Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 6 Februari 2011

APA DIA PEMIKIRAN STRATEJIK



LEBIH LAMA LEBIH BAIK


nota:
lebih lama taib berkuasa
lebih besar peluang pakatan untuk menang

lebih lama mubarak berdegil
lebih baik untuk merombak semua sistem




ANWAR : ABDUL TAIB JANGAN JADI SEPERTI MUBARAK – mkini

Ketua pembangkang Anwar Ibrahim menyifatkan ketua menteri Sarawak Abdul Taib Mahmud seperti presiden Mesir Hosni Mubarak yang mahu terus berkuasa walau diminta berundur.

Bercakap di majlis sambutan Tahun Baru Cina anjuran cabang PKR Stampin hari ini, Anwar berkata penduduk Sarawak perlu menuntut supaya Abdul Taib segera berundur melalui proses demokratik.

Abdul Taib dan Mubarak kedua-duanya telah berkuasa sejak 30 tahun lalu.

Berjuta-juta rakyat Mesir kini melancarkan protes di seluruh negara bagi menuntut Mubarak supaya segera berundur.

Anwar berkata, perubahan boleh dilakukan sekiranya Pakatan Rakyat menubuhkan kerajaan di negeri itu dan Abdul Taib tidak lagi menjadi ketua menteri.


NOTA:

disini anwar ibrahim silap. tidak menggunakan pemikiran stratejik.
dari segi strateji politik adalah lebih baik melawan musuh yang di benci

mari belajar dari pengalaman 1998

ilmu sebenarnya adalah pengalaman yang terkumpul
pengalaman terkumpul jika dibukukan akan dilihat
sebagai rujukan ilmu – ilmu bukan datang dari mimpi
ilmu datang dari pengalaman dan pembuatan dan percubaan dibilik makmal

dalam politik – ilmu datang dari pengalaman membuat kerja politik

lihat apa yang berlaku pada tahun 1998
semua warga benci kepada madey
kebencian ini diterjemahkan pada pilihanraya 1999
untuk pertama kali sesudah mei 1969 kuasa gerombolan tergugat.

kenapa ini berlaku?

kerana kebencian rakyat terhadap mahafiraun madey muhamad

madey sedar hal ini
lalu mengambil langkah mengundur
jika madey tidak mengundur
gerombolan akan pupus

cuba lihat wan mokhtar di teranganu
amat liat untuk pergi
rakyat terenganu telah muak dan benci
lalu mereka menobatkan hadi sebagai mb yang baru

jadi dari segi taktik dan strateji politik adalah terbaik jika
taib mahmud meneruskan kekuasaan nya di serawak

rakyat seluruh serawak tekah benci
kebencian ini boleh diterjemahkan kepada undi

jika taib diganti sekarang maka orang serawak akan
digula gulakan lagi – rakyat serawak akan berilusi bahawa
orang ganti taib mahmus ini akan membawa perubahan

hasilnya:
pakatan rakyat akan tewas besar di serawak

tak percaya?

lihat rakyat amerika
tukar presiden 4 tahun sekali
setiap 4 tahun ada mimpi baru
diberi pilihan antara pepsi cola dengan coca cola
mimpi dan ilusi ini datang empat tahun sekali

tapi tak ada apa yang beralih

adalah lebih baik seperti tunisia dan mesir
ditekan hingga bangun memberontak
bukan mengubah elit
bukan beralih parti
tetapi mengubah sistem

kalau tidak macam katak yang sedang direbus
apinya membakar dengan amat perlahan
hingga tidak disedari
makin lama makin panas
hingga katak ini tidak dapat lagi bangun melawan

gerombolan sedang mengunakan pemikiran stratejik

contohnya:

lihat cara pemikiran stratijik digunakan untuk menaikkan harga minyak
taktik menaikkan harga minyak 10 sen sekali - tapi naik berkali kali
strateji ini berjaya kerana tidak ada kemarahan terkumpul dari rakyat
harga barang naik sadikit sadikit - orang ramai lalai
taktik ini adalah contoh pengunaan pemikiran stratejik

masanya telah sampai untuk membuat yang betul
dan membuatnya dengan betul



LIHAT DAN SAKSIKAN KLIP INI



nota:
taib terjun ke dalam bini baru nya
biar kan
biar kan


10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tt

ko jangan hina dia
nanti dia sumpah ko
gigi ko jadi jongang
kalau gigi jongang tak boleh jadi mentri
kalau tak jadi mentri macamana ko nak rogol amah

kalau gigi ko jongang
ko kena jumpa doktor gigi
upah renovation gigi mahal
rm 24 juta

biarlah dia nak kemut lama pun
sebab dia baru dapat barang baru
barang baru impot memang liat
susah nak lepas
kalau lepas takut encik sprm ikut

ingat tu tt
ko jangan kutuk dia
ni tahun arnab
kang dia sumpah ko
gigi ko tukar jadi gigi arnab

Babi punya GERAKAN pun boleh bersuara? berkata...

Pelik betul...

Nak sokong RAKYAT yang ditindas pun boleh kena BALUN?

Nak buat camne...RAKYAT Malaysia belum kebulur terutama yang MELAYU dah kena TITIK dengan CINA lanciau pun boleh senyum lagi? kah kah kah

Bila lagi orang melayu nak cerdik ni dari jadi BANGANG.

Non-Governmental Individual berkata...

betul lah tu,

tapi aku dgr dia nak step down tak lama lagi,

==================

apa pasal 'BLACK 14' korg gagal sham? nasib baik siti normah baik ngan krg..hehe..

=======

Tajjawad berkata...

Kuasa Rakyat boleh merubah semua.
Di Mesir ada 1Presiden, di Tunisia ada 1Presiden, di Saudi ada 1Sultan dan di Malaysia...

Tanpa Nama berkata...

malaon malaya kata....

haramjadah ATM, kaut untung dan Kerjaan pusat tak dapat (tak mahu?) buat apa? lanchauuu, gerombolan pegi mampuss lagi aman Malaysia!

MatKulup berkata...

Isyam!
mengapa kau marah sangat bila orang tahan lama, kalau tak tahan lama, mek janda Arab tentu lari ...

Budu Kelantan dibuat dengan ikan,
Gulai kambing dimasak kurma,
berjuta wang emas si dia habiskan,
dimarah pula bila tahan lebih lama.

cicit ngah layor berkata...

Abih ler tanah perempuan timor tengah tu jadi bendang hasil 'keghjer tangan' org tuer ni.Aper tidaknyer...kelaper sawit sebiji pon tak terangkat.Haghapkan gegham dengan gomoi jer yg lebih.Biorkan ler dier duduk disitu sampai org penan bawak panah dgn lembing menghalaunyer keluor dr istaner,bru ader akai.

Tanpa Nama berkata...

hello brother kekuatan dan kehebatan seorang lelaki jantan sejati ialah siapakah isterinya...hello bro.takkan hang tak tahu taib 74, dengan budak arab 28thn...kau taulah inilah dia strategik namanya...kah..kah..kah..buatlah scope story...berapa round satu malam arab tu kena!!!? jika puas hati,aku tak kisah taib nak memerintah..jangan patah dayung berlayar malam sudahlah....kah69.

Tanpa Nama berkata...

oittt pakcik tt, berani kao buat fitnah kat kepalak Menteri aku..nanti dia suruh bomohnya kulop kan kepalak kao, baru kao tahu hahahaha....alahai, dapat yg mude pun takde gunanya kalau pistol tu tersumbat. sedangkan kencing "dilencongkan' dlm beg plastikkah kah kah kah....agak2nya pendam rase je si sulaiman tu

Tanpa Nama berkata...

DIDI KOTA BELUD BERKATA... A.T.M di sarawak stand for ANJING TATAU MALU.ANAK TATA MARUAH.ANACONDA TAIB MAHMUD.ANDA TATAU MENGUNDI.ANDA TERBIAR MATI..............KAH KAH....UNTUK ORANG SARAWAK.TARAF ANDA LOW CLASS KALAU TAK BERANI BERUBAH.KAPISSS KOMPENDREE....