Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 2 Mac 2011

PADAM LAH SEORANG LAGI YB



SEDANG MENUNGGU SEBELUM APRIL



nota:
seorang yb yang berkorban
ialah seorang yb yang padam
dalam jawatan

seorang yb yang jujur
ialah seorang yb yang padam
dalam jawatan

seorang yb yang hina
ialah seorang yb yang pencen
kah kah kah



11 LAGI PERKAMPONGAN WIFI AKAN DIWUJUDKAN –berita hairan

TEMERLOH : Sekurang-kurangnya 11 lagi perkampungan wifi akan akan dibina di dalam kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Kerdau menjelang akhir tahun ini bagi memberi kemudahan perhubungan internet kepada penduduk di kawasan ini.

Rais Yatim, berkata bagi keseluruhan Pahang pula, sebanyak 300 perkampungan Wifi akan diwujudkan bagi menampung keperluan perhubungan internet rakyat di negeri ini menjelang akhir 2011.

“Perkampungan wifi ini amat bererti di bagi rakyat di kawasan Kerdau kerana kita akan wujudkan sekurang-kurangnya 11 lagi di kawasan Kerdau dan di seluruh 300 bagi keseluruhan negeri Pahang.

Nota:
ketika pilihanraya kecil sebuah kawasan di negeri yang dulunya zaman kegemilangan sultan tapi hari ini takde sultan, datanglah sang pemimpin parti pemerintah berkempen untuk membeli undi penduduk kawasan di situ. Sang pemimpin bangang ini telah melawat kampung Bengong.

"jika tuan-puan undi kami, akan kami hadiahkan wi-fi area yang laju." kata YB itu.

penduduk kampung terpegun kekaguman. "wow! Senanglah kita nak ke KL nanti. Naik wi-fi cepat sampai."

"kelajuannya mencapai 52,428,800 kilobytes." sembang YB itu lagi.

orang kampung ternganga. mereka berbisik sesama sendiri."laju sangat tuh, gayat! Mahu sampai ke Israel."

"Sebab ia mempunyai 50 gig." tambah YB ini lagi.

"patutlah laju, gigi gear dia banyak." sorak penghulu kampung kekaguman.

"Dengan teknologi itu, tuan-tuan bolehlah melayari internet!"

mak cik guru tadika seronok." Kapal layar pun ada, wow!"

YB tersebut menambah lagi," Bolehlah tuan-tuan buka akaun facebook nanti!"

"wow! kena buka akaunlah...bagus ni! Dulu ada ASN, ASB." Haji Din bersuara.

Dan parti tersebut menang pilihanraya kerana rakyat yang berkualiti telah mengundi mereka.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


(idea asal: Raja Bad Hakim Shah)

18 ulasan:

matstimketum berkata...

arakian. pendudukpun hidup dalam kesusahan akhirnya kerna harga barangan keperluan harian melambung naik! kah,kah,kah............

jentera pemuda kerdau berkata...

kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah

lawak bhai sumpah lawak!

humor menyinsing di kerdau dalam kempen hari ke-4

TiubBisekel berkata...

Kah..Kah..Kah..
Arikel ini diberi rating 5 bintang!

Khun Pana aka johanssm berkata...

Sebelom dipadam padamkan,
Minggu lepas ada Menteri Kebudayann dan Rogol Amah.
Minggu ini ada Menteri Homo dari johor.
Dulu sudah ada Menteri Pengkid
Tahun lepas sudah pon ada menteri jarjis jarjis bontot.

Terimakeseh kepada http:Another batubata in the wall.

roslan berkata...

Aduh!!..sakit perut hamba, pagi pagi lagi dah tersenyum dpn pc. Terbaiklah Tuan TT

elias berkata...

Di gua musang ada yg tanya, wi-fi tu kena rebus dulu ke atau boleh makan terus?

Tanpa Nama berkata...

keh keh kesian makcik felda setiap kali prk kena tipu...weii....

Tanpa Nama berkata...

aku tak tahu nak cakap apa lah tentang lu bro, pagi pagi aku dah gila babai gelak hang punya joke..kesian makcik aku kat kampung tu, dia pun geng gerombolan tahap cipan, buta buta kena kencing...

James_Iha berkata...

Orang Melayu memang bodoh bro...terutama melayu felda dan melayu tanam padi..jgn salahkan cukong kalu tanah terjual atau tergadai kat taukeh babi...UMNO kencing pon depa tadah...lebih baik jadi haram jadah..

Suara Hati Lelaki berkata...

haha.... lawak tol.. siyes...

Tanpa Nama berkata...

dr dulu xde wifi Desa Murni tu,tetiba time PR ni ada plak??aku harap btl YB2 lain pun padam jgk,terutama YB Kuala Krau,Jenderak.bolehla mak abah aku buka akaun fb,smbil layan blog TT

cikgu beskal berkata...

terbaik tt artikel ni..memang aku gelak sampai ke petang macam nih..
kesian makcik felda nih.. dari lahir sampai ke mati pun takkan tahu ape tu wi-fi..

bro.. ni baru wi-fi.. blom lagi citer pasal wi-max..mahu terpancut..kah kah kah..

shahmetal berkata...

hahaha. ini zaman engkau je mcm ini TT. zaman sekarang orang kampung pon dah tau.

kelajuan 52,428,800 kilobytes?

kahkahkahkah ini bukan kelajuan. betul tu. memang ko orang tua kampung. patut la ko marah betul kena tipu. sampai sekarang kena tipu sampai jadi bangang lagi.

pergi mati lah brader. kasik budak2 baru yg buat reformasi lancau tu sume. ko dah outdated sama mcm mahathir. dua2 dah boleh gol!

Tanpa Nama berkata...

cilakak lu Bro TT..mau terkencing kencing aku baca..lawak sial!

rosebiwu~ berkata...

two thumbs up!!BWAHAHAHAHA!!!

Tanpa Nama berkata...

saudara Isham,kenapa susah nak access tukar tiub sekarang? selalu taip kat google,terus dapat buka.sekarang sedikit susah.apa kerajaan BN dah buat ni?

lalala berkata...

keh keh keh keh...bengom giler..

tapi kesian..ada jugak peng"komen" yg mentaliti tahap himar...keh keh keh keh..nama pun shahmeNtal...keh keh keh keh...

teruskan TT dlm usaha menjahanamkan gerombolan songkok 1kaki ni..

Tanpa Nama berkata...

shahmetal

ape la ko bangang sgt.
kelajuan 52,428,800 kilobytes mmg la betul ngok.
dlm BI dipanggil `transfer rate` .
Tu la ..Dulu suruh belaja BI dalam math ngan english ko lari..
Miahahahhaa!!!

JEbatRR