Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 20 Jun 2010

PROJEK MENIPU MELAYU LAGI




BOMOH SIAM SEDANG MENGUBAH OTAK APNO AGAR DAPAT BERFIKIR




MELAYU PERLU UBAH CARA PEMIKIRAN
- mkini

Orang Melayu perlu mengubah cara pemikiran mereka supaya selari dengan matlamat Wawasan 2020 yang merangkumi kemajuan dalam pendidikan, perniagaan, perpaduan, politik dan kepimpinan.

Ketua Penerangan Umno Ahmad Maslan berkata mereka juga harus tajam pemikiran dan mempunyai daya saing tinggi dalam merebut peluang untuk mencapai kejayaan.

"Cara pemikiran dan perubahan sikap harus dilakukan orang Melayu supaya mereka lebih berfikiran terbuka dan berdaya saing," katanya.

KAH KAH KAH

kah kah kah… MALAON INI BETUL KE INI…. kah kah kah..

woit… APNO INI SUKA BODOHKAN MELAYU… kah kah kah..

kah kah kah… MALAOAN NI CAKAP NAK BIJAKKAN MELAYU….kah kah kah..

woit… MEMANG BAGUS… PROJEK INI...kah kah kah..

kah kah kah... MELAYU YANG BERAKAL…kah kah kah..

woit…. MELAYU YANG BERILMU…. kah kah kah..

woit… MELAYU YANG BERANI BERDFIKIR…. kah kah kah..

kah kah kah… PASTI AKAN HUMBAN KAN APNO… kah kah kah

nota:
tanya malaon ini hujung minggu ini tido
di felda mana?
cakap tiap hujung minngu akan tido di felda
sekali cakap dah tahu
memang nak bodohkan melayu kah kah kah


19 ulasan:

fuad berkata...

bro, bile nak bagi cadangan nama kucing najib? kesian dia x tau nk bagi name ape.

Saiful berkata...

melayu dah tak pandai dah..ytak pandai berfikir dah..pandai dpt sijil ijazah saja..yg depa tau la ni..i help u..u help me..debgar kata ustaz asri tu nak masuk apno..lantak dia la..pandai2 pikiaq ..belajaq alquran tinggi2..tapi kalau masuk apno..pandai apa..i help u ..u help me..pas, pkr, pun ada melayu..org masuk la parti ni..tarik la org apno tu masuk..sambil tu ..poltik dakwah la..dlm apno leh cakap lantang2 ka..poodah..hari tu mai tmpt saya dakwah..dia kata semua parti politik sama..ni apa cerita..poodah...setan besaq dok goda tu..

A-Y-I-E berkata...

ooops... no comment...
sebab saya tidak tahu tentang dia..
yang saya tahu beliau datang dari Pontian Johor..

Assalamualaikum dari BLOG A-Y-I-E

Tanpa Nama berkata...

Jaga-jaga, usaha nak mencerdikkan diri, last2 terkena hasutan iblis hahaaaahaa..

Pemikiran berdaya saing... memang betul la tu, kena ada perangai dengki..kena pijak2 orang lain. Kena fitnah sana fitnah sini. Kalau tak buat semua tu tak bersaing la jawabnya.
Aci bet arr yg aku kata ni. Hahaahahaa

Lang berkata...

ramai melayu dah ubah cara berfikir... result 2008 dah tunjukkan.. klu dari sonlap monglap ni.. gst lama dah ubah... makin tinggi yg atas kepala tu... batik makin bermacam corak... gendut perut dah jd loyot...

sebenonya dah takde modal nak ckp... tp mulut gatal nak ckp jugak...

pahamtajukjer berkata...

Dey!! Apadaa!!!.
Zaman internet, zaman dah dekat nak kiamat pun pakai bomoh lagi ke? Terbelakang punya pemikiran.

Khun Pana aka johanssm berkata...

Kalau seekor kuching pon tak tau nak bagi apanama.
Best nama kan kuching itu Pussy Roastma.

Melayu dah makin pandai berfikir.
Penduduk Kampong Melayu dah tiu itu RajaGopal nong chik jangan pandai-pandai jual Kampong Baru.

Tanpa Nama berkata...

Pemimpin amco nak tidor Felda???

mintak tolon la beb!!
kalo 5 tahun sekali bole la!!
apa ada kat Felda beb???
tak kan nak tidor dengan makcik beb
suma awek cun Felda dah lari KL beb
baik derang tunggu kat KL aje beb!!

mtgbertam berkata...

Bro TT, kata orang manusia jenis tengkok pendek ni tak berapa boleh di harap...sama mcm ISA.

Entahla...

udang berkata...

Ok,Ok....Pasti lepas ni pemikiran orang Johor akan berubah dan lebih terbuka dengan terbitnya akhbar Harian Sinar bermula 16 jun.

Tebang-tebas berkata...

Anak luar nikah
Dasar pendidikan di Malaysia
Apa dah jadi dengan PAS???
Kerugian yang dialami apabila perempuan berkerja di luar rumah
Kenapa dewan muslimat tak minta presiden yang ke dua sahaja?
http://tebangtebas.wordpress.com/

Tanpa Nama berkata...

Oi Pendek..
Jangan banyak cakap lah..
Bangang....

eszol berkata...

biasalatu
da mmg nature mereka begitu
kita ni pun jgn la jadi x pandai
duk maki and cerca je
kita ada otak,kita kene pikir
bidas dgn otak bukan bidas mcm otak simpan letak dlm kotak
tapi kalau pasal kucing gemuk kurap kuat makan ringgit tu mmg aku x boleh tahan
go die plsssssssss

Tanpa Nama berkata...

Najib minta rakyat beri nama anak kucing

malaysiakini
Jun 18, 10 7:08pm

Datuk Seri Najib Razak mengalu-alukan cadangan nama bagi anak kucing yang dibelinya semalam.

"Saya dan keluarga saya dalam proses memilih nama baginya, tapi saya mengalu-alukan cadangan daripada anda," kata Najib dalam laman blognya www.1malaysia.com.my hari ini.

Perdana Menteri berkata beliau pernah membela kucing sebagai binatang manjaan.

"Bila saya mengangkat si kecil ini, saya terus terpaut kepada makhluk yang sedap dipeluk ini.

"Saya pasti anak perempuan saya akan gembira bertemu dengannya bila pulang ke rumah nanti," katanya.

Najib berkata semasa berada di majlis pelancaran kempen 'Beli Barangan Malaysia', beliau berkesempatan membeli beberapa barangan peribadi dan antaranya ialah pembelian tanpa dirancang: seekor anak kucing Parsi berbulu jingga dan putih.

- Bernama

Tanpa Nama berkata...

tukar tiup....memang padan dengan empunya diri....wahai hishamuddin rais...sebenarnya anda adalah seorang perosak kepada negara ini...anda yang banyak membawa gejala haram jadah kepada anak muda dinegara ini...insaflah....tukarlah tiup anda menjadi seorang yang diampuni tuhan....moga-moga ya encik tukar tiup...kami mendoakan anda.

umar al khattab berkata...

'malayu kena ubah cara pemikiran'

woit celaka. siapa yg mendasari & mendarah-daging pemikiran melayu 50++ tahun belakangan ni haa?

sendiri buat, sendiri mau suruh ubah? munafik level dewa kau ni!!!

siapa yg mendarah-dagingkan rasuah haa? siapa yg tak open tender projek secara telus ekonomi haa? siapa yg menyuap duit ke mulut melayu dan menghitamkan hati manusia di m'sia ni haa?

siapa yang mendasari segala perlakuan buruk & keruntuhan akhlak di m'sia ni haa? siapa yg bagi lesen operasi kelab malam & pusat judi utk menghancur-debukan fitrah baik dalam hati manusia di m'sia ni haa?

..banyak lagi yg aku nak tulis. sebab umno terlalu bangsat dan celaka.

..kau jawab dengan Allah Rabbul Jalil nanti. Penguasa seluruh alam.

Tanpa Nama berkata...

Ucapan Ketua Penerangan UMCO yang klise....yang BELUM MUKTAMAD.

Cakap takpernah serupa bikin
lain tempat lain color warnanya
merendah diri kalangan rakyat miskin,
berebut harta masing2 nakcepat kaya.

vicmoro kombet.

A.B>U berkata...

ha ha woit pemimpin melayu memang bijak ha ha.. gula naik langkah paling bijak jangan makan gula ha ha.. bloger buat fitnah... sekat internet... minyak naik...naik lah basikal 50 km ke tempat kerja... jual keta... upkan tax keta import 100% ha ha.. cukai motor kurangkan...upkan insuran moto...kawal harga barang..naik kan cukai barang... pancing pengundi...bagi kain pelikat..haha ha ha haa melayu memang bijak memajukan pentabiran lantic upco jadi penasihat ha ha ha ha kena fitnah ejen yahudi apa ada hal seponser la penghantaran ke gaza lepas tu kutuk yahudi ha ha...melayu memang bijak..

Tanpa Nama berkata...

Orang melayu dah lama berubah cara berfikir, cuma orang-orang gerombolan sampai sekarang, tak pernah cuba untuk berfikir.