Khamis, 22 Februari 2018

NAJIB BUAT BERIAT PALSU






BETUL


WAJIB SOKONG

Kebencian politik dan maklumat palsu boleh ancam negara


KOTA BHARU – Dua perkara utama yang perlu diberikan perhatian masyarakat kini ialah ancaman keselamatan negara melalui kebencian politik dan juga penghasilan maklumat palsu yang digerakkan secara tersusun dan licik.

Pensyarah kanan, Fakulti Komunikasi dan Pengajian Media, Universiti Teknologi Mara (UiTM), Suhaimee Sahar berkata, sebagai contohnya, usaha Pengerusi Bersatu, Tun Dr Mahathir Mohammad yang meraih perhatian pengundi di Malaysia untuk memberi sumbangan PRU14 kepada parti itu.

“Sebenarnya ia tidak lagi mengejutkan. Perkara asas yang perlu dilihat adalah motif yang diguna pakai dalam penghasilan video tersebut. Elemen muzikal dan bunyi mampu mempengaruhi minda luar sedar pengundi.


NAJIB TIPU

BANI MELAYU

GADAI TANAH

MELAYU PADA

CHINA MERAH

AMAT BAHAYA


------------------

2 ulasan:

panglimo potaseh berkata...

Prof. Kangkong Tiga Ikat royak.. Dr.Mahathir guna elemen muzik dan bunyian untuk pengaruh minda rakyat. Wah ini komen bertaraf lebih daripada minda kangkungan. Setaraf dengan umbut anau di buat gulai lemak, dimakan dengan sambal tumis dan nasik panas. Kok cam ni susah M. Nasir cari makan.. Chedet pun dah pandai buat muzik?

Tanpa Nama berkata...

Ini suhaimee ada keturunan eeee ka?