Selasa, 13 Oktober 2020

JAWAPAN ISTANA TEGAS DAN JELAS




ISTANA 

JELAS TEGAS


PENGERUSI Pakatan Harapan Anwar Ibrahim tidak menyerahkan kepada Yang di-Pertuan Agong senarai nama ahli Dewan Rakyat yang beliau dakwa menyokongnya untuk membentuk sebuah kerajaan baharu, kata Istana Negara.

Ketua pembangkang sebaliknya mengemukakan jumlah mereka yang menyokongnya dalam pertemuannya dengan Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah pagi tadi, kata Datuk Pengelola Bijaya Diraja Istana Negara, Ahmad Fadil Shamsuddin.

“Dalam sesi yang berlangsung selama lebih kurang 25 minit ini, Dato’ Seri Anwar bin Ibrahim telah mengemukakan jumlah Ahli-ahli Dewan Rakyat yang didakwa memberi sokongan kepada beliau. 

“Walau bagaimanapun, beliau tidak mengemukakan senarai nama Ahli-ahli Dewan Rakyat untuk mengukuhkan dakwaan tersebut,” katanya, dalam satu kenyataan.

Kenyataan itu dikeluarkan tidak lama selepas Anwar selesai mengadakan sidang media di sebuah hotel di Kuala Lumpur, setelah menghadap Yang di-Pertuan Agong.

Menurut Ahmad Fadil, pada pertemuan itu, Al-Sultan Abdullah juga menasihati Anwar untuk akur dan menghormati proses perundangan seperti yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan. 

MUSTAHIL

ANWAR BOLEH

PUTAR  LAGI

UNTUK

TIPU MAT SABU

UNTUK TIPU 

GUAN ENG 

TAPI 

DR HATTA 

MUJAHID 

DAN 

HUSAM 

DAH LAMA BASAH

 AMIN

Tiada ulasan: