Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 20 Jun 2010

SATU LAGI KES TAK MUKTAMAD




WARGA BATU - SENTUL - SEGAMBUT - SEMUA MENUNGGU PISANG




KAEDAH TERBAIK DICARI SELESAU STATUS TIAN CHUA
– berita hairan

Najib Razak berkata, kerajaan akan meneliti tafsiran Perlembagaan Persekutuan untuk menyelesaikan keraguan yang timbul mengenai status Chua Tian Chang (Tian Chua) sebagai wakil rakyat selepas Mahkamah Tinggi mengetepikan hukuman penjara enam bulan dan mengurangkan denda daripada RM3,000 kepada RM2,000 terhadap Ahli Parlimen Batu itu.

Najib berkata, kerajaan akan mencari kaedah terbaik menyelesaikan perkara itu berikutan wujud dua tafsiran ketika ini apabila Hakim Mahkamah Tinggi, Ghazali Cha dalam penghakimannya, Khamis lalu, berkata hukuman dikurangkan untuk mengelakkan pilihan raya kecil diadakan, termasuk kerana ia membazir dari segi kewangan rakyat.

KAH KAH KAH..

woit… NAK TELITI KEPALA BANA APA?.... kah kah kah..

woit… TERBUKTI …. KEPALA BANA HAKIM BANGANG…. kah kah kah..

woit… TAKUT NAK BUAT PILIHANRAYA KECIL KE?.... kah kah kah..

woit… ORANG SENTUL SEMUA MENUNGGU PILIHANRAYA KECIL… kah kah kah..

woit… BILA LAGI NAK BUAT…. YOU HELP ME… I HELP YOU…. kah kah kah..

woit…MAT MONGOL KLIM DIRI POPULAR…. TEST LAAA….KALAU BERANI.. kah kah kah

nota:
bahana para hakim yang tidak belajar
maths dan sains dalam bahasa inggeris
tak faham makna: not more than two thousands ringgit
bangang ! ertinya seribu sembilan ratus sembilan puluh sembilan
baru tak ada kerusi parlimen tak hilang.
ini mesti ijazah beli tak pun dari sintok kah kah kah

11 ulasan:

Hashim berkata...

BN Guna mahkamah nak elak PRK...Hakim Bangang pulak buat kerja bangang ......tengok camna Najib putar alam nak elak PRK....

Isa berkata...

gua ingatkan profesor jer.. yang kangkong.

rupanya hakim pun kangkong jugak...

kacau bilau undang2 kalau semuanya dah macam kangkong...

faizalzainol berkata...

kalau belajar subjek statistik kejuruteraan... ada bab khas pasal ni.. hik3x..

Tanpa Nama berkata...

Najib ni phobia sungguh dengan pilihanraya dan tak mustahil kalau lama dia memerintah 1Malaysia tak payah mengundi lagi.
Pungutan suara dah cukup untuk menentukan PM Malaysia.
Pilihanraya merugikan negara kata isteri Nosemah.

Lang berkata...

yang nak diteliti tu bukan undang2 atau keputusan hakim tapi... kedudukan ghazali cha tu yang nak diteliti.. nak letak kat mahkamah rendah mana.. transfer latu... nnt jibon nak refer pada si korek korek korek...

hanya dia tau sapa yg layak dudk kat kerusi tu...

punyala mabuk nakkan mp baru... prk la...

Tanpa Nama berkata...

Hakim dah buat keputusan dan Tian Chua dah OK. Karpal pun dah bagi pendapat dari segi undang2

Masalahnya kenapa nak kaji lagi keputusan jatuh talak atau tidak.

Aku rasa umno tidak mahu berhadapan dengan PRK kerana bimbang pandangan rakyat bahawa BN sudah punah jika kalah di PRK Batu nanti. Buang duit banyak dan tetiba kalah! Malu besar wowww!

Buatlah PRK Batu. Sekurang2nya rakyat dapat duit melempah. Sekolah cina akan dapat durian runtuh! Nyonya yang uzur dan sedang sakit juga akan dapat hamper serta sampul berisi ringgit. Bukan senang nak jadi kalau tak ada PRK.

Buatlah PRK kerana Tian Chua dah jatuh talak tiga. Apa tunggu lagi!! Kami rakyat sedang tekun untuk menadah sumbangan berskala besar!!

Tanpa Nama berkata...

bro Hisham..... mungkin hakim tu penyokong kuat dan setia PR, sebab tu dia kasi denda sama Tian Chua RM2,000.00 kah..kah..kah..., mungkin juga hakim tu sudah buat pakat sama Anwar, nak kencing sama Najib !!!

Najib, jangan putar-putar lagi..buat la by-election sekarang jugak !!

Khun Pana aka johanssm berkata...

Kapal dah kata- Tian sudah out / KO kalau didenda 2000.
Dalam undang dan udang dah tulis terang-terang ...two thousand and above means you are out dah.
Hakim apa benda ni yang kata tak mau ada PilihanRaya kechik tapi denda Tian chua 2000...
Lain kali, denda lah rm1999.99¢ .

mi-phg berkata...

yg muktamad anak mansor kata harga istana negara 810juta dari 400 juta..

master berkata...

Seingat aku, masa UPSR dulu, kalau buat karangan dia suruh buat TIDAK KURANG 80 patah perkataan', maksudnya karangan mestilah dibuat 80 patah perkataan.

Kalau tidak kurang RM 2000 ringgit, maksudnya, RM 2000 tu dah jatuhlah status ahli parlimen dia dan confirm pilihanraya kecil. Pemimpin UMNO memang bodoh tak ambil UPSR. Hahahahha. Benda simple macam ni pun tak reti lagi.

Tanpa Nama berkata...

Yang jadi sukarnya kes kekah polis ni ialah Tian Chua kekal jadi MP. Sepatutnya kena adakan PRK spt tempat2 lain. kawasan BATU ni 'keras' bagi Umno-BN nak menang. Takleh janjikan nak bina jambatan sebab takdak sungai...kena janji bina sungai dulu.
Kalau bukan BATU, UBN berani berdondang. BATU akan meneggelamkan lagi UBN........TAKYAH NGUNDI, TAKYAH PRK buang duit buang masa.

...kah...kah...kah...

vicmoro kombet