Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 20 Jun 2010

MALAM INI SEJARAH NEGARA BANGSA AKAN DIRUNTUHKAN




INI DIA CONTOH JELAS KEGANASAN ZIONIS TEMPATAN





DI JEMPUT UNTUK MENJADI SAKSI KEGANASAN DI HADAPAN MATA



malam ini penjara pudu akan di musnahkan.

datang beramai ramai dari jam 7.00 petang

bawa lilin dan bunga tanda setia terhadap sejarah negara bangsa
.


lihat dan saksikan keganasan gerombolan

meruntuhkan banguanan yang beratus tahun umurnya


inilah yang di namakan zionis tempatan.
bukan shaja bangunan bersejarah di runtuhkan di baitulmukdis
bangunan bersejarah juga diruntuhkan di haddapan mata.

saksikan nanti bagaimana cukong cukong bergembira
diatas derain air mata sejarah bangsa!

26 ulasan:

fahmi berkata...

sedih apabila penjara pudu yg pernah menjadi tempat ayahanda bekerja akan ditutup serta dimusnahkan..

walhal penjara yg dbina pada 1895 sudah menjangkau lebih 100 tahun patut dipelihara dan dipulihara untuk tatapan masyarakat masa akan datang..

kenangan tinggal di kuarters penjara pudu selama 3 tahun tidak dapat dilihat lagi selepas ini..

dengar kata, pembangunan di situ tak menjadi sebab tmpt tu tmpt suwe, ramai orang mati dibunuh, digantung..

kita tunggu dan lihat..

C++ berkata...

Bhai TT,

Diorang tue taknak umat akan datang tahu tentang sejarah... diorang nak umat akan datang cuma tahu sejarah yang diorang tulis dan ciptakan...

Macam sial...

Satu hari nanti... sejarah akan kejar mereka balik...

Contohnyer... diorang paksakan pelajar tahu bahawa UMNO yang memerdekakan negara ini ... sedangkan yang memerdekakan negara ini adalah kumpulan berhaluan kiri seperti KMM, API, AWAS, MPAJA, Rejimen Ke 10,

KERTAS SOALAN RAMALAN MATEMATIK 2010 berkata...

erm...kenapa dorang runtuhkan bangunan bersejarah? nak bina bangunan tinggi2 ke?

Tanpa Nama berkata...

Orang lain sibuk nak perliharakan sejarah, ini dia nak runtuhkan. Boleh ke tempat tu dijadikan tempat beli-belah? Bukan ke sial ke? Seolah-olah pelaburan yg tak begitu bijak je.....

ayamtido berkata...

bila dah takda duit.. mula laa gadai tanah jual kat cukong.. nampak nya rancangan ekonomi UMNO masih gagal nak jamin masa depan ekonomi negara

Tanpa Nama berkata...

Hehehe,
Lepas nie boleh datang Bangunan Parlimen ramai-ramai bawak lilin besar sekali sebagai tanda Lagi Satu Bangunan Bersejarah yang kan ditinggalkan dan lepas tu dikebas dek CUKONG um-NGOK atas nama PEMBANGUNAN.

PRU13 kita pangkah um-NGOK ramai-ramai supaya makin JAHANAM MALAYSIA YG KU CINTAI.

-madir-

merah_s berkata...

saya pun tak bersetuju diruntuhkan bangunan ni.. Masih ada alternatif lain boleh dilakukan terhadapnya..

sakariya berkata...

Umno bangang tak peduli dengan sejarah....yang penting duit,duit,duit!!! Tengoklah di Melaka angkara Ali Ketam....disebabkan duit, padang Pahlawan diBandar Hilir sanggup dijual pada taukey Cina Singapura semata-mata dibangunkan menjadi pusat membeli belah....Dataran Pahlawan atok dia!!!

Tanpa Nama berkata...

selamat tinggal pudu jel
selamat datang najib
selamat kenyang cukong

iqbalsyarie berkata...

Perghhhhh....pukul 7?? mcm nak halang kita solat magrib je..entah la..

Tanpa Nama berkata...

basa bengong, bila takdak pitis mulalah meroyan nak jual tanah nak gadai tanah....cukong juga yang untung...rakyat UBN jadi sotong dan lotong. rancangan UBN, tak apa buat apa pun asa perut terus buncit dan baju batik masih boleh dipakai, songkok makin tinggi...
binawe...

vicmoro kombet...

MeriamBuluh berkata...

Lebih baik buang saja mata pelajaran sejarah..tak dak guna pun..kalau bangunan bersejarah sendiri dah nak diruntuhkan...paling tak tahan aku bila Stadium Merdeka pun nak diruntuhkan dulu...punya la hilang akal kerana duit...
Bila dah runtuh tak akan dapat kembali keasliannya..

Tanpa Nama berkata...

Untuk pengetahuan semua apa yang saya tahu tempat ini telah diberikan kepada Vincent Tan untuk membina satu shopping center dan city baru yang serba moden dan canggih. Ianya adalah extension berjaya times square disebelahnya. Vincent tan ini betul betul 'trustee' gerombolan...

Tanpa Nama berkata...

Dalam masa ni pandai plak nak soal jawab pasal sejarah kunun....sejarah pengkhianat si kitol moden yang depan mata ni tak nampak plak....bahalol

Tanpa Nama berkata...

Mana perkasam mana ketuanan melayu?
Apa yg org melayu akan dapat bila bangunan mengganti tempat bersejarah ini?
Hanya dapat sekadar menjadi pemerhati.....
Yg lain chukong punya...
Nak jadi jaga, nepal yg kontrol. nak jadi cleaner, bangla yg kontrol,
Apa yg nak dibanggakan?...
OOO malaysia negara ku yg maju.... khak ptuiii..........

senduk selagi ada berkata...

berapa punya sial bangunan yang berusia 100 tahun diroboh..

aku harapkan hilangnya sejarah ini akan bertambah bala lah keturunan yang menjual tempat sejarah ini.

Lang berkata...

sijalah mana ada wang blader.. itu tempat halege sulah jadi mahat lo... ini kl tatak pelu itu walisan.. walisan wang talak... soping komplek wang musat... kalau itu kasino kasini wang musat... wang manyak... boleh beli kapal telebang sendiri ma.. itu tempat mau kasi nama money square lo.. wang musat.. wang musat...

Suku Samdol berkata...

mana dia lagu "anak kecik main api"?

bukan main lirik lagu habaq tanah melayu kena jual?

yang jual sekarang siapa?

stoking berkata...

laporan media semua kata nak besarkan jalan bila dah roboh tembok ni nanti.

apa la cibai tul nak senangkan pengguna kereta sampai robohkan tembok sejarah ni. hujah datuk bandar pasal selalu ada kesesakan jalan raya.

bangang sial jalan bila dah besar pun nanti akan penuh dengan kereta jugak..kalau nak kurangkan kesesakan caranya ialah suroh tukar naik pengangkutan awam. siol cakap je la nak kasi projek kat kroni

Enche berkata...

sempat juga aku berkunjung di sana ada gambar aku snap disana

http://buttet.net/wordpress/?p=116

Enche berkata...

owhh menurut sumber yang dipercayai upacara merobohkan penjara pudu akan dilakukan esok malam jam 10 pm ..jadi kita buleh la berkerumun disana sambil tgk kot kot ada mini konsert sempena perobohan sejarah negara kita ini.

Khun Pana aka johanssm berkata...

Tentera jepon yang bengis pon tak Bom PuduJail.
Ini israel umno yang nak runtohkan .

Berapakah bangunan yang boleh tahan lebeh 100 tahon yang maseh berdiri kukoh di KL?
Tak banyak.

Tanpa Nama berkata...

runtuhkan aje bro.. buat bangunan baru
lebih byk pembangunan = pelaburan = peluang kerja
nak simpan buat sejarah amik gambar masuk dalam buku sudah
belajar sejarah bukan pada cara material saja..

S. Tuahada berkata...

Salam tuah, ingat saya malam sejarah? Penulis siam, Nai Boon Mee Sararaks graduan aswara,/ Malaysiakini? Actualy, on that day itself I've one strange feeling when I walk past after LRT hang tuah. 'Something' emm.. Ilham maybe says in my ears. 'Help us for justice' and I sudden turn into the Pudu Jail front door, whereby there is a ledder up. I climb and see, There are 'Bunga Raya' in the compound. My heart sudden got that 'feel' of our Malaysia will soon cry as 'they' cry for 'Home' since 1895.
This my web: http://www.tuahada.com

Enche berkata...

"Tapak penjara yang terletak di kawasan segi tiga emas ini akan dibangunkan untuk tujuan komersial oleh Perbadanan Pembangunan Bandar (UDA) dan sebagai gantinya, UDA telah membina sebuah penjara baru iaitu Penjara Sungai Buluh yang mempunyai keluasan 89.03 hektar yang terletak lebih kurang 36 km dari Kuala Lumpur dan diberikan kepada Jabatan Penjara."

juai sama kapitalis .....sumber dripada web penjara

Tanpa Nama berkata...

Mula2 datang stadi kat KL tahun 70an aku jumpa kawan sekampung kat kampus.Aku tanya dia tinggal di mana. katanya dia tinggal kat PJ. Aku tanya lagi PJ tu gapo dia?
Dia bagi tahu: " Petaling Jaya la ngok, bukan Pudu Jail". Aku mengangguk sambil masih tak tahu Pudu Jail.

Kini 2010, PJ akan jadi kenangan bagiku dan banduan2.

jalan JPJ,panji