Jumaat, 30 Oktober 2009

YANG DI BUNUH DAN YANG DI ROGOL



DI SINI LEBIH SELAMAT




ROGOL: PELATIH PLKN DESAK RAYUAN - malaysiakini

Pelatih Program Latihan Khidmat Negara (PLKN) yang mendakwa dirogol jurulatihnya pada 2004 mendesak agar pihak pendakwaan memfailkan segera rayuan kesnya ke Mahkamah Rayuan.

Mangsa menerusi peguamnya Mohd Fadzli Mohd Ramly berkata ia berikutan keputusan Mahkamah Tinggi pada Selasa lalu yang melepas dan membebaskan bekas jurulatih PLKN Zuki Mohd dari tuduhan merogol.

"Kami mendapat arahan dari anak guam kami (mangsa) untuk memohon dan mendesak pendakwaraya negeri Terengganu memfailkan rayuan segera ke Mahkamah Rayuan memandangkan terdapat isu-isu penting dan asas yang perlu diselesaikan oleh mahkamah yang lebih tinggi," katanya dalam satu kenyataan di Kuantan hari ini.

KAH KAH KAH…

woit… YANG MATI … TERUS MATI… kah kah kah…

kah kah kah… YANG HIDUP KENA ROGOL…. kah kah kah..

kah kah kah… KES ROGOL TAHUN 2004… 2009…BELUM SELESAI..kah kah kah..

kah kah kah… DAH MASUK TADIKA KE ANAK ITU?... kah kah kah…

nota:

ibu bapa wajib berjaga jaga
dijalan raya mati di langgar kereta
di sekolah – sekolah runtuh
bermain di stadium – stadium runtuh
masuk plkn – mati kena belasah
kalau cun – kena rogol
camping 1 malaysia – mati tenggelam

kalau macam ini lebih selamat duduk di baghdad kah kah kah




3 ulasan:

Unknown berkata...

"kalau macam ini lebih selamat duduk di baghdad kah kah kah"

betoi TT....

Tanpa Nama berkata...

Belum buka kes Penan sinun! KERAjaang ni macam suka lindung kakitangan jahat/bersalah bermasaalah walau jahat camno pun boleh lepas, patut mau dapat medal boleh bunuh mongol!

seliparjepun berkata...

salam...

KERAjaan hanya memikirkan pembangunan yang amat dasyat, hakikatnya AGAMA ISLAM tidak diterapkan dalam diri seorang insan. AGAMA itu adalah perkara asas bagi pembangunan seorang insan. jika pemimpin gagal menerapkan nilai nilai AGAMA...dalam aspek pembangunan maka hancurlah sebuah negara...yang mengiktiraf ISLAM sebagai AGAMA RASMI...

inilah yang berlaku dalam negara kita. AGAMA diketepikan...nilai nilai negatif boleh kita saksikan di mana mana...tidak perlu berdalih lagi. apa yang KERAjaan lakukan? cari asasnya...iaitu AGAMA...berilmu, beriman dan beramal...lebih banyak pembangunan HIBURAN berbanding KEAGAMAAN...fikirkan sendiri

NEGARA BERTAMBAH HANCUSSS...