Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 24 Januari 2010

MUSIM HUJAN SUDAH SAMPAI



INI BUKAN GAMBAR KASUT INI GAMBAR KERUSI




HARAMKAN JUAL PASIR ELAK PENYULUDUPAN – PERKASA – melayau

Kerajaan perlu bertindak mengharamkan penjualan semua jenis pasir ke luar negara bagi membanteras sindiket penyeludupan.

Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Negara (Perkasa) Ibrahim Ali berkata, tindakan itu perlu bagi mengelak perbuatan menyeludup pasir berkualiti tinggi ke negara jiran.

KAH KAH KAH

woit… MUSIM HUJAN DAH SAMPAI KE??….kah kah kah…

kah kah kah… APA PUNYA TUUUUR… kah kah kah…

woit… SELUDUP BERLAKU KERANA PASIR TAK BOLEH DI JUAL….kah kah kah…

woit… TAK ADA LESEN JUAL …ITU SEBAB SELUDUP…. kah kah kah..

nota:
dalam ekonomi ada satu hukum
dimana ada permintaan
di situ akan muncul pembekal
ini hukum ekonomi – kapitalis atau sosialis sama sahaja
permintaan dan pembekal wujud.

singapura memerlukan pasir
malaysia larang jual pasir
berlaku penyuludupan

singapura memerlukan katak
malaysia ada banyak katak
kalau jual katak dapat untuk banyak
duit boleh buat lagi luas sekolah katak kah kah kah




8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Harapkan tukar tuib....? menyalahkan orang je yang dia tau..? Tukar tiub tau jilat buntut Anwar saja...Kah..Kah..Kah

suis-media berkata...

salam bro

penyeludupan berlaku kerana,,,
1.pegawai penguatkuasa menerima rasuah.
2.yang melakukan penyeludupan di dalangi oleh individu yang ada kuasa politik.
3.pihak berkuasa mendapat keuntungan yang lumayan hasil dari kegiatan penyeludupan.sebagai contoh kes penyeludupan rokok,,,barang yang diseludup di rampas tetapi tekong tongkang di biarkan lari supaya kegiatan mereka boleh berterusan.

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

ni mesti tak ambik subjek ekonomi
ni mesti tak ambik perdagangan
atau ambik dapat 9
atau kangkong goreng belacan

Tanpa Nama berkata...

salam bro..dalam 'animal planet' pun ada hukum gak. kalau ada hujan maka ada bunyi katak, so skarang dah musim ujan maka katak2 akan buat hingar.so jangan layanlah katak tu,dah tabiat bising musim ujan.Nanti lepas ujan ia masuk la kat tempurung balik.Pasal katak ni pelik sikit bro, kalau kita kritik/belasah lagi dia suka dpt promosi percuma dan rasa dia masih relevan dan penting.Biarlah si katak dengan labunnya. osama

Johan 23.01.84 berkata...

Kermit The Frog muke mcm Hasan Ali je..kahkahkah

azmie berkata...

ni dia cadangan paling bernas selepas cadangan jangan bawak bas waktu malam oleh zambry al-peraki. nak elak seludup pasir, jangan jual pasir. kalu gitu nak elak seludup petrol jangan jual petrol. nak elak seludup beras jangan jual beras. nak elak seludup gula, jangan jual gula. memang perkasa, memang juara cadangan nih

Tanpa Nama berkata...

Bila ada isu pasir kat Sangor, maka isu lain akan hilang.

Isu enjin motobot sudah hilang.

Isu bala datang balik juga hilang.

Isu harga tebu naik turut hilang.

Isu petrol nak melambong akan hilang

Isu mas alam pon hilang.

Isu pondok toyol lagilah hilang.

Semua pon sudah hilang. Sudah simpan rapat dalam spender.

Yang tinggal cuma pasir luar spender.

Makcik felda pun hari-hari fikir pasal pasir.

Makcik felda tak fikir lagi yang lepas ni kena makan pasir sebab harga barang akan naik!!!

Jom sembayang maghrib!!

kah kah berkata...

menyalak...terpekik...terlolong
kah kah kah
anak tekak dah nak tercabut..
Kah kah kah
harapkan bulan jatuh ke riba..
Kah kah kah
penyudahnya cempedak jd nangka..
kah kah kah