Isnin, 10 Februari 2020

BETUL PELIK LAGI BANGANG







BETUL PELIK

MAMAT DAP NI

BARU BANGUN

DARI NAZAK KE ?

PAS hipokrit, oportunis dan pelik, kata pemimpin Pakatan

HIPOKRIT, oportunis dan pelik merupakan antara sifat yang dilabel pemimpin Pakatan Harapan kepada PAS mengenai langkah parti Islam itu untuk mengemukakan usul menyokong Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad.

Menurut mereka PAS hipokrit kerana walaupun mendakwa memberi sokongan terhadap Dr Mahathir, mereka masih berkempen menentang kerajaan PH dan menolak dasarnya seperti Statut Rom dan pengisytiharan harta ahli parlimen.

PAS juga oportunistik kerana ia merasakan dengan menyokong Dr Mahathir, parti itu boleh menyertai kerajaan menerusi pintu belakang.

Malah, parti Islam itu pelik kerana hampir semua demokrasi berparlimen, parti pembangkang membentangkan usul tidak percaya terhadap kerajaan dan perdana menteri yang memerintah.

“Saya rasa pada umumnya kita boleh katakan pendirian PAS menyokong Dr Mahathir adalah hipokrit,” kata Ahli Parlimen Klang Charles Santiago.

“Jika mereka benar-benar berminat untuk menunjukkan sokongan kepada Dr Mahathir maka mereka harus menyokong semua dasar PH. Itulah maksud sokongan.

“Sekiranya mereka menyokong Dr Mahathir adakah bermakna mereka meninggalkan Muafakat Nasional dengan Umno?”

PARTI PAS 

BUAT UNDI 

PERCAYA  PADA

MADEY KERANA

NAK BUANG

LIM GUANG ENG

GANTIKAN DGN

RAFIZI RAMLI

KAH KAH KAH

MUSTAHIL 

TAK SEDAR

KAH KAH KAH

MUSTAHIL 

TAK TAHU

KAH KA KAH
KAH KAH KAH


-------------

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Pas akan buat usul undi picaya pd madey diparlimen. Lu tak picaya ke? Undi picaya sama madey adalah undi untuk menentukan brp orang yg tak picaya sama madey. Lu picaya? Kalu undi picaya menang beerti ahli parlimen yg tak picaya sama madey kalah. Kalu undi picaya sama madey kalah maknenya ahli parlimen yg tak picaya madey lebih ramai dari yg picaya. Sikalang lu ada picaya ke tidak? Rakyat picaya atau tak picaya tak kira. Rakyat luluk liam liam.