Jakarta, CNN Indonesia -- Gubernur DKI Jakarta, Basuki Tjahaja Purnama, menganggap selalu ada saja riak perlawanan dan fitnah-fitnah yang ditujukan kepadanya terkait program dan kebijakan yang ia kerjakan. Namun, ia mengaku tak peduli dengan penilaian apapun selama masih dalam koridor yang benar.

Mengenai isu rasisme yang ditujukan padanya, ia pun bersenda gurau akan membuat sebuah kaos yang melambangkan dirinya. "Saya pikir saya musti cetak kaos juga, tulisannya, saya bangga jadi kafir yang penting tidak korupsi," ucap Ahok dan disambut dengan gelak tawa dari hadirin.

Ahok menganggap, sebenarnya inti masalah dari birokrasi atau apapun adalah korupsi. Namun hal itu dicoba untuk diputarbalikkan oleh orang yang punya kepentingan.

Masalah yang terjadi di DKI pun terjadi akibat adanya korupsi. Baik macet, banjir, dan lain sebagainya, akar masalahnya adalah korupsi.

"Kalau dibereskan mudah-mudah semua program di DKI, semua pelayanan terpadu, kesehatan, bertahap akan kita penuhi," kata Ahok. (sip)

INI KATA2

DARI PEMIMPIN

INDONESIA

YG SATU MASA

LAMA DULU 

DIKETAWAKAN

KERANA RASUAH

--------------

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

apa yg gempaknya?kafir itu adalah ingkar.jgn ingat ulama2, mufti2, org2 agama tidak berlaku kafir..kafir yg paling besar adalah kafir tersembunyi..dari luaran, dari pakaian, dari jubah dan segala aksoserinya bole nak menyembunyikan kekafiran dlm diri..hakikatnya tuhan bagi tuhan zeus je yang tahun..contohnya ckp berdekah dekah tp berak dlm jubah..org tak nampak taik tp org akan mula membaui taik itu perlahan2..sume org bole ckp pasal hukum ckp pasal tuhan dan semua org belum tentu bole islam 24jam sehari, melainkan islam katepe..islam kad pengenalan setempat..kad pengenalan..tuhan diingati selama 5kali solat je, lepas solat , tuhan sudah hilang, tuhan sudah mati, yg sentiasa hidup adalah DUIT, fulus fusikom..nape tak percaya? cuba lihat ulama2 ketika dipentas tv, dimimbar2 masjid disurau2..mrk akan kedengaran ghairah dgn keimanan, sedangkan itu hanya teori shj, praktikalnya belum tentu..semua syarahan2 itu wajib ada kelas wajib ada latihan agar nampak tuntas dan merapi ketika menghasut..tak cukup ilmu quran dijampikan, dipakainya ilmu2 sampingan dikatakan jin islam..agaknya jin islam tu bersunat tak?agak2 jin islam tu ada kad pengenalan tak..soalan ni wajib ditanyakan kpd harun jin.cuba tanya harun jin, jin pompuan pakai beg birkin tak, pakai berlian tak.sesesat2 atau sekafir2 jin itu, jin takda duit 4.2bilion, takda mencuri duit kerajaan rakyat dewata raya jin. melainkan ada perjanjian jin manusia yg berselera firaun tp mengimpikan syurga muhammad..sewajib2nya, jin2 doktor la yg merawat harun jin bukan doktor2 zahir.teori dan praktikal tak sama mcm dikata..mrk2 kata amerika itu taghut, bila amerika dtg, sume alim ulama ilmu firasat berselirat sume hilang entah kemana..ada yg lari ke german sambil tgk pornowi yg dihalal jakim kan..marilah kita ramai2 berdoa depan kaabah, agar tuhan allah mbukakan kekafiran dan kemaluan ulama2 dan pemimpin2 zalim ini..