Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 24 Januari 2010

MACAM HARTA MAK AYAH DIA



KALAU BUDAK KECIL TAK MAHU TIDOO - TUNJUKAN GAMBAR INI - JAMIN AKAN TAKUT




JADI AHLI UMNO BARU DAPAT KERJA - Surat Sofi Wahab - harakah daily

Surat tawaran untuk bekerja di sebuah anak syarikat kerajaan negeri Melaka sudah diperolehi. Tetapi ada satu lagi syarat yang mesti dipenuhi ialah mereka mesti menjadi AHLI UMNO jika tidak surat tawaran itu akan ditarik balik.

Begitulah hebatnya negeri maju Melaka mentadbir syarikat milik kerajaan negeri. Syarikat milik kerajaan dijadikan seolah-olah milik Umno.

Hendak bekerja di syarikat terbabit mesti ahli Umno, bercakap nada Umno, tindakan macam orang Umno, bernafas dengan bau Umno, tarik dan hembus nafas mesti ingat Umno. Malah darah pun kalau boleh warna merah kuning bendera Umno dan darah mesti cap dacing atau berlambang Umno.

Itulah nasib 40 orang pekerja baru sebuah syarikat milik kerajaan negeri yang dijadualkan memulakan tugas pada 1 Febuari ini. Tetapi sebelum mendaftar pada 1 Febuari ini mereka mesti menunjukkan bukti bahawa mereka ahli Umno jika tidak surat tawaran tersebut ditarik balik.

KAH KAH KAH…

woit… INI SUSAH TEROK…. kah kah kah…

woit… DULU KES BUDAK THAMBI KECIK…. kah kah kah..

woit… MELAKA INI SATU NEGERI YANG TOTOK GEROMBOLAN… kah kah kah…

kah kah kah…BAYANGKAN KALAU KERAJAAN PAKATAN DI SELANGOR BUAT PERATURAN MACAM INI… kah kah kah..

kah kah kah…MESTI HEBOH SATU DUNIA…. kah kah kah..

kah kah kah... MESTI ADA DEMO KEPALA ARNAB PULAK... kah kah kah

woit… MESTI HARI HARI ADA KUTUKAN DARI MEDIA…kah kah kah…

woit… BILA GEROMBOLAN BUAT… SATU HABUK TAK ADA BERITA… kah kah kah..



19 ulasan:

Kong kek kuat berkata...

Ha,ha,ha...........dah silap melaka ni nanti 20 tahun lagi kena tukar sejarah...pengasas melaka ialah madey auta keling lepas dia jadi bangkai dalam tanah.

Tanpa Nama berkata...

buat org melaka yg kuat giler dgn umno

kalau masuk kubur nanti jangan lupa bawa sama kad keahliaan UMNO tu.

pasti lu org dpt hadiah punya.

hadiah nya pasti menarik......


- umno tegar giler-

Tanpa Nama berkata...

bro
benda ini dh lama dh
sejak dulu lagi
terutama membabitkan syarikat milik kerajaan negeri
contoh paling baik ialah
perbadanan air melaka
masa interview dh minta kad umno
kalau anak melaka nak mohon bantuan duit
pun kena tunjuk kad umno
nak masuk tender kelas f
pun sama jugak
sedih aku ni lahir anak melaka
ini sumer idea ali ketam tu

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

orang dah tak mau di paksa paksa..
shah rukh musti ahli grombolan
apa punya turr

Tanpa Nama berkata...

melaka lahabau!!! Cibai punya ali ketam!!!


gibuk

suis-media berkata...

Salam bro

Satu lagi negeri di bawah jajahan tanah melayu yang totok umNO ialah JOHOR darul takzim,,gua sedang dalam proses menyedarkan rakyat johor terutama nya makcik pakcik felda untuk mengubah minda sebagai negara demokrasi,,alhamdulillah genarasi kedua felda macam Mawi telah berubah .

Tanpa Nama berkata...

alloo..ishh..berita lawaking ka ni? Haa! berita betul...kahkahkah gua ingat takkan la zaman ni ada orang yg buat dasar bodo ni...rupanya masih ada saki baki pak pandir kat melaka yg jd pemimpin...wakakaka hawau,lahabau puak2 ulau besau belengkau kat pagau ni. binladen

sydeen berkata...

kah..kah..kah.. aku org melaka weh. btol la tu. Mmg org melaka totok gerombolan

Chan berkata...

Bro,
rasa demo kepala punai dan pijak punai...kah kah kah ..memang pundek betul gerombolan ni!!!

Tanpa Nama berkata...

Tak pelik tu!!!

Nak jadi ajk surau & masjid pon kena pastikan tak bias pada pembangkang!

Rumah murah? jangan berangan lah!

Projek tender kelas F? jangan mimpilah!

Jadi...sapa yang tak der kekuatan mental, jadilah penyokong totok yg terpaksa!


Beginilah nasib bangsaku...tak tau bila boleh berubah!

Nak harapkan grup2 TT semuanya dah tua...kudrat dah kurang!

Pelapis yg kuat...dah lemas dalam kotak dgn taik!

TT, tolong perkenalkan pelapis2 baru dalam blog kau nih!

Biar kwn2 semua dapat kenal dan mula memberi sokongan!

Tanpa Nama berkata...

UMNO....UMNO....UMNO....
SEMUA ORANG MELUAT KAT HAMPA....
KAT KEDAH KAMI BUDAK-BUDAK MUDA DAH TAK PAKAI DAH UMNO...
BAPA AKU PUN AHLI UMNO...TAPI AKU DAN ADIK BERADIK AKU YANG LAIN... SORRY LA... PERGI JAHANAM LAH UMNO MACAM KATA NIK AZIZ....
HIDUP PAKATAN RAKYAT...
HANCURLAH UMNO....

Tanpa Nama berkata...

neh baru tarap internasional punya rule...negara kapiaq amerika pun x penah wat..wakakaka

Tanpa Nama berkata...

Saya amat setuju dengan tindakan kera jaan Melaka bersejarah ni.

Sepatutnya bagi menguatkan usaha ini, perkara lain juga kena ada cop amno.

Contohnya:

Kalau mati - keranda mesti ada cop amno. kain kapan mesti ada cop amno. tanah kubor kena letak cop amno. batu nesan kena ada cop amno.

Dengan cara ini akan memudahkan Malaikat mengesan dan mengenali bahawa mereka adalah ahli amno.

Tanpa Nama berkata...

Undang-undang yang dilaksanakan di melaka ni dah sama dengan undang-undang di negeri pasir bedengung.

Adik beradik negeri putar alam. bersebelahan negeri gohet gostan. Jiran kepada negeri setan.

Itu p romli kata daaa!

Tanpa Nama berkata...

Ini kalau PR yang buat ni
musti pecah berita satu dunia

UNNO ni ibaratnya,

macam orang tua dah nak meninggal
jalannya dah nampak tempang
kakinya terketar-ketar
sikit hari tersungkur
rebah
dan tak bangun-bangun

sakariya berkata...

Lagi satu syarat Ali Ketam kenakan,
Mesti pandai makan suap!!!!

sakariya berkata...

Ali Ketam memang bodoh, macamana dia boleh jadi Ketua Menteri?????
macam ni punya orang masih ada ka??

MARSLI N.O berkata...

Sdr Isham: Harap tulisan Sdr di Malaysikini dari 2008 hingga 2009 itu segera diterbitkan dalm bentuk buku. Seronok membacanya.

MARSLI N.O

Tanpa Nama berkata...

Ha..ha..ha...kalau tengok gambar nenek pidah tu bukan budak2 jer takut gua pun takut!