Rabu, 11 Disember 2019

HEBAT AMAT HEBAT




HEBAT

AMAT

 HEBAT




Saya sedia beri keterangan segera, kata Anwar

KUALA LUMPUR – Anwar Ibrahim menyatakan kesediaannya untuk tampil memberi keterangan bagi membantu siasatan polis dalam kes fitnah terhadap beliau oleh bekas penolong penyelidiknya, Muhammad Yusof Rawther.

Presiden PKR itu turut mengucapkan terima kasih kepada pihak polis kerana menyegerakan siasatan isu yang dianggap fitnah itu.

“Merujuk kepada dakwaan fitnah terbaharu terhadap saya, saya berterima kasih kepada pihak polis kerana telah menyegerakan siasatan mereka.

“Ingin saya tegaskan bahawa saya bersedia memberi keterangan kepada pihak polis dalam kadar segera untuk membantu siasatan,” katanya dalam kenyataan di sini, hari ini.

Beliau bagaimanapun tidak menyatakan lebih lanjut berkenaan hari dan masa untuk tampil memberi keterangan kepada polis.

Kenyataan itu menyusul selepas Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman Komisioner  Huzir Mohamed memberitahu, Unit Jenayah Terkelas Bahagian Pendakwaan dan Undang-Undang (D5) JSJ akan memanggil Anwar dan beberapa saksi lain untuk mengambil keterangan dalam kes tersebut.

Yusoff Rawther baru-baru ini mendedahkan menerusi Akuan Bersumpah (SD) beliau telah dicabul oleh Anwar pada awal Oktober tahun lalu sebelum membuat laporan polis serta menyerahkan SD kepada polis di IPD Sentul pada Sabtu 7 Disember untuk tindakan lanjut.

Pada Isnin 9 Disember lalu, Yusoff tampil bersama peguamnya Datuk Mohammed Haniff Kathri Abdulla ke Bukit Aman sebelum diambil keterangan selama lapan jam berkaitan isu tersebut.

Semalam Yusoff tampil sekali lagi di sebelah petang tetapi ditemani seorang wanita dipercayai ahli keluarganya ke Bukit Aman sebelum dirakam keterangan selama tiga jam dan meninggalkan premis Ibu Pejabat Polis Malaysia itu mengikut pintu belakang.

Seminggu lalu, pihak Anwar telah membuat laporan polis menafikan status SD Yusoff Rawther serta fitnah tidak berasas yang dilemparkan ke atas beliau untuk tindakan lanjut polis.

Siasatan kes tersebut  dibuat di bawah Seksyen 354 Kanun Keseksaan.

Seksyen 354 Kanun Keseksaan adalah mengenai kesalahan “menyerang atau menggunakan kekerasan jenayah kepada mana-mana orang, dengan maksud hendak mencabul atau dengan mengetahui mungkin bahawa dia akan dengan jalan demikian itu mencabul kehormatan orang itu”.

Jika disabitkan kesalahan di bawah Seksyen 354 Kanun Keseksaan ini, pelakunya “hendaklah dihukum dengan pemenjaraan selama tempoh yang boleh sampai sepuluh tahun, atau dengan denda, atau dengan sebat, atau dengan mana-mana dua daripada hukuman-hukuman itu”. – MalaysiaGazette


INILAH CONTOH

PEMIMPIN ISLAM

YANG HEBAT

YANG JUJUR

YANG BERANI

YANG SUCI

BERANI LAWAN

FITNAH 

DITUDUH

CUBA MEROGOL

BUKAN BETINA

TAPI  BUDAK

JANTAN SERABAI

INI PASTI 

PROJEK ZIONIS


-------

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Yang kau nak kaitkan islam dengan perbuatan nak menutuh lubang jubo apahal hisyam. Kau agama pagan ke? Kapir lanknatullah pun lagi bersepah menutuh lubang jubur kau tak bising pun. Kau jeles ke sebab Abam tak minat dengan jubur berkedut tua kau tu. boleh belah lah...

yeop_sepet berkata...

Hang mmg giler TT aku suka giler2 hang isham.haha nak rogol jantan serabai yg tak tahan tu,nafsu abg non mcm kambing pembaka,tak bagi main bule mati depress kempunan dlm kandang, tak pecaya tanya org bela kambing.tp kambing pun reti jantan betine,abg non nie apa,babi ke.

ayahchik berkata...

Salam TT. Gua cukup suka cara lu yg bersantai, sinis lagi tajam berbisa. Plz korek lagi sbb pasti byk lagi the dark side of ABAM yg ramai tak tahu dan x nak percaya. Kipidap bro.