Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 24 Januari 2010

BETUL TAK ?



WAK NI DAH TIPU BERAPA RATUS EKAR TANAH KERAJAAN JADI MILIK SENDIRI?





65,000 KES PENIPUAN HAK MILIK DIKESAN
– berita hairan

Jabatan Tanah dan Galian (PTG) mengesan kira-kira 65,000 kes penipuan status hak milik tanah daripada 6.5 juta pemilik tanah dilaporkan dalam tempoh dua tahun lalu.

Susulan itu, PTG bercadang memperluaskan pelaksanaan sistem biometrik di seluruh negara tidak lama lagi bagi membendung kegiatan atau sindiket penipuan urusan pindah hak milik tanah.

Ketua Pengarahnya, Abd Halim Ain, berkata sistem biometrik perintis yang diperkenal dan dilaksanakan di Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur sejak setahun lalu terbukti mampu menangani masalah penipuan urusan pindah hak milik tanah.

"Sistem ini diwujudkan hasil cadangan polis kepada PTG sebelum ini supaya kita cipta satu kaedah khas yang dapat menangani kes pemalsuan permohonan hak milik tanah.

"Ia bertujuan memudahkan pihak polis dan kita membuat siasatan serta mengenal pasti individu atau suspek terbabit dalam penipuan status hak milik tanah," katanya ketika dihubungi, semalam.

Sistem biometrik memerlukan pemohon atau individu membuat pengesahan menerusi cap ibu jari terbukti ketika hendak memproses permohonan.

Kelmarin, Mahkamah Persekutuan mengisytiharkan transaksi urusan pemindahan hak milik tanah yang dilakukan secara penipuan sebagai tidak sah.

KAH KAH KAH…

woit… PULUH RIBU RAKYAT KENA KELENTONG…. kah kah kah…

woit …PULUH RIBU RAKYAT HILANG TANAH…kah kah kah…

kah kah kah… INI MESTI ADA BANTUAN ORANG DALAM TUKAN GRAN…kah kah kah..

kah kah kah… KALAU CARI BETUL BETUL MESTI JUMPA TAIKO PENIPU MACAM INI…. kah kah kah

woit… MESTI ADA RASUAH… MESTI ADA ABANG LONG YANG JAGA…kah kah kah…




12 ulasan:

Sudin berkata...

Hairankah ?
Tak.....!!!

Kami tak hairan......!!!

Berapa banyak sistem da...?
Berapa punya haram da.....?

Sitem biometrik untuk orang ramai,
untuk gerombolan dan chukong tak perlu.....kah,kah,kah

Abang long dan angah jangan susah hati sitem biometrik ini bukan untuk anda.....kah,kah,kah

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

apa tunggu lagi... dah stim ni.. dah keras bila nak chroot ni

Tanpa Nama berkata...

sikit hari lagi...... nak isi minyak kena tunjuk kad ahli amno,
nak beli gulakena tunjuk kad ahli amno,
nak beli rokok/masuk pub, minum mabuk, teh o, masuk mejid suma kena tunjuk kad ahli amno..... las kalau nak kerja kat ladakg ternak celeng pon kena ada kad ahli amno baru diterima kerja, penyudah dari las..... masa baca talqin pak imam kena sebut no ahli amno supaya malaikat x yah soal....(terus balun jer!!!!!)

Tanpa Nama berkata...

anon 10.43 u are the best!!!


gibuk

Tanpa Nama berkata...

Abang Tukar Tiub....
Kapal PKR dah nak karam...jom cabut naik kapal baru.. Kasihan PKR...kah...kah...kah...

Tanpa Nama berkata...

boring tukaq tiub..puji dia baru publish..kutuk tak dipublish...laungan terbuka dan sama rata..Cakap tak serupa bikin...kah..kah..kah

azmie berkata...

bukan stakat tanah di 1malaysia ni isham ooii! bangunan di makkah pun dio rembat

Tanpa Nama berkata...

TT, kau tau mcmana penipuan berlaku?

kau kena berkawan ngan PAR pejabat tanah ler....tak payah pentadbir atau cc!

sistem perlaksanaan dah betul...ini semua nak bagi co yg introduce sistem jadi kaya raya lah! silap2 turnkey project!

sebenarnya yg kena tipu kau tau sapa? pembayar cukai tanah! hahahahah!

Superman berkata...

wak botox ni bila nk kena tgkp hah?asik2 lepas je bila kena siasat dgn sprm..pelik tul haku..dia di kerabat diraja ke smpai kebal tul ngn undang2?jd MB 5 thn dh leh wat banglo mewah hrga bjuta2 ringgit..kalo cmtu,aku pn nk jd MB..tp aku bkn mata duitan mcm puak2 gerombolan UMNgOk tu..cmne nk insafkan wak botox ni..

Tanpa Nama berkata...

Sistem biomatrik??

Buatlah apa juga sistem. Tapi kalau yang menjalankannya kaki belit, tanah makcik dan pakcik akan tetap tergadai/ jatuh pada cukong jugak.

Ini disebabkan cukong dan kepala banar mempunyai "double $i$tem biomatrik". Double biomatrik itu apa? Double $$$$$matrik.

Pakailah apa sistem sekali pun, Mat Tempe jugak yang huntung. Apa pasal huntung?

Sebab dia bela toyol.

Tanpa Nama berkata...

terbaekkk dari ladang... sebat trusss!!!!

Tanpa Nama berkata...

bangang adalah santapan enak bagi bijak