Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 2 Mac 2011

BODOH MACAM DOLAH BADAWI



BODOH KENA TIPU



nota:
madey kena tipu lee liong sik
dolah kena tipu chan kong choy
semua ini tak ada kelas
kena tipu oleh cukong

lagi tak ada kelas
penduduk merlimau
kena tipu gerombolan
betul cekai tak ada kelas
kah kah kah



TEKUN : PEMIMPIN UMNO TIPU PENDUDUK MERLIMAU
– harakah daily

Tidak kurang 700 penduduk di kawasan Dun Merlimau, di sini, kini telah menjadi mangsa penipuan pemimpin Umno BN, apabila mereka dijanjikan pinjaman Tekun berjumlah RM3,000 tetapi kemudian mulai menjauhkan diri daripada mereka.

Lebih menyedihkan lagi, mereka turut dikenakan bayaran RM25 setiap seorang, tetapi tidak pula dikeluarkan resit bayaran sehingga menyebabkan mereka terasa jelas tertipu kemudiannya.

Seorang penduduk di kawasan itu, Ismail Abdul Rahman, 77, menjelaskan, perkara itu telah berlaku sejak 26 Februari lalu sebaik selesai proses penamaan calon bagi PRK Dun Merlimau yang akan berlangsung 6 Mac ini.

Menurut beliau, pemimpin Umno itu sememangnya dikenali oleh mereka yang terbabit dan mereka tidak menyangka akan ditipu sedemikian mudah, lebih-lebih lagi ketika Umno BN sedang terdesak untuk mendapat undi daripada orang ramai pada pilihanraya itu nanti.
Katanya, setelah mengutip wang itu, pemimpin Umno terbabit kini sudah amat jarang kelihatan, malah mereka seperti melarikan diri daripada mereka yang terbabit, manakala pinjaman Tekun sebanyak RM3000 yang dijanjikan itu pula tidak diperolehi oleh mereka.

"Sehubungan itu, mereka yang terbabit bercadang untuk membuat laporan polis sekiranya pemimpin Umno itu tidak memulangkan kembali wang RM25 yang dikutip daripada mereka itu," katanya ketika ditemui.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… PADAN MUKA… ORANG CAKAP TAK PERCAYA…. kah kah kah…

woit… DAH 50 TAHUN KENA TIPU…. TAK SEDAR SEDAR…. kah kah kah..

kah kah kah…NAK BUAT LAPORAN POLIS BUAT APA…. kah kah kah..

kah kah kah…POLIS ITU PUN GEROMBOLAN YANG PUNYA… kah kah kah…

kah kah kah…. LEBIH BAIK…CARI DAUN KECUBUNG…. kah kah kah…

kah kah kah…ATAU DAUM KETUM…. REBUS MINUM AIR… kah kah kah…

kah kah kah…KEMUDIAN KETUK KEPALA SENDIRI…KERANA BODOH….kah kah kah..

14 ulasan:

author faethal berkata...

Baik gantung diri kat pokok taugeh!
Puak-puak UMNO & BN ni..
Bodoh tak boleh diajar..
Pandai tak boleh diikut..

Tanpa Nama berkata...

MUSIM PRK MEMANG BANYAK PEMIMPIN YANG MENCAMAR SEBAGAI PEMIMPIN amnu!! JAGA JAG KENA TIPU!!

Khun Pana aka johanssm berkata...

ZZZ zzz ZZZ ... menantu I dia tu OK .

Tanpa Nama berkata...

dah tau kena tipu lepas ni kalau tak sedar2 lagi tp masih lagi nak sokong bn baik g mampos cepat2.nyusahkan org je.

bunbinban berkata...

smlm di Jengka 23, Datuk Tan Aminuddin telah berfatwa, sesiapa yg tidak menyokong kerajaan, mereka ini tidak layak di lahirkan di dunia ini....hahaha...apa punya bahlol wakil rakyat UMNO ni. Korang buat apa2 benda la janji sokong kerajaan maka korang layak hidup di dunia ini. Halal haram x jadi hal, akhirat tak pegi pun xpe...hahaha

roslan berkata...

Betul betul...dah berpuluh tahun asyik kena tipu! Tak serik-serik!! Tah ape nak jadi dgn puak2 melayu malaysia ni! Tersangatlah kurang cerdiknyerrr...

Tanpa Nama berkata...

KAH KAH KAH KAH KAH. MEMANG BODOH. KAH KAH KAH. BODOH NAUZUBILLAH. BODOH TINGKAT LAPAN PUNYA BODOH. ADOYAIII, TOLONGLAH JANGAN BODOH LAGIII. CUKUP CUKUPLAH BODOH 50 TAHUN. TAKKANLAH NAK BODOH SAMPAI SATU ABAD PULAK. KAH KAH KAH KAH.

PERANTAU SELATAN

Tanpa Nama berkata...

bro diorang mana ada pikir janji masyuk...bodo belakang kira....masyukkkk
kalau mcm ni sampai kiamat baru boleh ada revolusi mcm timur tengah....kualiti rm 2 hingit

James_Iha berkata...

Aku tak heran kalu makcik felda boleh kena tipu sebab orang melayu memang bangang sebab mudah kena kencing. Tapi kalu si kutty yg mengaku melayu dan mat zzz pon boleh kena kencing, secara hipothesis boleh dikatakan orang melayu suka kena kencing..

Tanpa Nama berkata...

Bukan Pm kena tipu tapi PP (Perkongsian Pintar)

Tanpa Nama berkata...

bini kak ros kena tipu dng hero blue star kah kah kah

klu bini kak ros, mamak kutty n
mat zzzz senang2 kena tipu yg kat bawah ni lagi senang2lah kena tipu kah kah kah BODOH punya ahli umnongok

Tanpa Nama berkata...

Peribahasa 'Bodo macam lembu' kena tukar ke 'Bodo macam ........'

Tanpa Nama berkata...

aku setuju sangat
kena tipu buat apa report polis
baik rebus daun kecubung ngan ketum
pah tu minum air
dan hantuk kepala kat dinding

memang cantik cadangan TT
kah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Apadia?, sibadak pendek kata x payah hidup kalau x sokong KERAjaan..?.Rumah dah nak jd mcm ISTANA..duduk tiam2 la,bila pulak nak jd Menteri Besar x kan jd timbalan jer..Tuh pi tengok Khalil kat MELAKA x psl2 jd org besau Melaka segala mamak dbgnya gelaran Datuk..walhal x de kena mengena dgn org Melaka,patut Ali Ketam atau Mat rogol duk tempat dia.Pasal apa? pasal badak pendek guna kipas kontot...org lain dah guna aircond pakai remote lg!,x yah lah beriya beno nak berkempen dah berbuih air liur tuh..x takut ke kena sawan babi..?,sayang semuanya sudah terlambat....