Khamis, 2 Mei 2019

DARI SINI KE SINI






DARI SINI KE SINI
setiap kali aku disini
maka disinilah aku
di wilayah yang asing
di kampong yang asing
lalu aku teringat pada kamu
yang bagitu jauh aku tinggalkan

setiap kali musim bunga ini sampai
setiap kali aku lalui denai itu
lalu aku teringat kepada kamu
yang bagitu jauh aku tinggalkan

maka aku disinilah
berteduh dibawah pokok yang asing
memandang lautan rumput

setiap pokok yang aku lihat
setiap rumput yang aku pijak
setiap tangga yang aku naiki
setiap bunga yang aku cium
aku teringat kepada kamu
yang bagitu jauh aku tinggalkan

kicuan burung burung itu
desiran angin itu
mengingatkan aku kepada engkau
yang bagitu jauh aku tinggalkan

setiap bilik yang aku tiduri
aku tinggalkan kenangan
setiap bilik yang aku tiduri
aku tingalkan sadikit hati
lalu aku teringat kepada kamu
yang bagitu jauh aku tinggalkan

tadi aku lalui denai itu
dibawah banir sebatang oak
aku membuka zip seluar
lalu aku terkencing
saperti yang kamu lakukan
sebagai tanda wilayah yang telah kamu lalui

disini aku
aku disini teringat kepada kamu
yang bagitu jauh aku tinggalkan

brandshatch place
fawkham kent
2/5/19





--------------

8 ulasan:

Awanama berkata...

lu pegi sambut puasa kat sana ke tt? untung laa, kat sana kalau lu tak puasa pun penjaga agama tak kacau lu. kalau kat sini org yg tak berpuasa diusung naik kereta jenazah untuk diaibkan dan ditayang pada seluruh dunia seolah olah dosa yg dia buat tu yg menyebabkan suhu dunia meningkat! kahkahkah

Awanama berkata...

8hNi...berapa bungkus air ketum kau sudah srooootttt..dah!

Awanama berkata...

Hahaha semiologi kepalo abbohnya

Asrul Sani berkata...

Tuan TT...
Sajak ni al kisah seekor anjing yang kau tinggalkan nun jauh di sana ya...? Masa you buka zip untuk kencing di celah banir pokok tu musim apa ya....? Jika kejadian kencing tu berlaku di musim dingin di negara temperate, mungkin susah sikit nak keluarkan kontol kerana ianya tersentap ke dalam kerana kesejukan......

Anyway you are so romantic la brader TT. It is a pathetic situation indeed.... selalunya orang lelaki rindukan saat-saat indah bersama seorang wanita.....anyway for a gagalis anjing pun anjing la...its okey... no need to be sad. Aku pun pernah rindukan seekor stallion yang kumiliki sewaktu tinggal di kaki gunung Khan Tengri dulu.... Nostalgia namanya....

Awanama berkata...

Nampak muka jho low seperti nampak muka zakir naik.kedua-duanya pelarian.masing-masing mempertikaikan intitusi keadilan negara asal.kalau dua bangsat ni ada telor, sila balik negara asal.

Awanama berkata...

kencing jangan merata rata, tak Kira pokok durian atau pokok oak lah, engkau ini asyik kencing merata, Cuba tengok kerabat kerabat nie asyik cari barang putih, engkau bawa balik satu barang putih dari Peranchis atau London lah, tarak bau petai, tarak bau ikan sardin kah kah kah...selamat

En. Ahmad berkata...

Sonyap je jang.. abam p himponan ummah ke.. abam kan dah macam hostaddd. Kah kah mah

Awanama berkata...

Kena kutuk bikoz orang dengki. Biasa lah, tak kisah Bulan Ramadhan or not, dengki - kutuk - negativity tetap ada. chill bro, ragam manusia.