.

Jumaat, 14 Oktober 2016

TUNGKU FRAUD DITIBAI LAGI








PERSOALAN 

KURUN INI

BETUL KE

MALAON INI

SEKETUL TUNGKU?

KALAU TUNGKU

MANA DAPURNYA


Mahfuz jawab Ku Nan: Minta Najib letak jawatan, tak nak orang gila berkuasa

Ahli Parlimen Pokok Sena  Mahfuz Omar membidas kenyataan balas Setiausaha Agung Umno  Tengku Adnan Tengku Mansor (Ku Nan) yang mendakwa beliau gila kuasa apabila mendesak Perdana Menteri letak jawatan.
"Yang menghairankan saya Ku Nan faham atau tidak kandungan kenyataan saya.
"Saya hanya minta Majlis Raja-Raja memperakui dokumen Deklarasi Rakyat dan menyatakan hilang kepercayaan kepada Najib sebagai PM".
"Saya tak suruh pun Najib letak jawatan atau suruh Majlis Raja-Raja pecat Najib.
"Jelaskan apa kadungan kenyataan saya. Terpulanglah pada Najib kalau beliau 'gila nak terus berkuasa' beliau boleh teruskan. Saya dan rakyat hanya mahu lihat PM Malaysia bukan dari kalangan 'orang gila yang berkuasa'.
Sebaliknya dakwa Mahfuz, Ku Nan mengatanya pula 'gila kuasa' apabila minta PM Najib berundur atau di pecat.
TENGKU FRAUD

KENA TIBAI

SAMPAI 

TERLONDEH








------------------

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

TONGKU nih macam TONG TAIK lah kira nya

Dulu zaman daun pisang , setiap rumah ada TONGKU tuk simpan TAIK


Kalau dah masok UMNO mesti lah BANGKE or TAEK kata orang indon

Mat LOL gila kuasa lupa Raja 88 Tahun pun KIOK jugak

Bahalol

Tanpa Nama berkata...

Orang yang pegang kuasa sudah beberapa tahun, yang kini masih memegang kuasa sama atau lebih tinggi pula, dan tidak dilihat akan melepaskan kuasa itu dalam masa terdekat: orang ni bukan gila kuasa.

Orang yang tidak pernah pegang kuasa tinggi, atau orang yang mungkin pernah pegang kuasa sederhana untuk jangkamasa sekejap sebelum ini atau sekarang ini, dan tidak dilihat sebagai bakal melompat memegang kuasa sangat tinggi dalam masa terdekat: orang ni gila kuasa.

Dewan bahasa melayu sila buat pembetulan maksud gila kuasa dengan serta-merta, atau sprm akan serbu pejabat pengarah kerana salahguna kuasa.