Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 1 Mac 2010

HARI HARI AKHIR SAEKOR UMNO



KEPALA ULAR MAKIN BANYAK KELUAR - AWAS !




MPM AMBIL ALIH PERANAN UMNO – melayau

Mohamad Khir Toyo tidak menolak kemungkinan penubuhan Majlis Perundingan Melayu (MPM) akan mengambil alih tugas dan peranan UMNO dalam memperjuangkan kepentingan kaum majoriti itu di negara ini.

Bekas Menteri Besar Selangor itu berkata, keadaan itu boleh berlaku jika ada segelintir pemimpin UMNO bersikap seperti 'Malaysian-Malaysia' ekoran terlalu banyak memenuhi tuntutan yang dibuat kaum lain.

"Saya lihat hari ini banyak isu melibatkan hak kepentingan orang Melayu diperjuangkan oleh pertubuhan bukan kerajaan (NGO) seperti Pertubuhan Pribumi Perkasa Negara (Perkasa) dan lain-lain lagi sehinggalah kepada penubuhan MPM.


KAH KAH KAH...

woit... INI SAEKOR ULAR GENG MALIKUL SEMBAB.... kah kah kah...

woit.... GEROMBOLAN INI MENENTANG GARIS POLITIK MAT MONGOL.... kah kah kah..

kah kah kah.... GEROMBOLAN INI TAK SENANG DENGAN SATU MALAYSIA.... kah kah kah...

kah kah kah... GEROMBOLAN INI AKAN MELAWAN MAT MONGOL... kah kah kah...

kah kah kah...INI STARTEJI MAHAFIRAUN UNTUK MEMASTIKAN FIRAUN KECIL NAIK TAHTA .... kah kah kah....

nota:

tunggu dan lihat
buka mata dan pasang pancing
jaga jaga jangan pakai umpan katak kah kah kah




16 ulasan:

Datuk Seri berkata...

kah kah kah kah..KALAU MACAM TU GAGASAN 1MALAYSIA BOLEH BUBUH DALAM LUBANG JAMBAN

JIKA TOYO NI MASIH MB SELANGOR..HABIS NEGERI SELANGOR TU DITALBIAH 1MALAYSIA. MPM NI PUN DIA TAK TAHU BENDA APA..kah kah kah kah

CARA JAWA NAK CARI MAKAN..MACAM TU LA

tak pakai tiub berkata...

Fairuz dah tubik dari Pkr...
Tee beng pun dah chow bo liow...kah kah
Zahrain dah cabut..
Makin ramai dah sedar..makin ramai dah loya
lama2 Pkr tinggal spender je..kah kah kah
Anwar masih berangan nak jd PM
Umur makin tua..tenaga makin takde..org muda dah tak percaya
silap2 gaya wan azizah pulak keluar Pkr..habislah Anwar!

Datuk Seri berkata...

PAK LONG TT,

APA DAH JADI DENGAN PKR NI? SEKOR-SEKOR NAK KELUAR PARTI

DEPA BERJUANG UNTUK APA PAK LONG TT?

PINJAM PENYAPU KHIR TOYO..PERAMBAT PUAK2 NI KELUAR CEPAT SIKIT...kah kah kah kah

HABIS MELAYU KENA TIPU...kah kah kah kah

LEPAS NI LIM GUAN ENG AKAN MASUK PAS PULAK?

Risalah berkata...

bila cakap pasal mahafiraun...
ana terbuka 1 artikel dalam 1 blog nih...
March 1, 2010
Pendedahan: Surat Dr Mahathir Kepada Perdana Menteri Israel!

http://kumanddieaf.blogspot.com/
enta try la bukak...
bolehla runtuhkan kerajaan UMNO...

Tanpa Nama berkata...

atok eden sobolah omak berbangso Cino (tapi cino muslim lah)..mato den pun sepet cam mato atok den.
Buleh ko eden mohon jadi ahli MPM Toyo tu? kalau buleh...buleh lah eden ajak anak2 Kutty samo2 join the club...

Tanpa Nama berkata...

gelaklah hampa,ketawalah hampa.
seronok sangat bila celaru jadinya dalam pkr.masing masing nak belah.tak pakai tiub kata,pkr akan tinggal spender.gelak pula dia dengan angan angan anwar nak jadi pm.
yang seronok kawan kawan kita ni bodoh sombong.depa tak tau,baik berambus keluak segala jenis duri,biak tingal tunggui tapi tunggui kayu jati tongkat ali.
nak tau pkr dan pakatan lemah atau tidak,cuba terai tokai.BUBAR PARLIMEN.beranikah?.kalau tak berani,elok hampa masuk sekolah rendah semula dan baru bincang bab politik
anak sungai lalang

john berkata...

jangan tertipu dengan mpm tu..tu semua bawah pm najib tuh utk seimbangkan kuasa melayu yg umno tak bloeh pejuangkan..sebab tu nak buat keahlian terus bn!

Tanpa Nama berkata...

Di antara pertanyaan yang sering melanda hati ini ialah:
====================================================================

1.Selama ini adakah selama 52 tahun ini Pembesar Melayu( dibaca UMNO) yang mengaku memperjuangkan segalanya untuk bangsa dan Ugama melakukan sesuatu dan berjuang dgn rela bukan krn terpaksa?

2.Apakah selama ini kita tidak melihat pembesar Melayu leburkanhati Melayu miskin yang daif di kampong-kampong dgn bercakap hal yg mengarut dan hal mengungkit?

3.Apakah tidak benar bahawa pembesar Melayu Banyak mengambil perhatian kpd perjuangan yang lain kerana dia amat menyayangi pangkat dan hartabenda mereka?

4.Apakah pembesar Melayu kini Merasa perhubungan antara kaum mengongkong kebebasan diri tanpa mengira perasaan
cemburunya yang meluap-luap para pngangur dan mereka yang tertindas?.

5.Apakah pembesar=pembesar Melayu Tidak pernah merasa takut kehilangan sokongan orang Melayu sendiri akibat diabaikan Nya?.

6.Apakah mereka tahu bahawa penuntunt-penuntut Melayu di Universiti sudah Merasa bosan sikap pemerintah yang sentiasa mengawasi pergerakan dirinya dan sentiasa berasa curiga.

7.Apakah Pembesar Melayu Sengaja tidak suka ada bangsa lain lain rapat dgn diri Melayu?.

8.Apakah Pembesar Melayu buat-buat merasa cemburu dan sensitif pada hakbangsa Melaysia yang tidak menumpukan sepenuh perhatian kepadanya.

9.Apakah Pembesar Melayu sedar bahawa selama ini mereka sengaja membiarkan diri mereka seperti seorang anak kecil yang meminta perhatian krn
dia mahu kekasih cukongnya melayannya lebih dari org lain?

10.Apakah selama ini pembesar Melayu Menjadi org yg paling rajin dan sanggup membantu orang lain dan sanggup melakukan apa saja demi kebajikan bangsanya?.

11.Kenapa sekarang nampak sesangat Pembesar Melayu Pandai merajuk kepada orang lain krn ingin dipujuk ? Tetapi berkeras sangat dengan bangsa sendiri?
12.Apakah Pembesar Melayu tidak sedar bahawa Bnagsa Melayu sendirik merasa mengelabah apabila diperintah terlalu lama?
13.Kenapa Orang Melayu semakin ramai yang merasakan mereka Tidak mempedulikan?

14.Apakah Pembesar Melayu tidak mementingkan dirinya sendiri?

15.Kenapa pembesar Melayu Kerap bertanya bilakah mahu sedar, tetapi apabila kesedaran timbul, yang mahukan kerajaan yang baru, lain pulak ceritanya?

16.Kenapa pembesar Melayu sering melayan bangsalain walaupun tidak ada urusan penting dengannya.

17.Pembesar Melayu sering Meluangkan lebih byk masa dgn orang lain, dibandar-bandar walaupun ada pengundinya menunggu kasihnya dgn sabar.

18.Kenapa pembesar Melayu sendiri Tidak membanggakan bangsaNya di depan bangsa org lain.Malah sering dibandingkan kelmahannya.

UMNO tu apa hah?


-pernah keluar melalui pukimak-

Tanpa Nama berkata...

Cerita ini tiada kaitan dengan tajuk TT
Cerita ini berkaitan perjuangan nabi; sempena bulan Maulidur Rasul.

Dalam satu peperangan yang disertai Rasulullah menentang kaum musyrikin Mekah, ada segolongan munafikin yang cuba mempengaruhi para pejuang Islam supaya tidak ikut berperang melawan musuh.
Namun baginda berserah kepada Allah sehingga tentera musyrikin yang lebih kuat, lengkap dan lebih ramai kecundang di tangan tentera Islam yang lebih kecil bilangannya. Rasulullah menerangkan bahawa kaum munafiqin ini tidak akan mencium bau syurga dan bukan dari golongan umatnya.

Pengajarannya:
Tabahlah dalam perjuangan dan larilah dari kaum munafiqin kerana mereka bukanlah kaum yang dicintai rasulullah.

Tanpa Nama berkata...

Kepada Pembangkang
apasal korang buat kerja tu ha!!

Bukankah lebih baik jika korang mempromosikan perniagaan tempe di luar negeri.

Cuba pasarkan tempe di sana dengan menggunakan kaedah MLM.

Perniagaan tempe mampu memberi pulangan jutaan ringgit dalam tempoh 2 penggal.

Buat promosi berhadiahkan banglo jutaan ringgit jika warga luar negara mampu mencapai tahap reseller MLM tempe yang tertinggi.

Mesti wak-wak tempe akan popular!

Lang berkata...

ini trend baru dalam UBN...

kalah bertanding tubuh NGO yang mesra parti kemudian menyusup dan ambil alih secara seenyap.

yang tak dapat jd calon kerusi parlimen ke adun ke.. guna platform parti lawan, bila menang declare keluar parti, jadi bebas ke atau join parti lama ke, yang mesra atau yang tak mesra ke.. itu semua tak penting sebab yang diutamakan masyuk dan mendapat penghargaan dan pujian dari kerajaan.

Ini yang dikatakan smart politiking

aliffnajmi berkata...

Kah kah kah...
Buat blog utk sekadar ketawa je ker?
Hahahahaha... lembab betul pemikir2 PR ni.

Komen la betul2... bagi HUJAH sekurang2nya 5 FAKTA apa salahnya tindakan Khir tu...
Jgn lupa bagi jugak 5 idea2 baru utk membela melayu. Idea yg lebih baik dari idea Khir tu.

Klu sekadar ketawa, kemudia tunjuk gmbr tak berkaitan, lepas tu ketawa lagi.. kemudian pengikut2 yg buta hati tu ikut ketawa beramai.... anak2 aku pun boleh.

P/s: Hahahaha... beri 3 fakta pun ntah boleh ntah tak ni. Kah kah kah..!!!

Nahum berkata...

aliffnajmi ni pembaca baru blog lu TT, dia tak pernah baca posting2 sebelum ni, maafkan dia..hahaha kesian dia igt TT ni kecik2 anak ke? hahaha

mighty berkata...

alah bodohnye la melayu. ape kau nak cuak kalau kau majoriti? bahalol sangat laaaa.. nasib baik aku dah murtad melayu. lega sial.

Mat Lendir KgL berkata...

Salam Aliffnajmi!!

Kadang-kadang bukan semua orang boleh menerima sesuatu pandangan secara serius dan bertali-tali. Golongan remaja terutamanya, lebih suka perbincangan bercorak santai biarpun tajuk yang dibincangkan merupakan tajuk penting.

Dalam situasi manusia yang pelbagai, penggunaan media terutamanya media elektronik tidak harus menjurus pada kaedah penyampaian tradisional, kaku dan beku. Masyarakat bandar sebagai pengguna terbesar internet di Malaysia menggunakan media ini bukan sahaja sebagai tempat untuk mencari sumber rujukan tetapi pada masa yang sama memerlukan hiburan bagi melegakan minda yang sehari suntuk yang telah kepenatan menghadap kerja seharian.

Justeru, kaedah penyampaian maklumat akan menjadi lebih seronok dan mudah diterima sekiranya disampaikan secara bersahaja, sindiran serta diselangi unsur humor. Unsur humoristik bukan kaedah baru untuk menyampaikan sesuatu agenda secara halus, lemah lembut yang kerap membuahkan hasil paling lumayan. Pendekatan humoristik juga lebih dilihat sebagai cara menyampaikan sesuatu agenda bersifat mesra yang berkonsepkan "persahabatan".

Unsur-unsur bersahaja, lucu, sindiran, sitara dan bersifat santai ini kerap kali mendatangkan kebingungan dan ketakutan kepada pihak yang kena "batang hidung" mereka. Penyampaian maklumat melalui komik atau karton, peribahasa dan sebagainya kerap memberi impak yang cukup besar dalam masyarakat khususnya bagi golongan remaja yang dahagakan perubahan. Karton rekaan Zunar umpamanya, biarpun penyampaiannya dipenuhi gelak tawa namun mampu memberi igauan ngeri kepada pihak "yang terkena".

Perbincangan isu yang diputarkan juga bukanlah menjurus pada tajuk yang terlalu akademik sehingga memerlukan kajian dan penelitian yang mendalam. Isu semasa yang diambil bukan bersifat tipikal tetapi isu biasa sehingga mampu diterjemah biarpun hanya melalui penyampaian bersahaja, sipenuhi gelak ketawa mahupun berseloroh.

Sesungguhnya, dunia remaja sentiasa dahagakan maklumat baru. Namun, mereka tidak perlu lagi diperdaya dengan maklumat yang bersimpul-simpul, menjurai-jurai, berjela-jela dan membosankan. Mereka mahukan maklumat tepat berbentuk "simple" tetapi bertenaga. Mereka perlukan idea tegas tetapi pedas. Akhirkalam, golongan ini adalah golongan yang mampu berfikir biarpun secara halus dan lembut!

Harap maklum!

Tanpa Nama berkata...

kalo wak tempe jd MB skg,x tau laa bape billion lg dia kebas duit rakyat..skg ni universal studio dah bukak kt s'pore..kasino pun ade kt sana..x yah gi disneyland lg dah..mau satu kampung dia bwk guna duit rakyat..satu kapla rm2k..kalo seratus org???..wakakaka