Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 6 Februari 2011

DARI MEDAN TAHRIR - AMAT BIADAP



ANAK MUDA MELAYU YANG CUKUP BIADAP


nota:
inilah gambar anak muda melayu
yang amat biadap sekali

pada hari kedua tahun baru china
anak muda ini telah berani keluar berdemo
untuk menunjukkan solidariti setiakawan dengan
rakyat mesir yang sedang berjuang menuntut keadilan


RAKYAT MESIR TERUS BIADAP

berpuluh ribu rakyat mesir terus biadab
tidak menghormati hari ketiga tahun baru china

saekor tikus china dari kedah telah berkata
bahawa turun berdemo ketika pesta tahun baru china
adalah biadap

BERITA DARI MESIR

National Demokratik Parti - parti yang mubarak menjadi pemimpin
mubarak telah melepaskan jawatan tertinggi dalam parti ini
hossam badrawi setiausha agung juha letak jawatan
anak mubarak bernama gamal mubarak yang di katakan
telah lari ke london telah juga meletakan jawatan

sema ini wajib dilihat sebagai satu
lagi taktik untuk melalaikan
warga mesir yang sedang berdemo.

PERENTAH BERKURUNG

malam ini perentah berkurung telah tidak dipedulikan
oleh sesiapa pun. beribu ribu anak muda
masih lagi berkumpul di dataran tahrir.

tak ada sesiapa pun ambil pot

ini mebuktikan jika kita ramai
tidak ada kuasa yang dapat melawan
ombak rakyat

TUNTUTAN PARA DEMONSTRAN

1 - mubarak undur
2 - bubar parlimen
3 - jalankan pilihanraya yang bebas
4 - rampas harta mubarak

JUMLAH YANG GUGUR

hingga kini lebih dari 300 warga mesir
telah gugur - masih belum di ketahui
jumlah yang gugur dengan kepastian.

juga lebih dari 3000 telah cedera
dan 2000 lebih telah ditahan

20 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kat gambar tur...

lepaih ni budak baju merah tu tak akan pangkah dacing sampai anak cucu

anak pompuan orang yg tengah bersilat tu mungkin terkorban kerana tercekik bijik durian D24

Tanpa Nama berkata...

FRU MEsir dah mengganas..

kifaya berkata...

Mari teka negara mana yang sokong Mahathir, oppsss, Mubarak..

Peres: Mubarak's contribution to peace will never be forgotten

Tanpa Nama berkata...

Hi tt,

Orang-orang beruniform dan yang sewaktu dengannya ini tidak tahu dan tidak akan faham dengan kiasan kamu, kerana fahaman mereka tegar 'adalah yang menurut perintah'. Biadap itu satu sahaja ertinya bagi mereka, bahasa lirikan kamu seperti sengaja menyokong perbuatan mereka. Mereka tidak mengenal usia.

Jangan tt anggap mereka akan insaf dengan apa yang dilakukan. Sebaliknya itulah yang akan menjadi kemegahan mereka dan akan lebih berbangga bila berbual sesama mereka sampai ke hari pencen. Mereka tak kenal tua dan tidak kenal apa itu keperitan dan kematian.

Seorang jiran kampung saya dahulu seorang polis pencen , bila sampai giliran membaca yasin di rumahnya ditanya kita samada ada permit polis ke tidak, begitulah tahap pemikiran mereka. Hingga kini belum terjumpa saya akan mereka yang tidak riak menceritakan masa kampaunya.

Tanpa Nama berkata...

Ya Allah.. kau lumpuhkan tangan anggota polis yang memukul dan mengkasari penunjuk perasaan yang bangun menentang regim zalim, Ya Allah.

Amuraria berkata...

ADAKAH INI SATU DARI NASIHAT APCO PADA PARTI SEKUTUNYA ?

ole gen! berkata...

Anak muda bukan kaki melawan ,anak muda pencetus perubahan oletai sudah tepu mengitar semula produk lame, produk ekspier...patut masuk muzium

Tanpa Nama berkata...

Begini lah UMNO mengunakan ajensi kerajaan demi kepentingan politik nya.
Keadaan kecoh akan berlaku walaupun acara rakayat yang aman damai sebaik saja pihak POLIS dan SB menunjukan sifat gensterisme.
Jangan hairan ramai yang mati dalam tahanan polis....

Tanpa Nama berkata...

baru berdemo utk support mesir. polis dtg memukul, spray water cannon. tgk la nanti misal kata Malaysia pun jadi mcm mesir utk revolusi. Rakyat pasti akan di bunuh. atas lesen Barisan Nasional/ Umno. Para2 polis yg lahir dari kalangan mat rempit dan belajar tak tinggi ni akan seronok menembak rakyat2 yg menuntut hak & keadilan.

cicit ngah layor berkata...

Kesian org kiter ni...datang dr jauh2 untuk mendapatkan keadilan.Tiber2 ponggong kener balor dek polih.Biorkan ler demer nak berhimpon bagi sokongan asaikan jangan buat jenayah.Ini tidak...depan tuan 3 paku (gambor),bukan main lagi ranggi nyer.Tak lamer lagi dapat surat kepujian ler tu.Org nak seghonok pon tak bulih.Getik nengoknyer.

Lau Tze berkata...

kat malaysia bila pulak

Tanpa Nama berkata...

tak baik minta tangan anggota polis tu lumpuh, mintak mati pucuk dah la...

Tanpa Nama berkata...

KAH3...kenapa anak-anak keling yang demo,bakar anti novel INTERLOK tak dihayunkan dengan tukul besi??????????Mana TUKAR TIUB hang sembunyi bawah tilamkah?

Tanpa Nama berkata...

tu la pasal...
baju biru ni memang pokimax...
bagi kayu balon orang
bagi pisetol tembak orang
bagi kuasa tipu orang
gerombolan dengan baju biru sama prinsip
memang pokimax tahap gampang

Tanpa Nama berkata...

mintak2 org tua yg tgh belasah tu mati sebab kena langgar lori balak

amin!!!!!

Tanpa Nama berkata...

umno, perkasa, gst, bn berdemo - polis jaga

pas, pkr, dap berdemo -
polis belasah

sebijik perangai zionist

Tanpa Nama berkata...

PDRM dh jadi PRDM (polis raja di malaysia)suka hati depa je nk belasah orang ke,terajang orang ke, tangkap orang ke, tembak mampus ke....itulah harga yang perlu dibayar oleh semua rakyat kecuali...geng gerombolan@umno pukimak...korang pernah tgk ke..polis 'belasah'demo umno w/pn demo haram....bagi laluan lagi ada

Tanpa Nama berkata...

DIDI KOTA BELUD BERKATA........STAND UP WAAAKEUP...STAND UP FOR YOUR RIGHT-LAGU BOB MARLEY......

Tanpa Nama berkata...

nyesal ak masuk polis dulu.. dah kuar nih boleh lawan polis. ak ade time bdk tu kne pukul.. ak pn kne sembur skali.. lahanat tul..

Tanpa Nama berkata...

bapak mentua ambo bekas polis, pangkat tinggi la jugak.. cukup ambo bitau, pencennya melebihi 3.5k.. dia tahu apa yang polis buat kerana dia bertugas sebagai polis sejak tahun 60-an lagi.. skrg dia dah 60an jugak..

dia sudah jadi orang masjid, semayang tungging terbalik siang malam.. jaga kemaslahatan masjid.. hebat dia beramal... tapi sayang, otak UMNO dia tak boleh dicuci lagi walaupun setiap hari dia bergurindam berqasidah akan segala kejahatan polis, sultan2 dan pemimpin negara..

tatkala beberapa hari dan bulan lepas, anak muda ada kerap mengebas duit tabung masjid.. beliau mencadangkan macam2 kepada jawatankuasa masjid semasa mesyuarat kampung (bandar sebenarnya).. ambo hanya diam sajo.. ek pun dak, uk pun dak.. setelah lama pegawai2 masjid berkaedah macam2, tiba giliran imam tua bertanyakan kepada ambo.. ambo kata "biarlah".. tiba2 semua terdiam.. termasuk bapa mertua ambo.. imam tua kumam sebentar.. beliau bertanyakan lagi, "kenapa kesitu pulak, ini duit masjid.. ini duit orang ramai..duit yang akan digunakan ke jalan Allah, ke jalan agama, tak takut mati ker, dalam kubur besok akan disoal bla2.. hari kiamat lagi, akan disoal ..diseksa api neraka ..bla2..."..

ambo agak malas nak menyuarakan apa2.. tapi bila disoal untuk kali kelima, baru ambo ulaskan "tak ada masalah apa2 pun, biasalah budak2 muda..budak tu curi pun, hanya berapa sen berapa ringget saja untuk satu tabung, tapi pemimpin BN mengebas duit berjuta2, tak la kita bincang sampai nak runtuh masjid macam tadi..... lagipun, duit masjid, setiap minggu kita dapat mencecah seribu lebih, lagipun bukan semua tabung yang kena pecahkan" tak sangka ambo, idea bangang ambo gini, senyap gegitu jer dalam meeting masjid..