Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 20 Jun 2010

TUNGGU JADI KE SAMAN INI




INI MELAYU KE EEEEEEEEE



PERKASA AKAN SAMAN KERAJAAN - melayau

Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) akan menyaman kerajaan sekiranya pelajar bumiputera cemerlang Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) tidak mendapat biasiswa untuk melanjutkan pelajaran di institusi pengajian tinggi (IPT).

Ibrahim Ali berkata, tindakan tersebut terpaksa diambil terhadap kerajaan jika hak pelajar berkenaan dinafikan kerana perkara itu jelas termaktub dalam Perkara 153 Perlembagaan Persekutuan.

Menurutnya, kerajaan perlu memastikan semua pelajar bumiputera yang cemerlang mendapat biasiswa sama ada belajar dalam atau di luar negara.

"Berdasarkan peruntukan Perlembagaan, semua pelajar cemerlang itu perlu menerima biasiswa tanpa mengira jumlah ataupun kuota tertentu," katanya.

Malah, katanya, jika biasiswa Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) yang dikongsi semua kaum telah dipenuhi dan menyebabkan pelajar Melayu tercicir, maka kerajaan perlu memastikan pelajar terlibat mendapat biasiswa daripada institusi lain.

KAH KAH KAH..

nota:
kita tunggu dan lihat
hujan turun atau tidak
katak berbunyi kuat memanggil hujan
kita tunggu dan dengar sampai kes ini ke mahkamah atau tidak
atau kes ini hanya akan mati inrahim ali di tepi jalan kah kah kah


5 ulasan:

ayamtido berkata...

banyak betul drama ibrahim ali. nak buktikan sangat kerajaan dengan perkasa ni tak da kene mengena? tok sah menyalak laa.. lagi banyak menyalak lagi banyak laa cerita melayu dia terbarai!

mula-mula perkasa ni organisasi bukan kerajaan. lepas tu atas permintaan ramai, perkasa akan mula bertanding dalam pilihan raya. lepas tu pulak semua orang UMNO masok perkasa secara tak langsung UMNO akan dihapuskan dan digantikan dengan perkasa.. Muka sama, perangai sama, tapi platform je lain..

UMNO akan jadi bende sejarah yang bakal dihapuskan macam penjara pudu dan bangunan parlimen di KL... hahahahaha! gembira suma rakyat jelata..

Tanpa Nama berkata...

AMARAN:
Jangan Perkatak-katikkan Tentang Biasiswa. Ia adalah Milik Pelajar Melayu Seperti Sayfool. Dia telah berjasa besar mempersohorkan juburnya ke serata pelusuk alam. Surat kabar, radio, tv123suku dll, semua orang hingga tok2 yang arif dan bomoh berkesana-sini fokuskan lubang kemut si Sayfool'

Okey...tiga kali ketawa buat 1Malaysia...KAH...KAH...KAH....

jalan JPJ,panji.

Lang berkata...

kalau lah sikatak di diperdanamenterikan, anda boleh bayangkan bagaimana melayu ini kononnya akan diperlembagakan dan dikavitakan dengan segala kemewahan... cina, india dan lain2 bumi akan disirulkan dan diazilahkan semata2 memenuhi kerajagopalan yang menggila dalam nafsunya.

Tanpa Nama berkata...

Lang woiii!

bahsa ngko banyak btol pakai perkataan terbaru
ghayat aku membacanya

Tanpa Nama berkata...

ellehh!

udah le perkosa
janganlah nak menjarjiskan melayu
nak muntah aku dengan sikap kerajagopalan kome tuh!