Khamis, 17 Disember 2009

MEMAHAMI TEKNIK BERITA



MANGKOK INI LEBIH BIJAK DARI ZAINUDDIN MAIDIN




PENGECUALIAN PEMBAYARAN BIL LETERIK RM20 KE BAWAH DILANJUTKAN -melayau

KUALA LUMPUR 17 Dis. - Kerajaan bersetuju supaya pengecualian pembayaran bagi bil elektrik RM20 dan ke bawah dilanjut sehingga Disember tahun depan, Menteri Tenaga, Teknologi Hijau dan Air, Peter Chin mengumumkan di Kuala Lumpur hari ini.

nota:

ini berita baru masuk.

berita seperti ini mesti difahami bahawa
telah ada perancangan untuk menaikkan harga leterik.
dalam strateji propaganda ini dipanggil
mengolah awal. caranya cukup senang. sampaikan berita sedap
kemudian keluarkan berita sedih. apabila ada bantahan maka
tunjukan kepada orang ramai beriat awal tadi.

kesian: dalam dunia internet hari ini juru putar tidak
boleh lagi menggunakan kitab kuning goebbels kah kah kah




9 ulasan:

TAAVEEKUN PERAK berkata...

LimGuanEngBlog Dan tindakan kami mengharamkan Biro Tata Negara (BTN) bertujuan untuk menghapuskan sifat sayangnya Melayu kepada sifat Perkauman ini bakal membuahkan hasil. Silat juga kami akan haramkan di Pulau Pinang seperti kami haramkan BTN, kerana dengan silat inilah Melayu begitu angkuh dan kejadian Pemuda UMNO menjulang keris amat ketara perkauman. Dengan diharamkan silat di Malaysia, kami warga cina dan India akan berasa begitu selamat. Kerana kami mementingkan pendidikan daripada membuang masa. (2 days ago)

Channel Comments (111)
LimGuanEngBlog

LimGuanEngBlog (1 week ago)
Terima kasih dengan sokongan rakyat Malaysia.Sokongan anda amatlah kami hargai untuk memajukan malaysia.Lihatlah di Pulau Pinang, semakin hari semakin banyak dan pesat.Kami mahu jadikan P.Pinang seperti Hong Kong.
Pembangunan yang? dilakukan oleh DAP dan di bantu oleh rakan-rakan Parti Rakyat demi kesejahteraan Malaysia.
Jatuhkan ketuanan Melayu UMNO demi Perpaduan Rakyat.
LimGuanEngBlog

LimGuanEngBlog (8 months ago)
Sekali lagi saya mahu ingatkan,? rahsia tetap rahsia.Kita semakin hampir untuk mentadbir Malaysia.Dan saya? tahu, channel saya di dalam youtube hanya dapat dibuka dan hanya boleh dibaca kenyataan saya ini hanya untuk rakan-rakan ahli yang berdaftar sahaja.
Sekian,Terima Kasih

LimGuanEngBlog
LimGuanEngBlog

LimGuanEngBlog (1 year ago)
page 1/3

Salam Sejahtera,
Taresa kok tidak sepatutnya terburu-buru mengeluarkan kenyataan untuk menghentikan? azan,mahukan 30% zakat kepada non muslim dan tulisan jawi.Kenyataan taresa terlalu terburu-buru tanpa persetujuan Ahli parti dan saya sendiri amat kecewa dengan kenyataan beliau.Sepatutnya ini adalah rahsia DAP sehingga Anwar menjadi Perdana Menteri dan waktu itulah kita boleh menekan DS Anwar Ibrahim.Terlalu awal Taresa membuat kenyataan.Dan sekarang Taresa menafikan.Tetapi Taresa terlupa yang semuanya telah tersebar luas didalam blog DAP sendiri dan di internet.
LimGuanEngBlog

LimGuanEngBlog (1 year ago)
page 2/3

Saya berharap semua Ahli DAP berhati-hati dalam menjalankan gerakan kita.Kita semakin hampir dan DS Anwar Ibrahim tidak boleh berbuat apa-apa.Ingat,gerakan kita ini adalah untuk anak bangsa kita yang selalu dikeji oleh Melayu.Ayuhlah bangun Cina, kuasai dan rebut? apa yang melayu tidak mampu.Jangan kita berhutang budi dengan Melayu.Biar mereka yang berhutang dengan kita dan mengenang jasa kita.Kerana dengan itu kita boleh jadikan alasan yang, kita (cina) telah bertukus lumus dalam memajukan Malaysia.Dan kita mungkin dapat menukarkan tulisan Jawi kepada tulisan cina dan yang berkaitan dengan Melayu dan Islam.Seterusnya Melayu sudah tidak mempunyai apa-apa lagi.Disaat mereka berpecah itulah kita akan dapat mengambil alih tampuk kepimpinan daripada orang Melayu.
LimGuanEngBlog

LimGuanEngBlog (1 year ago)
page 3/3

Sekali lagi saya mahu ingatkan, rahsia tetap rahsia.Kita semakin hampir untuk mentadbir Malaysia.Dan saya tahu, channel saya di dalam youtube hanya dapat dibuka dan hanya boleh dibaca kenyataan saya ini hanya untuk? rakan-rakan ahli yang berdaftar sahaja.
Sekian,Terima Kasih

LimGuanEngBlog

seliparjepun berkata...

SALAM...

SUDAH DIKETAHUI...HAHAHA..BERITA KENA SEDAPKAN HATI RAKYAT...PASTU PANCUNG KEPALA...

BERAPA KERAT LA BIL RAKYAT YG RM20 TU...HAHAHA

Tanpa Nama berkata...

Bil TNB nak naik lagi ke?
Aikkk! Semua nak naik ni apa crita?
Dua benda aje tak naik:
i.kote
ii.gaji
Soalan, berapa ketua kampung kita bayar bil TNB pondok tempat dia tinggal kat putrajaya tu? Singgit 4kupang ke?
Timbalan ketua kampung pulak brapa bayar TNB rumah panjang dia kat sinun? 7 kupang ke?

Tanpa Nama berkata...

taktik lama...
senjata tua...
kelentong lapuk...
UMNgOk-BoNgok cabuk...
depa rasa depa cukup hebat...
berbaju batik dipadan seluar slack berkilat...
depa perasan depa gempak...
penuh kelab dangdut tempat depa lepak...
depa ingat depa sangatlah bijak...
sekali bukak mulut, dari perlis sampailah ke sabah terbau busuknya kelentong depa jual minyak!

bangun bangkitlah orang2 melayu!
jangan terus lemah leweh longlai merintih mendayu!
jangan terusmenerus diperbangang dikelentong ditipu!
jangan berterusan tunduk melayu lalu dipijak2 jadi debu!
bergegas bangkitlah jadi cergas cerdas dan tangkas!

-average joe-
klakka-la.blogspot

p/s apalah keputusan bola 1malaysia petang ni ye?

Tanpa Nama berkata...

lagi satu contoh,sampaikan berita2 tentang bahaya gula kpd kesihatan..tunjuk prihatin konon..tup,tup cakap nak buang subsidi gula sebab nak kurangkan consumption gula..

Tanpa Nama berkata...

kena pakai dua meter letrik nih lam satu rumah... kehkehkeh...

Tanpa Nama berkata...

semua ni kerana kepimpinan yang cekap bersih dan amanah zaman mahathir.. kalau tidak kerana perjanjian IPP dan TNB, sudah pasti rakyat Malaysia menerima tarif elektrik yang tidak membebankan..

Siapa dalam IPP? tanya lah Mahathir.. Siapa yang memaksa TNB menerima perjanjian banggang dengan IPP? tanyalah mahathir... Siapa yang sebenarnya membuat keuntungan, IPP atau TNB? tanyalah mahathir..

TNB dipaksa membeli elektrik dari IPP dengan harga yang mahal kemudian menjual kepada pengguna dengan harga yang murah, apakah nama bisnes ini?.. tanyalah mahathir

Dr Ani Arope dipaksa letak jawatan 24 jam kerana enggan tandatangan perjanjian dengan IPP..siapa punya angkara? tanya lah mahathir..

TNB membeli gas lebih mahal dari petronas berbanding IPP, kenapa?.. tanyalah mahathir..

Justeru TNB terpaksa meminta naikan tarif untuk menampung kos operasi yang kini tidak tertanggung oleh TNB.. Keuntungan yang di perolehi oleh TNB, hampir 75% dibayar kepada IPP sebab itu gaji CEO IPP saja hampir 4x ganda gaji CEO TNB.

Kenapa terjadi demikian?..tanyalah mahathir.. TNB telah membayar gaji kakitangan di IPP.. TNB makin lama makin malap.. satu cara untuk menerangi kegelapan TNB adalah menaikan tarif...dan yang pasti, akhirnya rakyat juga yang menjadi mangsa diatas kecekapan pemerintahan mahathir...

Wahai Mahathir..kamu menjawab lah nanti di akhirat kenapa kamu menyiksa rakyat, memperbodohkan rakyat, demi mencapai cita2 mengumpul kekayaan untuk keluarga dan kroni2 kamu...

kamu telah menjahanamkan TNB dan sekarang rakyat menjadi mangsa kerakusan kamu itu...

bertaubatlah sebelum terlambat.. usah menyalak2 lagi di luar sana.. UMNO sendiri sudah meluat dengan kamu.. sedar lah diri.. enough is enough...

Tanpa Nama berkata...

fuck tnb la..lancau la tnb...lancau...

Tanpa Nama berkata...

Namewee, kau buat video baru skrg... kau fxxx kan TNB buat kali kedua pulak... Hidup Muar!!!