Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 1 Mac 2010

MALAON RUPA RUPA NYA




KENYATAAN MEDIA



Tarikh: 1 Mac 2010


SYUKUR FAIRUS KELUAR KEADILAN

Parti Keadilan Rakyat (KEADILAN) perlu mengucap syukur ke Hadrat Allah (SWT) kerana Fairus Khairuddin akhirnya meninggalkan Parti. Sejak beliau menyertai Kerajaan Pulau Pinang dan selepas meletakkan jawatan sehingga terkini, beliau merupakan liabiliti.

Fairus tiada pilihan lain dari meletakkan jawatan sebagai Timbalan Ketua Menteri kerana beliau ketika itu disiasat SPRM dan prestasinya tidak memuaskan. Apabila berhenti, beliau menuntut supaya Parti melunaskan hutang untuk dua buah kereta mewahnya dan membayar beliau RM15,000 sebulan buat selama-lama yang ditentukannya. Tidak ada sebab bagi Parti melayan tuntutan itu. Lagipun Parti tidak mampu berbuat demikian.

Atas rasa belas kasihan terhadap anak isterinya seorang baik hati memberikannya “kerja” dengan bayaran bulanan sebanyak RM4000. Beliau tidak puas hati dan oleh itu terus memburukkan pimpinan Parti. Kini beliau sudah berjumpa dengan pemimpin Umno yang boleh membayarnya jauh lebih besar dari itu.

Fairuz memberikan alasan kaum dan agama kerana tindakannya. Sangat memalukan. Beliau sendiri, kawan-kawannya dan Allah mengetahui sebab sebenar.


DR. SYED HUSIN ALI

Timbalan Presiden, KEADILAN




23 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bagus! bagus!
Ada lagi taik yang masih melekat?
Cepat bersihkan sebelum PRU13

tak pakai tiub berkata...

Bila ada yg keluar Pkr maka akan adalah pencacai yg mengeji...semakin ramai yg keluar, semakin banyaklah najis & bangkai dihidangkan kpd rakyat dari Pkr.

Bekas Setiausaha Pkr kata, lebih 10 org MP akan blah tak lama lg...apakah yg akan keluar itu biawak hidup kpd Anwar..? Atau adakah yg tinggal dlm Pkr skrg hanyalah tunggul kayu reput bagi Anwar..?

Anwar dah terlalu sibuk membicarakan kes liwat hingga org2 dia berantakan sesama sendiri. Bila ramai pecah kongsi, bom2 akan meledak ke arah Anwar tanpa henti. Apakah Anwar daya menangkisnya satu persatu..?

Tanpa Nama berkata...

ini bukan berita sedih, tapi berita baik utk rakyat !!

kaki-kaki kelentong dan tipu harus di singkirkan dari PR !!

Tengoklah mana mereka pergi ???...UMNO, UMNO adalah parti kelentong rakyat !! Yg jahat punya semua jadi ahli UMNO !!

Nur Syakila Mustika Ratu berkata...

BERITA GEMPAK! PANAS! MENAKJUBKAN!

Blog Tukar Tiub sudah memotong blog Rocky Bru sebagai blog Melayu yang paling top di Malaysia.

Mengikut alexa.com:

Ranking Tukar Tiub ialah sebagai laman web no. 479 paling popular di Malaysia (termasuk dalam senarai laman web 500 paling popular di Malaysia).

Blog Rocky Bru jauh ketinggalan, dan dikira sebagai web no. 850 paling popular di Malaysia.

AzamDean berkata...

syukur 21...yang cina2 PKR pun denga nak keluar PKR gak.. hmm gempak tol strategi UMNO...sidang dewan cuti..kerja dia kasi orang lompat parti.. haha

Tanpa Nama berkata...

Pemimpin Melayu yang kononnya mempunyai didikan agama tapi tidak kuat keimanannya selalu jatuh rapuh apabila berhadapan dengan hidup mewah. Entah kenapa sampai gila nak pakai Mercedes, takut konon jika berkereta apa yang mampu tak ada akidah yang kuat dan jarang menyoal balik ajaran agama selama ini tidak mengajar berjuang, tapi lebih menghafal membaca surah untuk membuka majlis-majlis sehingga ramai rakyat yang pekak menyamakan kebolehan itu sama seperti dia hebat memperjuangkan agenda Pakatan Rakyat. Minta-minta Nik Aziz dan Nizar tidak seperti malaon ini kerana kedua-dua personaliti ini juga hebat agama. Malaoan ini boleh guna kemahiran bercakap, membaca bahasa Arab untuk orang UMNO yang pekak.

Tanpa Nama berkata...

Setau aku, pencacai-pencacai UMNO yang pernah masuk dalam PKR, kemudiannya melompat balik UMNO adalah mata duitan dan kaki kontrek. Kalau betul2 berjuang untuk agama dan bangsa, masuk parti mana pun tak mengapa. Apa ingat PKR, PAS dan DAP tak memperjuangkan agama /kaum? Adakah kaum majoriti sahaja nak dibela. Bagaimana kaum cina yang banyak menyumbang dalam pembangunan negara. Atau kaum india yang sanggup menjadi kuli. Betullah kata saudara Isam. Mereka ni pemalas dan akan menjadi beban kepada PKR. Biarkan mereka menjadi beban pulan kepada UMNO yang sememangnya banyak duit dan boleh beri mereka kontrak.

Tanpa Nama berkata...

Woi, cilakak ko TT!

Baguih la ko keluar
kalau ko tak keluar bukan ko dapat peluang jadi MP lagi

Baik ko keluar
untung-untung, untung sabut
ameno kutip ko boleh buat duit

Duit tu bang!
Ambik, jangan ko tak ambik
tak ambik kang ko kempunan!!

Slogan - Hambik jangan tak hambik!

Tanpa Nama berkata...

alasan.
hahahaha.....

Lang berkata...

ini adalah trend yang memang dah jadi darah daging sejak parti yang dianuti sebelum ini... duit menjadi pujaannya...

lagi satu kalau tidak silap pengamatan di perak dah berlaku tapi setakat 3 monkee saje.. tapi di penang makin menjadi-jadi.. adakah ini penyakit wakil di sana. adakah masih ramai pemuja duit.. yang suka menjadikan parti sebagai landasan untuk cari duit mudah?

kalau inilah budaya yang bakal mekar maka peluang simata duitan makin mudah... masuk parti, aktifkan diri berjuang untuk parti, sumpah taat setia.. bila dah ada kedudukan ugut parti, aktifkan diri umpat dan keji parti, sumpah seranah pemimpin parti..

akhirnya lompat parti.. uhh sungguh mudahnya hidup ini.. pendirian, keikhlasan dan kesetiaan bukan lagi modal untuk menjadi pemimpin..

Tanpa Nama berkata...

Ameno saja yang sanggup bayaq kat dia rm15 ribu sebulan utk selama2nya.

nak pakai kereta mewah, sampai 2 buah pulak dan tak mampu suruh pulak parti bayaq. Baguehlah ameno amik mamat yang penuh bermasaalah ini dalam ameno.

Tanpa Nama berkata...

Dari umno kamu datang, kepada umnolah kamu akan dikembalikan, amiiiiiiiiiin

Tanpa Nama berkata...

Dari umno kamu datang, kepada umnolah kamu akan dikembalikan, amiiiiiiiiiin

Tanpa Nama berkata...

Kesian..
Kesian..

DULU dijulang..
KINI dikeji..

Hati yang buta,
Jantug Hati yang Taksub.
TIDAK dapat mengesan INTAN dan PERMATA.

Kesian...
Kesian...
Hidup MU penuh Dendam.

Tanpa Nama berkata...

Insan seperti Fairus tidak beriman manusia patut di singkir daripada masyarakat umum..hanya mau kehidupan mewah dan bukan untuk berkhidmat kepada rakyat.. padan muka..masuk lah kepada UNMO yang akan bela mercedes dan kereta mewah mu!!!

Good riddance.

Allahuakhbar Allahuakhbar.

Tanpa Nama berkata...

Kah...Kah...Kah... ha! ameno ambik fairus. kah..kah..kah... baru aku tau sapa ameno ni. Penjihat hingus rupanya. koto-koto hiiii.. jijik. setau aku orang yang pengotor je kawan dengan orang yang kotor.

sardindalamtin berkata...

masok PKR disangka dpt cari duit poket juta-juta, tp umno jgklah harapan akhirnye.

dari taik dia datang, kpd jamban jugaklah tempat dia kembali. flushh.........

Tanpa Nama berkata...

Berakhirnya satu penantian:

Ini berita sedih untuk aku
Dua orang sudah meleleh keluar

Satu meleleh keluar pasal tak dapat bermain di padang golof

Satu lagi meleleh keluar pasal tak ada orang nak sapot 2 bijik kereta (proton?)

Dipersilakan keluar......

Adooi laa! Minda politik $$$$

Sepukal berkata...

ANJING KALAU DAH BIASA MAKAN TAHI SEKALI TERJUMPA TAHI PALING KURANG DICIUMNYA JUGA

Hati-hati berkata...

Hati-hati dengan tutur kata kita, jangan memaki sesuka hati...
Apa2 pun niat kita, kita tidak dibenarkan buruk sangka. Hanya Allah yang mengetahui niat hatinya....
Jangan kerana marah, kita abaikan panduan yang diberikan nabi kita..

Tanpa Nama berkata...

baguih juga umno ni..tolong scan musang berbulu ayam ni..kaedah yg digunakan pun boleh tahan..tabur duit terbeliak mata melaun nih..kurang penyagak dlm pr.

Tanpa Nama berkata...

AKU RESPECT BETUI DENGAN UMNO. DIORANG IBARAT WIRA DI MEDAN PERTEMPURAN. RAKAN SEPERTI MCA DAN MIC DAH MATI TAPI DIORANG TERUS BERJUANG. YANG BEST TU WALAU KESEORANGAN TAPI BERJAYA MEMBUNUH RAMAI MUSUH. ALA ALA RAMBO LAH.SALUTE GUEEE

Tanpa Nama berkata...

Syukuuuur...adui syukuur 100x..

semoga lebih ramai liabilities kuar dari pkr sebelum pilihanraya 2013!!!

The English saying goes "What goes around, comes around". Dalam konteks suma2 malaun yang hint2 nak keluar tu, tak payahla lu suma hint2 or gertak2, keluar terusla mangkuk! Pegi balik kubur umuno tempat bemastautin lintah makan darah rakyat.

Good riddance to disgusting and nasty-smellin' s**t!

Cepatla yang lain2 sibuk banyak hutang, kaki judi, kaki tino, kaki etc etc., get out and stay out!

tukar tiub, bro, you da man for this awesome blog!!