Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 5 Mei 2010

SEBUAH LAWAK DI PENTASKAN




KALAU BUAT KOMIDI INI - BARU RAMAI YANG DATANG




PANEL KHAS KES AMNULRASHID TINJAU LOKASI KEJADIAN - minsider

Panel khas yang ditubuhkan untuk menyiasat insiden kematian Aminulrasyid Amzah, 26 April lepas, memulakan tugas mereka dengan melawat tempat kejadian di sini malam tadi.

Panel yang diketuai Timbalan Menteri Dalam Negeri, Abu Seman Yusop bersama tujuh anggota lain dilihat mula berkumpul di Hotel Concorde Shah Alam kira-kira pukul 9.30 malam.

Mereka kemudian melawat beberapa lokasi dan laluan yang dipercayai dilalui
Aminulrasyid dan rakannya, Muhamad Azamuddin Omar, kedua-duanya berusia 15, sebelum mangsa terkena tembakan di kepalanya dan mati di riba Muhamad Azamuddin, di tepi sebuah rumah di Jalan 11/2G, Seksyen 11, di sini.

Panel menaiki sebuah bas yang diiringi kereta polis dan kereta peronda.
Antara tempat yang dilawati ialah Bulatan Kayangan dan Restoran Ali Corner
di Jalan Platinum G 7/G, Seksyen 7, persimpangan lampu isyarat berhampiran
Kompleks PKNS dan bangunan Sirim Berhad.

Rombongan berkenaan tiba di lokasi kejadian kira-kira pukul 11.10 malam dan menghabiskan masa selama 30 minit meninjau kawasan akhir iaitu di jalan utama berhampiran jalan 11/2G dan longkang di mana kereta mangsa terbabass

Nota:

ini adalah satu sandiwara.
ianya dipentaskan waktu malam untuk
menunjukkan berapa serious nya isu
yang dihadapi.

lawak tetap lawak
sandiwara tetap sandiwara
ini lawak apno

ini percubaan apno untuk mengolah pesetujuan = manufacturing consent
emak bapal telah mula marah
mula mula kugan – masyarakat india naik bengang
kemudian bengo hock – masyrakat china naik bengang
kini aminulrasyid – satu malaysia nail bengang

macam macam sandiwara akan dilakukan
macam macam tipu akan dilakukan
semua untuk menafikan bahawa apno wajib
dibuang kan dari kuasa.

pdrm hanyalah mereka yang ikut kata pembuat undang-undag
pdrm makan gaji
gaji dari cukai
cukai itu ialh duit kita - duit orang ramai
bila beli rokok kita kena cukai
bila beli kondon kita kena cukai
bila beli minyak kita kena cukai
jangan ingat duit gaji polis dari apno

lawak ini tidak ada siapa yang ketawa
lawak ini bukan lawak bodoh
lawak ini bukan lawak seram
lawak ini lawak kepala bana yang tv malaysia pun malu nak buat kah kah kah



NOTA:

mana dia sangkaran pilllay dari just world
mana dia pekasam
mana dia priwaris
mana di prokeda
mana dia pukipm
mana dia gupimas

ini bukan melayu ke yang kena tembak kah kah kah


39 ulasan:

Umaru berkata...

RAsanya kalau di UK dan di USA dah lama dah si Musang Hassang ni kena letak jawatan.

Hampehhhhh terus...

penarek becha berkata...

ya!! stuju!

hari berkata...

panel penuh dengan pelawak dan pereka cipta....yay....

zeqzeq berkata...

agaknya berapa jauh dari rumah mangsa..

melawat sambil minum2

tax payee berkata...

Kini 1Malaysia mempertikaikan dan mengutuk PDRM gara2 isiden kematian remaja 15 tahun akibat tertembak oleh polis...

Namun tiada siapa pun yang mempertikaikan kesalahan remaja tersebut mengambil kunci kereta tanpa kebenaran parent, memandu tanpa lesen, meggesel kereta orang lain, melari diri dari polis..

apa akan jadi jikalau tiada berlaku insiden tersebut tetapi remaja tersebut terlibat dalam kemalangan yang melibatkan kereta kita dimana anggota keluarga kita mati..agak2 apakah kutukan kita??

mesti kita akan marah kan polis juga kan? sebab tidak memantau remaja2 bawah umur memandu tanpa lesen..bila berlaku insiden begini, alamak mati ibrahim ali lh kita, insuran pun tk dapat nak cover sebab unauthorised driver..

apa2 pun remaja tersebut pun bersalah....jangan terlepas pandang..

aku tak lah sokong polis tapi tindakan remaja tersebut pun tak betul juga..

lu pikirlah sendiri

indraputra80 berkata...

Gua pecaya di hujung sandiwara nie,tentu ada Makan Minum.

Mcm Drama Melayu kat TV.

Klo tak der Makan Minum,Minum Makan tak sah Drama tur.

He!He!jgn maree.

Tanpa Nama berkata...

Tax Payee

Kalau renaja tu bersalah setakat tak ada lesen memandu, dan memandu laju kerana takutkan Polis, hukumannya kena tembak sampai mati ke?

Lu punya andaian banyak sangat...satu pun tak kena. Yang fakta ialah remaja tu mati. Dia ada langgar orang sampai mati? tak ada? Kalau kena kat anak pinak u, baru u tahu betapa kejamnya Polis ni. Bukan semua Polis...cuma yang patrolmen ni. Yang tembak tu, mata dah kurang penglihatan kot, kabur dek penyakit diabetes.

sri hartamas

pisangmalaysia berkata...

Tax payee..jd moral of de story, jgn ambik kunci tanpa kebenaran nanti kena tembak...ape punye turrr daaa (andai kata la yg kena tembak tu anak pulis jugak,amacam?...kui kui kui)

Tanpa Nama berkata...

tax payee 18:34..... baru bangun tidor ka???? cuba baca blog amno, semua salahkan budak tu.... tu...tu....tu.... yang buat lawatan 1 bas tu semua nak salahkan budak tu laaaa, takkan depa nak salahkan polis, buat pulak acara lawatan!!! tak caya tengokla nanti... peguam negara dan hakim pon mesti salahkan arwah tu. jadi mana pulak yang lu kata SEMUA menyalahkan polis?????

gua dh pikir lame dh dr lu berkata...

pedulik ape dgn kesalahan budak yg kene tembak tu. itu kesalahan kecik je kalo nk dibandingkn ngan kesalahan polis yg tembak tu. same la mcm kes RASUAH di malaysia x DIPERANGI dgn serius tp dlm mase yg same SEBOK nk selamatkan prodigy matematik, Sufiah Yusof aka Shilpa Lee.

fuck melayu

Tanpa Nama berkata...

tax payee, @18.34,
Gua sudah pikir, kalau memang remaja tu ada salah.Hukumlah ikut undang2 yg ada.
Adakah kesalahan remaja tersebut justified utk di bunuh?
cerita berjumpa parang dan pistol mainan selepas suspek terbunuh ini, cerita lama, semua budak polis tahu.
Jangan nak lepaskan diri dengan cara memfitnah si Mati.
Jangan nak jadi perwira dengan buat sendiwara selepas membunuh!
Kalau sialap atau tersilap tembak, katakan saja.Habis cerita.

TOKEY berkata...

dei tax payee,

logik dia pada kepala aku, lu rasa la kalu esok lu bawak keta, tengok ada roadblock, roadtax lu lupa nak renew, engine keta lu sudah tukaq, dlm keta kawan lu tumpahkan todi,lu kena tahan then mamat polis nie tembak kat punai lu sampai putus. lu nasib baik tak mampos, gi spital dan buat laporan polis.

lu rasa la, ADIL KE kalu takde lesen dan memandu di bawah umoq hukumnya kat malaya di tembak mati kat kepala?

mamat polis nie pung bukan tak sekolah, tak tau la aku kalu dia baru kena todi masa kejadian tu. or dia pung sama dgn BOSS BESAQ DIA ada degree TIPU...

WAKAKAKKA...

takan tak tau AKTA POLIS.diorg traning amenda dulu???

Tu la pasai org marah. BOS DIA PUNYA STETEMENT PUNG bikin org hangin.

statement MCM STANDARD KETUA KAMPUNG (SEKOLAH DARJAH 6 MELAYU je)

Kita bukan apa bole ke lepas nie BOSS polis nie bole COMFIRM tak tembak org suka2x je.

Saiful berkata...

bonjorno senor tt,
salam sejahtera..satu lagi kes ..kes dsai..kes yg tak leh dibiarkan ..jgn birakan saudara kita sorang saja merasa perit dan lelahnya..beliau pejuang rakyat..ingat..kalau tak ada ..suara pejuang ini..pasti sekarang mat momgol deah melantak brbillion2..syukur ada org yg tlg jadi watchman..kat kita ..semua..kita rakyat jelata..yg bila2 masa boleh ditembak oleh mereka..saya pun ada pengalaman dgn polis ni..bertumbuk pun pernah..duit siling saya pun depa rembat..depa ni dah tak leh caya dah..kena ubah ketua..baru semua berubah..

sunsnake@budakbalun berkata...

tax payee..

abis adakah kesalahan budak tu berbaloi dengan kematian?

adakah budak tu perlu dijatuhkan hukuman mati?

dia edar dadah ke? edar dadah pun kalau tak sabit salah leh lepasssss!!

bodos!

Tanpa Nama berkata...

tax payee...
remaja itu patut ditahan dan ibu bapa disaman, bukan ditembak mati...
kerajaan juga ada saham dalam masalah keruntuhan moral remaja sekarang..

Tanpa Nama berkata...

Cops grill teen key witness for Third time.
Third time.
Third time.
Third time.
http://www.malaysiakini.com/news/131031

"We buy our way out of jail but we can't buy freedom,
We buy a lot of clothes when we don't really need them,
Things we buy to cover up what's inside."

Kanye West

Serigala berkata...

Agak2 kalau anak Musang tu buat salah (tak dak lesen).. lepas ni boleh tembak kasi mati kot.... baru dia rasa.....baru dia sedih tengok anak bini dia nangis.

Bagero punya musang....

Tanpa Nama berkata...

Tanpa disedari, ianya amat menakutkan apabila perjalanan pentadbiran gomen kita ketika ini yang dihidangkan kpd rakyat sebenarnya telah diracuni dan dikotak-katikkan oleh gara-gara fahaman yahudi zionis apco atas arahan dan upahan umno tu sendiri..

Harap sedar-sedarlah wahai rakyat M'sia oooiii....

Lang berkata...

tax payee...

ada wayar dah putus kot... soal budak tu salah, memang confirm... siapa yang kata perbuatan budak tu tak salah... tak ada sesiapa pon yang mengatakan perbuatan budak tu memandu tak salah. parent dia pon akan mengaku perbuatan anak dia salah..

masalah pokoknya ialah perbuatan pulis tu... ada kah betul dari segi kemanusiaan, betul ke dari segi moral, betul ke dari segi peraturan menggunakan senjata?

bertambah buruk lagi bila pulis cuba nak tutup kesalahan mereka dengan mereka cerita pasal parang, pasal samun... apa ke bendenya ni...

ko memang budus la tax payee...

ili amir farhan berkata...

kugan benghock aminul
barulah 1malaysia katanya
penembakan berterusan, rakyat dimatikan.
hehe :)

Tanpa Nama berkata...

tax payee sudah lari...kecut telur dah meh...

idea dan akal macam budak tak sekolah jer...patut la sokong gerombolan..

sungguh serius lawak yang dilakonkan tu...siap hanip omar yang hidupnya makan duit hasil judi genting..kemudian nak bagi keadilan pulok doh...

eden ni umno berkata...

tax payee

punai ko ado laie tak atau dah kono tembak...

wakakaka

Tanpa Nama berkata...

Pelik bukan?

Apa pun keputusan panel itu nanti, arwah tidak lagi mampu membela diri jika bersalah @ tidak mampu meraikan kemenangannya jika dia tidak bersalah!

Harga 2 butir peluru tidak pernah sama dengan harga nyawanya!

Tanpa Nama berkata...

Pandangan aku camni:

Waktu malam susah nak polis bezakan warna kulit kita. Binatang2 liar tu dari PDRM asyik nak tembak sesuka hati (orang putih kata trigger happy) terhadap orang india.

Jadi bila binatang2 liar tu temui satu kereta yang mereka suspek, mereka pun kejar lah. Adik Aminulrasyid memang takut dan pandu lebih cepat.

Binatang2 liar tu fikir yang buat jenayah kebanyakan bukan kaum kita. Jadi, mereka pun tembaklah.
Bila dah tau yang mati tu orang melayu, mereka pun kencing lah dalam seluar dan lepaskan lah kawan aminulrasyid. Kalau bukan gitu, bagaimana kawan aminulrasyid sempat lari di liputi 5 ekor binatang liar tu. Fikirlah.

Sekarang, PDRM tengah fikir camna nak beri keterangan pada kaum melayu. cakap benar akan menunjukkan rasis terhadap kaum lain. cakap bohong orang melayu riuh se negara. Padan muka PDRM lah. Mulut dah tersumbat. Jadi sekarangni buat sandiwaralah.

Ibu Aminulrasyid tak caya lagi apa2 binatang2 tu kata. jadi, dia pun pilih karpal singh lah, peguam yang hebat. kenapa tak pilih zul nordin atau peguam2 melayu puak apno. tak boleh...mereka akan bersekongkol dengan apno israel ...motto mereka memang tipu orang melayu dan bunuh kaum lain.

Allah dah bagi satu pelajaran pada binatang2 liar tu skarang. baguslah.

Insya Allah, binatang2 liar yang berkenaan tu di gantung mati. Inilah baru adil terhadap mangsa.

ada baca tak di Malaysia insider. Satu trafik polis yang mati di KL agak 3 minggu dulu, tak ada orang nak tolong. Siapa nak kesian atau tolong pengganas? harap binatang2 liar yang masih hidup sedar.

awal minggu ni, aku baca di malaysia today, binatang2 liar tu tembak 2 orang india adik beradik sampai mati. Amat kesian bila aku tengok gambar2 disiarkan. Agama kita tak amalkan keganasan sebegitu.

orang kampung

mosabit berkata...

tax payee...

tolong jangan komen meraban boleh tak?..

kah kah kah kah kah kah ....

Penanggah berkata...

skrang ni kalau polis tahan gua pun rasa cuak gak.. bukan per dah bnyak sangat kes malaon yang menyamar jd polis..

Mizix berkata...

aku tak kisah sgt kalau polis tu mengaku dia tertembak...lepas tu minta maaf ngan keluarga budak tu...
Yang aku angin, kepala bapak polis tu boleh bagi alasan yang mengarut, dah tu merajuk macam budak2...ai mcm nak resign awal nampak...
Aku kat sekolah pun kalau budak hisap rokok lepas tu ngaku buat silap, aku bagi hukuman yang lebih ringan (sekurang-kurangnya 1 rotan)...budak yang buat kering memang aku angin..tu yg sampai 3 rotan tu aku bagi...

Tanpa Nama berkata...

Benda ni dh terang2 jadi dan semua org dah tahu..nk siasat ape lagi? mungkin hanya melengah2kan masa..polis yg menembak tu pon agak mencurigakan..hanya org yg dlm keadaan xnormal je bole bertindak melulu macam tu...bikin malu saja...

storm62 berkata...

tax payee itu anak polis yg menembak adik Amirul kut?

Pak Ma'on berkata...

ha ha ha lawak

bigfish berkata...

aku suka tgk cerita kartun gerak khas,. rasanya mcm tulah. blh settle kes dlm masa sejam.

merbok berkata...

hehehe bodo piang punya tax payee.. dok tak dok nak pandai-pandai komen. hahaha.. apa-apa pun harap keadilan akan berpihak pada yg benar... amin

Apa akan t'jadi kalau 1Malaysia perangai cm En. tax payee? berkata...

1. Polis makin berani tembak suspek
2. Polis makin berani tembak orang awam
3. Polis makin berani tembak peserta demo
4. OneIsrael

tax payee berkata...

Susah lah kalau ada otak bubuh kat kepala bana....

Polis tetap salah sebab tembak sesuka hati tanpa usul periksa..

Budak tu pun banyak salah jugak.... cuma tinggal lagi budak tu tak terlanggar anak2 kau bapak2 kau orang dulu, sempat di tembak polis yang bodoh tu dulu..

Yang aku tanya.....
aku ulang...yang aku tanya ialah
"apa akan jadi jika budak remaja bawah umor memandu kereta, tetiba melanggar, bini kau ke, anak kau ke, bapak atau emak kau, sama ada sedang jalan kaki, lintas jalan ke dan mati...???????

agak2nya kau akan salah kan sapa...aku rasa kau orang akan salahkan keluarga kau orang kan sebab pi jalan kaki lintas jalan ka.. atau pun mesti 100% kau salahkan polis juga sebab tak memimpin tangan masa sedara2 kau tu melintas...mesti polis kena kutuk sampai mati...

Lu orang tau tak sekarang? statistik pemandu2 haram tanpa lesen kebanyakannya remaja bawah umor sedang bermaharaja lela memandu dan menunggang di jalanraya..mereka2 ini sekarang menunggu masa untuk membuat kesilapan untuk melanggar mati sedara2 dan famili kau orang....

lepas ini kau orasng akan marah kan polis tu jugak laaa....kah kah kah kah....

kot mana pun PDRM akan jadi mangsa...

Polis kena langgar oleh mat rempit sampai mati pun kau orang salahkan polis juga sebab menggatal pi buat operasi..

Rumah kkau orang masuk pencuri pun kau orang salahkan polis jugak sebab tak jaga rumah kau...

kau orang ingat polis2 tu nak jaga kote kau sorang je?

Jadi sebelum banyak lagi yang akan tertembak nanti, pastikan lah kau orang ajar anak2 kau orang, sedara2 kau orang, kawan kau orang yang tak authorise tanpa lesen/insuran tu supaya jangan curi2 bawa kenderaan nanti takut ter accident mati dengan kau orang punya sedara juga nanti...

kesimpulan nya.......
aku ulangi...
kesimpulannya, kedua2 nya bersalah.. terutamanya Polis tersebut....

polis tersebut tidak akan bersalah sekiranya budak remaja tidak bersalah.... (al-fatihah)

kalau remaja tersebut atau remaja2 yang lain ikut undang2, maka tak ada lah insiden tertembak...

jadi nasihat lah sebelum apa2 musibah..

memang komen aku ko org kata melalut lalut.... abis tu salah aku juga ke bila ko org baca???

apa2 pun aku hormat dengan Tukar Tiub - cool


jangan marah ye.....

Tanpa Nama berkata...

tax payee...

wa ade bc kat paper sorang bapak dera anak dia umo 5 tahun smp mati sbb terlampau nakal..so skg ni wa mau tanya,adakah tindakan bapak dia tu betul?..kalo lu ade akal lu akan npk persamaan dgn kes arwah Aminul nih


lu pikirrrrr la sendiri

Tanpa Nama berkata...

tax payee..

cuba bg statistik skit pemandu haram xde lesen ni bape persen yg langgo org smp mati?..kalo terbukti statistik x yah byk laa 10% dr pemandu xde lesen ni ade langgo org smp mati,mmg logik dan patut sgtla ko risau sgt..tp kalo statistik pun x smp 5%,aku rs baik ko risau psl statistik polis m'sia lebih byk tembak mati public dr polis kt UK..dan perlu diingat population kt UK lebih 3 kali ganda lebih besar dr kt m'sia..patut tu yg ko pelik & risau,penduduk lebih sikit tp yg mati hasil tembakan polis lg ramai dr negara yg lebih 3 kali ganda ramainya!

ha ha ha berkata...

Ha ha ha..

Salam..aku hairan..kalau dulu-dulu jarang ade kes Polis main tembak-tembak suka hati..sekarang ni menjadi-jadi pulak..

Timbul satu persoalan..adakah anggota Polis yang ada sekarang tidak Kompetent atau kurang latihan penggunaan senjata api?

Adakah Polis tersebut tidak mengikut SOP atau memang SOP Polis mengatakkan boleh menggunakan Senjata api ke kepala pemandu apabila di langgar oleh kereta?

Atas dasar apa Polis boleh menggunakan Senjata api? setahu sayalah ..senjata api polis hanya boleh digunakkan sebagai jalan penyelesaian terakhir untuk kepentingan Umum dan tembakan amaran perlu dibuat sebelum tindakan lain.

Tax payee..Saya rasa lah orang kutuk PDRM kerana kenyataan IGP yang tak boleh diterima akal..kalau IGP buat kenyataan yang bijak tentu orang ramai tak marah sangat dengan PDRM ha ha ha.

Apapun Al fatihah kepada keluarga Amirul and Good Luck Malaysia.

digger berkata...

UmNo BaBi :@) Oink! Oink!

Tanpa Nama berkata...

Masalah Malaysia, ada undfang-undang tapi untuk yang bukan vvvip atau geng apno. Yang lain semua boleh m,ampus. kena tangkap, belasah dulu maklumlah Polis RAJA MALAYSIA sampai sultanah dan raja pun kena tahan. kah kahkah. woit bagun semua. melayu dah kena tipu oleh melayu juga.