Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 4 Februari 2010

KANG KONG MENAYANGKAN KONG KANG



HADIAH AKEDEMI KONG KANG UNTUK KANG KONG




LANGGAR INJUKSI ,NAIB CANSELOR UUM DIDENDA – malaysiakini

Naib Canselor Universiti Utara Malaysia (UUM), Nordin Kardi hari ini dijatuhi hukuman denda RM5,000 atau sebulan penjara selepas didapati bersalah menghina mahkamah apabila gagal melaksanakan satu perintah injunksi yang dibuat oleh Mahkamah Tinggi di Alor Setar, Julai lalu.

Pesuruhjaya Kehakiman, Datuk Zamani Abdul Rahim yang membuat keputusan itu dalam kamarnya menjatuhkan hukuman denda RM5,000 terhadap Nordin (kiri), atau sebulan penjara jika gagal menjelaskan jumlah itu dalam tempoh dua minggu mulai hari ini.

KAH KAH KAH...KAH KAH KAH... KAH KAH KAH...

woit... INI TERBUKTI KEKANGKONGAN KANG KONG INI...kah kah kah..

woit... PATUT KANG KONG INI PERGI MAHKAMAH...MINTA MAAF...kah kah kah...

nota:
ini ayat yang perlu dilafazkan di mahkamah:

saya sebagai seekor kang kong saya bercakap kang kong
tidak ada yang tidak kang kong melainkan sekang kong
kang kong nya kang kong lah saya ini kah kah kah.




5 ulasan:

Johan 23.01.84 berkata...

sape2 masih tak percaya Nordin Kardi ni bangang,nilah bukti yg tak boleh disangkal lg..kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

nyata khangkong! terang lagi bersuluh!

wei pokcik khordy, kalu da dpt tindakan undang2 tu, buat2la pandai letak jawatan woi, jgn malu2 kucing buat2 tak tau... kalu stay on juga, sah bangang lagi mangkuk, toilet seat pun bijak lagi dari pokcik dunggu ni...

wakaakakaka

Tanpa Nama berkata...

Bukan kang kung biasa dah tapi kang kung tembaga dah. Konon nak tunjuk yang dia ada ummp intelek untuk 'Ketuanan Melayu' kesannya dia kang kung ori. Hidupnya selalu diselaputi kang kung yang disangkakannya sebagai permata. hai lepaskan jawatan NC tu dan buka industri kang kung bersama Mat Katak

Man Skema berkata...

Lenggang lenggang kangkung
Kang kong dimakan kongkang (2X)

Balik dari menyabung
Makan nasi didalam longkang (2X)

Lenggang lenggang kangkung
Kangkung sedang ditanam (2x)

Malang sungguh nasib malaung
Kena samang kroni jahanam (2x)

Lenggang lenggang kangkung
Kangkung dari Ulu Klang (2X)

Muka macam tuntung
Suka ciplak kerja orang (2X)

Lenggang lenggang kangkung
Kangkung dimakan amoi (2X)

Din Kardi memang tatak untung
Hali-hali lia kantoi (2X)


*Malaung = Malaun + g (orang Terengganu
*Samang = Saman + g (org Terengganu)
*Tuntung = Tergolong dalam kumpulan reptilia seperti penyu, labi-labi dan kura-kura. Habitat utamanya adalah di perairan air payau
*Lia = Dia (Lidah apek ma)

Tanpa Nama berkata...

kang kong ni ikap kaloi suka makan..kah kah kah...