Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 22 Disember 2010

BILA MALIKUL SEMBAB BERSABDA




SYUKUR! INI PM KITA



nota:
lihat mukanya
daging berlebihan
melilit kepala tanda
terbaik untuk jadi perdana menteri !



PROGRAM 100 HARI TAK TELITI
-berita hairan

Rakyat tidak patut terpengaruh janji pembangkang: Muhyiddin

Muhyiddin Yassin berkata Program 100 Hari yang dikemukakan pakatan pembangkang sebagai janji jika berjaya menawan Putrajaya dilakukan tanpa penilaian teliti serta kesan jangka panjang kepada negara.

Sambil meminta rakyat tidak terpengaruh dengan janji itu, dia berkata, pembangkang berupaya mengemukakan janji itu kerana mereka tidak ada pengalaman mentadbir kerajaan Pusat dan tidak perlu menimbang sama ada ia boleh dilaksanakan atau sebaliknya asalkan menang pilihan raya.

“Itu janjilah bulan, matahari, bintang dan gunung-ganang...tetapi pokoknya ini adalah soal negara dan kerajaan, kalau mereka hanya membuat tawaran (dan) tidak buat perkiraan betul, adakah kemampuan untuk melaksanakan, ini satu pembohongan besar.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… SIAPA BILANG TAK BAIK UNTUK JANGKA PANJANG APA?.... kah kah kah..

kah kah kah… APA PASAL MALIKUL KATA TAK BAIK?... kah kah kah..

kah kah kah… ORANG RAMAI SUKA HATI …. kah kah kah..

kah kah kah… SEMUA GEMBIRA BILA MADEY, SAMY VELLU, RAZAK BAGINDA, NAJIB RAZAK, TAJUDDIN RAMLEE , MUSA HASSAN.. GHANI PATAIL… SEMUA MASUK JIL… kah kah kah…

woit… TAK PERCAYA… SILA TANYA…. ORANGCHINA SUKA… MELAYU SUKA… BAJAU SUKA.. ORANG INDIA SUKA…. kah kah kah….

kah kah kah… ORANG PENAN LAGI SUKA…. SAMPAI NAK SARAWAK NAK MERDEKA… kah kah kah

kah kah kah…. KHIR TOYO PUN SUKA…. kah kah kah…..

nota:
malikul sembab pun suka
kerana malikul ada pengalaman mentabir negara
hingga habis tanah di johor terlelong - akan dicadangakan:

DENGAN NIAT YANG AMAT TELILITI MALIKUL AKAN DI NOBATKAN :

agar malikul dilantik sebagai perdana menteri yang bertugas
siang dan malam pagi dan petang hujan dan panas
untul megawal, menyelia, melihat, membantu, mengukur jabatan jabatan
kerajaan yang bertaraf antara bangsa yang ditubuhkan diserata daerah dan mukim
yang menggunakan bahasa melayu dan jawa dimana pm ini akan diberi
tugas untuk membacakan berita di kaki lima hinngga rosak motor kapcai
yang ada jual rojak dengan london dan bank negara ketika mina dan sir david
melawat iran ketika banjir di kedah dan pembaziran bik mama kah kah kah…

besar and penting tugas tan seri muhyiddin yassin kah kah kah !!!


11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

TT, muka ko sendiri pon apa kurangnya..muka ko tu mcm orang gila..budak2 kalau nampak muka ko,lari lintang pukang ingtkn jumpa orang gila

Tanpa Nama berkata...

pandai kau cakap sampai sarawak nak merdeka, bukan sorang cakap, semua cakap

cicit ngah layor berkata...

Tak baik menidakkan kebolehan pemimpin PR,demer pon banyak juger pakar dalam pelbagai bidang.Jangn pikiorkan pandai sendighi jer.Kalau betoi2 pandai,tak aper.Kiter ni dah lebih daghi setengah abad merdeka,tapi banyak lagi ghakyat yg tak ader ghomah,ghamai jadi penjenayah sbb tak ader keghojer dan ghamai yg pandai/pakar2 yg laghi keluor negagher sbb tak seleser duduk diMalaysia ni.Kalau betoi2 pandai,ngaper bender2 mcm ni terjadi.Itu maknernyer komer tak pandai mentadbir.Mengaku jer ler,itu lebih baik dr menidakkan bender betoi.Jangan pandai caghi *ghet dgn det* jer.

sang kancil berkata...

tunggu dan lihat, buku jingga akan di ratah-ratah, profesor kangkong ada job..boleh komen2. pakka ekonomi akan buat analisa..x realistik. haha

Tanpa Nama berkata...

'pembangkang berupaya mengemukakan janji itu kerana mereka tidak ada pengalaman mentadbir kerajaan Pusat'

apa anwar tu tak pernah jadi TPM ke? Menteri Kewangan pun tak pernah jadi ke? Menteri Pelajaran?

aduhaiiii....silibus sejarah 'sudah tukar ka?'(bak kat ravi pimai pimai tangtu)

blower

Tanpa Nama berkata...

Alang2 dah berjanji merapu camni knp x janjikan bulan n bintang sekali. Wakakakaka....!

Tanpa Nama berkata...

seorang pemimpin politik(tentu ini pemimpin BN)telah ditanya kenapa sehingga sekarang janji belum dipenuhi.
selamba saja dia jawap:nasib baik untuk kampung ini saya ada buat janji.tengok kampung sebelah tu,lagi rugi pasal saya tak pernah janji apa apa.

Non-Governmental Individual berkata...

SAPA KATA TAK DA PENGALAMAN?

YG KELUAR UMNO 1998 DULU KEBANYAKANNYA PEMUDA2 YG BERKHIDMAT JADI SETIAUSAHA POLITIK MENTERI2 GEROMBOLAN,

KEMUDIAN TUBUHKAN PKR, MEREKA TERMASUKLAH:

SAIFUDIN NASUTION(SETIUASA POLITIK MENTERI PERTAHANAN)

AZMIN(SETIAUSAHA MENTERI KEWANGAN)

MUSTAFA KAMIL TU PUN PENAH JADI SETIAUSAHA MALIKUL..

TERMASUKLAH MAT SENATAK...! (TAPI TAK LAMA, 2 TAHUN JE) KAH KAH

SAPA KATA TAK DA PENGALAMAN?

Tanpa Nama berkata...

pengalaman? seronok aku download dan baca resume DR JOMO KWAME SUNDARAM dari WEB PBB.. HAIBAT MAMAT NI.. dia pun dah berat sokongan kepada PAKATAN RAKYAT lama sangat dah..

Kalo tak bagus, masakan UN amik jadi penasihat ekonomi dia orang! bukan macam ghani 4tail..

Tanpa Nama berkata...

AlMalikut Mat Sembab. Berapa banyak janji2 mu dalam PRK diManik Urai, Bukit Gantang dan Bukit Selambau...jambantan diManik Urai; jambantan gantung hanyuk diBukit Selambau..Hingga hari ini janji2 tu belum terlaksana. AlMalikut Mat Sembab..pandai mengata PKR 'janji kosong'..sendiri yang berjajni terangbulan..kosong2 je.

1Crony berkata...

Mat Monggol dan Mat Sembab ni suatu masa dahulu pernah jadi orang Kanan dan Kiri Anwar. Kini mereka bergabung pula(gabungan yang longgar) bersama Mamak Kutty dan lain-lain pemimpin UMNO (bekas pengikut Anwar) seperti Zahid Hamidi bagi menentang Anwar. Mampukah kah mereka yang bodoh-bodoh ini bergabung menentang Anwar dengan hanya berbekalkan wang ringgit (itupun hak cukai rakyat)sebagai senjata? Kalau pemimpin UMNO hari ini, hanya ada 1% sahaja (seperti Saifuddin Abdullah) yang berkebolehan berhujah bersama fakta, yang lain seperti Nazri Aziz dan Hishamuddin Hussein hanya berkebolehan sebagai tukang karut dan menteri menjaga keris aje.