Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 2 Mei 2009

TOLONG JANGAN KELENTONG !!




5,000 DIBERHENTIKAN DAPAT KERJA
– melayau

Kira-kira 5,000 daripada 27,000 pekerja yang diberhentikan sejak Februari lalu telah mendapat pekerjaan baru bulan lepas, kata Menteri Sumber Manusia, S.Subramaniam.

"Mereka telah balik bekerja semula di tempat lama atau telah berjaya mendapat kerja baru," katanya kepada pemberita ketika ditemui di majlis dailog Kelab Belia Tamil Malaysia di sini, malam tadi.


kah kah kah… INI BETUL LEBONG BESAR… kah kah kah…

woit… JANGANLAH NAK KELENTONG… kah kah kah…

kah kah kah… KILANG BUANG KERJA …. LEPAS TU KILANG YANG SAMA AMBIL BALIK…. kah kah kah..

kah kah kah…. NAMPAK PEMBOHONG MUNKEE NI…. MANA ADA… KALAU KILANG DAH TUTUP… ERTINYA DAH BUNGKUS…kah kah kah..

woit… PERGI KAT SHAH ALAM… PERGI NILAI… LIHAT KILANG YANG TUTUP…. BILA PULAK DAPAT KERJA BALIK…kah kah kah..

woit… JANGAN LAH NAK TIPU…. TAK MASUK AKAL… kah kah kah



4 ulasan:

Did berkata...

kahkahkah...
kilang ape amik balik pekerja itu?
prihatin sungguh!
kahkahkah!

Hamba berkata...

Agak2nya kilang tu pecat pekerja2 yg dah lama berkhidmat, gaji dah tinggi..Pastu pecat kemudian amik balik sbg pekerja baru...Gaji lama tak dapat, tp bagi gaji pekerja baru...lagi rendah...Ini kilang dah ikut perangai UMNO memperdaya dan menipu pekerja dia....Rasa2nya kalau macamni ada betulnya kilang tu amik balik pekerja dia ni...Bos kilang tu dpt jimat berjuta2 utk buncitkan perut dia..pekerja2 dia kena ikat perut sbb gaji dah kecil dr dulu....Memang ikut perangai MahaDey....Boikot Mamak!!!!! ( takde kena mengena dlm hal ni tp tgh meluat betul dgn si zambry mamak kelabu asap nak jadi sawo matang...)

Sudin berkata...

masyarakat india dan seluruh rakyat Malaysia telah lama mengetahui bahawa menteri ini adalah menteri 'auta keling'.

'auta keling' S.Subramaniam adalah adik-beradik 'auta keling'Madey dan laki mak tiri ipar dia dengan Samy Vellu.

'auta keling' sinonim dengan shafee mammal,nor yaakop,sharizat,firaun kecik,merican,kadiaq,pulicat chap siput,KIMMA dan lain-lain yang sewaktu dengannya.

Kurt berkata...

Kalau drpd 27,000 yang kena berenti tu 5,000 jer yg dapat kerja balik, kalau ditukar ke peratusan baru 19%.Kalau dalam exam tu kira dapat gred F. F tu fail maknanye tak mencapai tahap minimum...Menteri nie abis belajar ker tak abis belajar nie?Bodo betulla....