Isnin, 10 Julai 2023

MELAYU JADI BANGLA DI AUSTRALIA


MELAYU HARI INI 

JADI BANGLA

DI AUSTRALIA

KHALAS

Unknown commented on 
"NILAI RINGGIT. MAKIN MURAH"
Pulau kecik tak ada apa, air tak ada, tanah tak ada, balak tak ada, kelapa sawit tak ada, getah tak ada, lombong tak ada, apa yang ada? Bersih cekap amanah ada kot? Fikir sendiri tengok apa nak jadi lagi? Mungkin amah Malaysia sampai Indonesia nanti, mungkin buruh kasar sampai Bangladesh nanti, mungkin tukang gunting sampai India nanti kah kah kah tahu mana silap tahu apa yang silap? Terus senyap sokong penyamun perompak perasuah pencuri perogol penyondol belakang kah kah kah

2 ulasan:

panglimo potaseh berkata...

Bola dan Malaya .. 1970-80 ada la era gemilang bola kita, 2 kali masyuk Orlimpik .. top sixteen dunio .. dalam Asia kita bawah Iran Darol Syiah dan Israel Darul Yahudi Laknat.

1985 rasuah bolasipak di lahirkang .. ramai VVIP dan Mengawai kenyang .. maka sejak itu la Ranking bolasipak kita mula hanyut. Kita setaraf dingan pasukan Kepulauan Pasifik yang orang nye (tak sampai 500ribu ekor) lebey gemar bermain sotong.

Maka gitu lah keadaan politik dan ekonomi kita .. duluk di golar Anak Ghimau Bolang.

Sojak Kutti Kerala neraju pada 1981 .. ghimau bolang dah jadi TONYOK (babi) dan .. kita sekarang di lando Penyakit Rasuah yang amat dahsyat.

Kalau bola skrg ni kita sekandang dgn Kepulauan Pasifik .. MAKO TAK LAMA LAGI AKIBAT RASUAH EKONOMI KITA AKAN SETARAF CEYLON, PAKISTAN DAN TALIBAN .. tak cayo lu tingok la nanti.

Tanpa Nama berkata...

macam sapa ? guan eng ke yang ada kes terowong lutsinar ?