Isnin, 10 Februari 2020

APA MAKNA BERITA INI



MAKNA BERITA IN

SENANG SAJE

PARTI ISLAM

TAK SOKONG

ANWAR IBRAHIM


Terima kasihlah jika mahu sokong, saya sudah jadi perdana menteri, kata Dr M

DR Mahathir Mohamad berterima kasih kepada pembangkang kerana merancang untuk mengemukakan usul percaya bagi menyokong kepimpinannya.

Namun Dr Mahathir juga mengingatkan Umno dan PAS bahawa beliau sudah menjadi perdana menteri.

“Saya tidak tahu apa yang akan mereka (PAS) lakukan.

“Saya sudah menjadi perdana menteri. Jika mereka mahu menyokong saya, terima kasihlah,” katanya.

Semalam PAS berkata akan membincangkan cadangan membentangkan undi percaya kepada Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad dengan Umno hari ini.

Timbalan Presiden PAS Tuan Ibrahim Tuan Man berkata yang perbincangan akan diadakan pada mesyuarat Jawatankuasa Perundingan Muafakat Nasional yang akan diadakan jam 8 malam esok di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC).

Undi percaya itu perlu dibentangkan di Parlimen kerana wujud ketidakstabilan politik disebabkan isu peralihan kuasa perdana menteri kepada Anwar Ibrahim, katanya selepas  selepas merasmikan Konvensyen Kebajikan Nasional 2020 di Dewan Seri Kasih Bandar Tun Hussein Onn hari ini.

Tambahnya, cadangan itu adalah usul persendirian dan boleh dibuat mana-mana wakil rakyat tetapi terpulang kepada Dewan Rakyat untuk menerima atau menolaknya.

“Sebagaimana yang disebut Tun Mahathir, ahli parlimen menentukan sama ada dia perlu terus atau dia perlu serah (jawatan),” katanya.

Bagaimanapun, Tuan Ibrahim enggan menjawab sama ada PAS akan meneruskan rancangan tersebut sekiranya tidak mendapat kerjasama Umno. – 10 Februari, 2020.


PARTI ISLAM 

MAHU MADEY

TERUS JADI PM

KHALAS
----------

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tu je....klem diri tu pemecah berita....muafuckatan nasional dh tukar jadi permuafuckatan nasional...ABU dh jd abu...

Unknown berkata...

Pa brg mmak nak team up dgn set pemakan dedak ...pls laaaa