Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 4 Februari 2010

GEMPA AKAN MELANGGAR MAHKAMAH



INI HASIL LAWATAN YANG DAHULU




DESAKAN HERET NAJIB DAN ROSMAH BERGEMA DI MAHKAMAH – harakah daily

Desakan Najib Razak dan Rosmah Mansor dipanggil untuk memberikan keterangan di mahkamah bergema di perkarangan mahkamah Jalan Duta di hari pertama Anwar dibicarakan.

Desakan ini dibuat oleh Anwar melalui permohonan sapinanya dan dilaungkan oleh para penyokong beliau yang memenuhi ruang perkarangan mahkamah itu.

Kedua-duanya didakwa menjadi dalang kepada dakwaan terhadap Anwar dan segala keterangan yang dibuat oleh bekas pegawai peribadi Anwar, Saiful Bukhari adalah dari mereka.

Najib pada awalnya menafikan bertemu dengan Saiful namun kemudiannya mengaku Saiful datang bertemu beliau untuk mendapatkan biasiswa.

"Dalam mahkamah, Saiful berkata beliau bukanlah orang yang cerdik sebab itu dia tidak lulus dalam pelajaran di universiti dan akhirnya keluar.

"Adakah ini orangnya yang hendak diberikan biasiswa oleh Najib. Ini persoalan yang mesti diterangkan oleh Najib dan Rosmah di mahkamah," kata Samsul Iskandar Mohd Akin, Ketua Angkatan Muda PKR, di perkarangan mahkamah selepas perbicaraan hari pertama.


KAH KAH KAH..

woit... AWAS ! JABATAN KERJA RAYA WAJIB BERSEDIA... kah kah kah...

woit... TUKANG BESI MESTI DI CARI SEKARANG... kah kah kah..

kah kah kah... PASAK DAN PAKU... KUAT KAN DINDING.... kah kah kah..

woit.... KALAU TIDAK ROBOH MAHKAMAH NANTI... kah kah kah...




11 ulasan:

Saiful berkata...

takleh ka kita lwn cara lain..guna international pressure..bwk anwar keluar ka..mana boleh bicara kalu bukti pun tak bagi..mcm ambil spm tapi tak tau periksa apa ni..biar pi la msia mampus ngan org bodo22 tu..kita pakat dok oversea lagi syok ..

Johan 23.01.84 berkata...

nasib baik bukan kat mahkamah lama kat Jalan Raja..klu bangunan tu confirm roboh..kahkahkah

kluangman berkata...

Kita sokong Anwar sapina Najib dan Rosmah ke mahkamah mengikut undang2.

Yang kita tak sokong Anwar bawa bersamanya beruk2 yang terloncat dan terlompat di mahkamah.

Memanglah tak logik Saiful jumpa Najib untuk biasiswa kerana budak tu tak cerdik tapi Saiful ini tak lah sebodoh Chua dan Siva yang nak bawa masuk sepanduk sampai ke dalam bilik court.

Tanpa Nama berkata...

gempa pasak besi biasiswa butoh berdarah mak kau lah hahahahahaaaaa...

diluar cakap melaung-laung gempa gempak gempita. buat fitnah sampai mencirit taik meleleh sampai ke betis pon tak sedar.

sampai masa ada bukti masuk mahkamah: IN-CAMERA PROCEEDING!!!

Can I fuck you today?

yours truly,

Tanpa Nama berkata...

Dasyat hari pertama punya cerita bagaikan AI kemaruk seks.Nak dengar dan tak tahan menunggu betulke dakwaan atau pengenalan bicara itu. Habis Pentadbiran Najid mengajar anak muda satu M'sia apa itu liwat, sodomi, seks tanpa relaan, panjang mana kote boleh disondol ke dalam dubur, bagaimana nanti diupah agar cerita ini jadi betul, peranan Polis, pendakawa dan mungkin hakim yang terpaksa memastikan cerita Saifol ini benar dan Kisah-sihah nonsense ini akan dapat dibaca dalam akhbar tak payar jenguk internet. Sodomi Part II meleburkan tirainya. Orang siuman terkentut 'Pon-Pon' dibuatnya

Tanpa Nama berkata...

tuan tt..

jibbie dan rossie datang court naik kangaroo ka?

Kangaroo court
From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
Look up kangaroo court in Wiktionary, the free dictionary.
A kangaroo court or kangaroo trial, sometimes likened to a drumhead court-martial, refers to a sham legal proceeding or court. The colloquial phrase "kangaroo court" is used to describe judicial proceedings that deny due process rights in the name of expediency. Such rights include the right to summon witnesses, the right of cross-examination, the right not to incriminate oneself, the right not to be tried on secret evidence, the right to control one's own defense, the right to exclude evidence that is improperly obtained, irrelevant or inherently inadmissible, e.g., hearsay, the right to exclude judges or jurors on the grounds of partiality or conflict of interest, and the right of appeal. The outcome of a trial by "kangaroo court" is essentially determined in advance, usually for the purpose of providing a conviction, either by going through the motions of manipulated procedure or by allowing no defense at all.

Contents [hide]
1 Etymology
2 Mock justice
3 Other usage in sports
4 See also
5 References
6 Footnotes


[edit] Etymology
The term "kangaroo court" may have been popularized during the California Gold Rush of 1849. The first recorded use is from 1853 in a Texas context.[1] It comes from the notion of justice proceeding "by leaps", like a kangaroo.[1] Despite the association of kangaroos with Australia, the phrase is considered an Americanism.[1]

[edit] Mock justice
The term is often applied to courts subjectively judged as such, while others consider the court to be legitimate and legal. A kangaroo court may be a court that has had its integrity compromised; for example, if the judge is not impartial and refuses to be recused.

It may also be an elaborately scripted event intended to appear fair while having the outcome predetermined from the start. Terms meaning "show trial", like the German Schauprozess, indicate the result is fixed before (usually guilty): the "trial" is just for show. Notorious were Soviet dictator Joseph Stalin's kangaroo trials against his enemies, whom he labeled enemies of the people, notably in the context of the Great Purge.

In 2008, Singapore’s Attorney-General applied to the High Court to commence contempt proceedings against three individuals who appeared in the new Supreme Court building wearing identical white T-shirts bearing a palm-sized picture of a kangaroo dressed in a judge’s gown.[2]

source: wikipedia

suis-media berkata...

Salam bro,

Semua negara di dunia mentertawakan system kehakiman negara kita.Pemimpin kita mencanang kepada dunia bahawa kita adalah negara islam,,kenapa islam umNO bersunguh betul membawa kes liwat ke sistem perundangan penjajah??bukan kah islam ada perundangan sendiri dalam kes ini iaitu di mahkamah syariah.Sebab itu saya dan rakyat malaysia yang cerdik bersetuju 100% kes ini adalah konspirasi.

Tanpa Nama berkata...

Zambry: Pakatan misguided about democracy

Feb 3, 10 11:04pm

Barisan Nasional Perak Menteri Besar Zambry Abdul Kadir said the opposition were the ones who lacked understanding of democracy by questioning his proposal that 2 opposition state assemblymen vacate their seats for by-elections to be held in their constituencies.


NOTE:
Democracy..??? Which version..??? BN version equal to Saddam's Democracy, while PR version is Perakian Democracy. As for Dumbry, it's only a fraction ikan bilis of 1Malaysia Nasi Lemak promoted by Barang Naik govt. We Perakian never ever endorse usurping govt. and its agents.

AND

Hamidah should go back to selling Nasi Lemak or working in her kitchen since she admits she does not have the calibre to be a MB much so a State Assembly person . She only knows how to issue racial outbursts about Indians being snakes.

Tanpa Nama berkata...

il n'a jamais, jamais connu de loi;
si tu ne m'aimes pas, je t'aime:
si je t'aime, prends garde à toi!
Si tu ne m’aimes pas,
Si tu ne m’aimes pas, je t’aime!
Mais, si je t’aime,
Si je t’aime, prends garde à toi!
Si tu ne m’aimes pas,
Si tu ne m’aimes pas, je t’aime!
Mais, si je t’aime,
Si je t’aime, prends garde à toi!
hau hau hau hau...habanera

tobinami berkata...

orang umno - BN ngok , semua x leh pakai, tahap pemikiran singkat! depa x belajaq dari sejarah reformasi 1998, tp bagus jugak, kali ni mungkin petanda cepat sikit kejatuhan BN pada PRU 13!

Lau Yaa berkata...

Kalo depa bole datang
gua akan masuk BN sepanjang hayat.

Kalo gua tak masuk BN
maknanya depa tak akan datang.

memang gua tak akan masuk BN
memang depa tak akan datang.