Selasa, 16 Februari 2010

SUARA BERFIKIR DI LUAR KOTAK



SILA TEKA APAKAH AKHBAR YANG SEDANG DIBACA DIDALAM KOTAK INI ?





TINDAKAN ZAHARIN AKAN BERI KESAN BESAR KEPADA PKR
- melayau

Tindakan Ahli Parlimen Bayan Baru, Zahrain Mohamed Hashim keluar daripada Parti Keadilan Rakyat (PKR) akan memberi kesan besar kepada parti itu, kata Mohamad Ezam Mohd Nor.

Ini kerana katanya, bekas pemimpin PKR di Pulau Pinang itu amat rapat dengan Anwar Ibrahim sekali gus membawa tanggapan tindakan Zahrain tersebut berasaskan faktor yang kukuh.

"Saya ingin tegaskan Zahrain bukan calang-calang ahli politik, saya antara orang yang terlibat menubuhkan PKR, saya tahu semua pemimpin PKR dan saya boleh nyatakan Zahrain merupakan pemimpin PKR yang cukup matang, yang halus pertimbangan politiknya, yang berprinsip dan cukup tajam dalam pengamatan realiti dan cabaran politik.

"Justeru apabila Zahrain membuat keputusan keluar parti, saya percaya ia memberi kesan yang besar kepada parti PKR,” katanya.


KAH KAH KAH...

woit... MEMANG BETUL ...MALAON INI KELUAR MEMANG ADA KESAN BESAR....kah kah kah...

kah kah kah...KESAN PERTAMA : PADANG GOLF BUKIT JAMBOL SELAMAT.... kah kah kah..

kah kah kah... KESAN KEDUA : BUJET PULAU PINANG SELAMAT...kah kah kah..

kah kah kah.... KESAN KETIGA... SYARIKAT KONTRAKTOR DUA RINGGIT ITU BOLEH BUAT PROJEK JAMBATAN DARI MELAKA KE DUMAI... kah kah kah

kah kah kah... KESAN KE EMPAT...BILA PKR MEETING TAK BISING MENDENGAR ORANG BERKEROH.... kah kah kah..

kah kah kah... KESAN KELIMA... MAT EZAM BOLEH BOLEH JADI TOK SELAMPIT.... kah kah kah



18 ulasan:

storm62 berkata...

kesan keenam : sokongan untuk PKR bertambah kuat dan kukuh tanpa pengkhianat2 umno....kah kah kah.

kesan ketujuh : terdapat kesan air mani ezam dijubur saiful...kah kah kah.

matOtak-otak berkata...

MAT EZAM BOLEH BOLEH JADI TOK SELAMPIT.... kah kah kah.....tok Selam Pit....Selam2 pastu kena kepit bik mama..wakkaaaaakaaakkkaaaa....

Tanpa Nama berkata...

budak dalam kotak tu macam kenal je.

tu gambar katak puru kan?

mana sekor lagi?

ada orang sudah ambik jadi anak angkat ke?

Tanpa Nama berkata...

Ezam, Anuar Shaari, S. NallaKarupan, Lokman Noor Adam, Chandra Muzaffar Pillai..semua tinggalkan PKR. Mereka seprti ini terlalu mewah semasa Big Boss mereka jadi Menteri Kewangan. Semua ada sebab berdamping dengan Boss mereka. Politik dan Geng Mafia atau Geng apa saja ada persamaan.Geng kutip yuran bulanan, kerajaan kutip income tax tahunan. Kerajaan ada kaki pukul polis..geng pun ada kaki pukul. Peniaga kena bayar wang perlindungan untuk keselamatan berniaga..pegawai kerajaan kena bayar dapatkan kelulusan berniaga, mendapat tender. Yang satu perkara geng ini tak buat ialah proses mengundi memileh ketua...ini kerajaan demokrasi yang kita agongkan.

Sekali mewah dan berada di kedudukan tinggi sukar untuk ke bawah. kalau jatuh dari tempat yang tinggi amat sakit.Kita janganlah terlalu taksub dengan pemimpin..pemimpin pergi dan kembali yang baru. Kalau kita masuk dalam parti kerana si anu dan si anu..bila dia tiada kita akan putus harapan kerana tak ada kabel untuk kita naik ke atas.Tak percaya tanya K>J yang merana sekarang sampai jawatan menteri beri pada timbalannya. Orang Malaysia memang dah biasa dengan YB ..YB minta duit sampai nak bayar kredit kereta dan mintak duit minya. Ini dah dilatih oleh UMNO..kalau tak beri satu kampung orang-orang seperti ini akan mengendang satu kampung YB Pakatan Rakyat Celaka.. Kesian kat YB-YB Pakatan ini terutama pada YB PKR...YB-YB Pas depa tak berani kerana pakai serban..takut YB Pas sumpah..Kalau Parti PKR tidak dibantu oleh Parti DAP atau PAS susahlah YB-YB PKR ini. Cuba bayangkan amalan ini dah berpuluh tahun dah meresap dalam darah dan daging memrintah dua tahun nak ubah..kena doa siang malam mcm tuan guru baru boleh menang dalam PR13. LGE nak perintah mcm Khalifah Umar r.a...khalifah umar nak baca al-quran tak pakai lampu minyak kerajaan LGE. UMNO sudah rosakan negara ini dan orang Melayu. Kalu nak lentur buluh dari rebung..tapi buluh sekarang nak lemang pun lemak gerenti tak masak... Jadi Ezam kau janganlah cuba nak minum sambil berenang. Kau dengan Boss kau punya pasai tapi tak ada kena mengena dengan PKR..Ezam semua tahu kau mahu anuar berhutang budi dgn kau kerana rancanga kau EZAM+KJ+T.Pak Lah tak jadi bawak anuar masuk UMNO kalau dia keluar Penjara. Hang lurus bendul...awak bawa satu orang ahli politik yang tak mungkir janji. Ini ramai dalam PKR masih harap berbillion harta kekayaan anwar seperti zam dan 6 kotak...lupakan mereka semua ini tak boleh pakai..kalau UMNO..bila-bila hampa semua klon UMNO..tak ada bezanya..Mari kita sama berjuang untuk parti. Kita kemaskan Parti kembali dan mula berjuang...biar siap general kita tak peduli..tugas kita ialah mebawa parti ini kemercu kejayaan. Last sekali Undilah T.T jadi PengerusiBaru PKR....Kha..kha semua ada udang sebalik Mee..Kha..kha...PKR BOLEH?
Cuma UMNO saja boleh...benih UMNO mula bercambah di otak Melayu PKR...Ramai lemah Batin..belum masuk sudah pancut..

Lang berkata...

Macam ku kenal saja tuan kotak itu..

Itu kah satu dari enam kotak yang hilang?

Lang berkata...

"Saya ingin tegaskan Zahrain bukan calang-calang ahli politik"

Kalau dah tentu bukan calang kenapa tak jadi bapak menteri masa zaman amenoh dulu...

Yang bercakap pon bukan calang lagi.. tapi sampai la ni jadi pencacai roti

Kalau yang bukan calang keluar sebab RM

Yang bukan calang bercakap pon keluar sebab RM jugak kan....

Syawal Ipoh berkata...

boleh pergi berjahanam dgn UMNO

Tanpa Nama berkata...

Hidup Ezam ... Hero kita semua. Anak muda macam Ezam ni ke yang kena nak? Kelebihan dia sekadar boleh tiru style Anwar berucap.

suis-media berkata...

assalam

Masih ada suara mamat ezam nii,,satu malaysia dah tak ambil pot dia punya statement laa,,ini lah contoh manusia talam dua muka,semua perkara yang di lakukannya tidak ikhlas,memperjuangkan keadilan kunun,,tapi sebenarnya memperjuangkan tembolok sendiri,,memang sesuailah tidur sekotak dengan umNO parti rasuah.

orangkasai berkata...

Ejam ban Jahatlain masuk ameno.
(sori saya anak cina desliksia)

* mai sini cikgu nak perbetul.
Ezam dan Zaharin masuk umno

Shakir Md Taha berkata...

Bagus Zaharin cepat-cepat keluar

Tanpa Nama berkata...

Ezam dulu pun rapat dengan Anwar..tapi tak tau ler dia ni jenis tak tahan berak punya lak ..kalau tidak tau2 aje le...PKR tak terjejaspun kalau orang-orang kanan Anwar nak keluar parti atau apa-apa..sebab rakyat dah bosan dengan BN..mudah aje kesimpulannya

Tanpa Nama berkata...

Ezam Kotak=Zahrain RM2=Umno=Perasuah...wakakaka

Tanpa Nama berkata...

dahulu seronok dengar ceramah EZAM MAT NOOR(ahli umno PJ) kat dataran keadilan jalan kebun bersama SD johari..."ezam cakap orang yg bodoh saja yg sokong UMNO" kah kah itu ucapan semasa jadi EZAM MAT NOOR tapi sejak jadi EZAM MAT YES lain pula citenyaaa..dah lah tu EZAM MAT YES....

Tanpa Nama berkata...

butoh hang lah ezam!!! Jenis mengkarung!!! Orang kanan dia nazmi pun sama !!!Dua dua ekor ni idiots!!!


gibuk

Tanpa Nama berkata...

wow! Tanpa nama 11.25>

aku memang stuju dengan hang

ini gelaran baru aku dengar

"EZAM MAT YES"

aku tambah sikit,

"KATAK KOTAK MAT YES"

ok ke turr?

Tanpa Nama berkata...

katak kotak mat yes ni bukan ke kawan baik naller kurapan?

patut berkurap

HeroHuruHara berkata...

sempoi ka budak yg yg dok mengulas bab tu... kalau sempoi lama dah orang bagi pegang ajwatan penting dalam kerajaan.... tapi betoi la bab mengeroh tu..kalau rakam meeting rosak tape dengaq bunyi mengeroh double bass dan treble