Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 2 Mac 2011

SATU LAGI PROJEK TIPU RAKYAT



PELANCARAN SUDAH SEDIA



nota:
yang belum siap
ialah lampu suluh jalan
untuk menuju ke matahari
kah kah kah




SEKOLAH SATU SESI SESUAI DENGAN NEGARA :MUHYIDDIN
-meloya

Muhyiddin Yassin berkata, adalah menjadi matlamat kerajaan untuk melaksanakan sistem persekolahan satu sesi kerana ia lebih sesuai untuk pembelajaran di negara ini.
Muhyiddin berkata, bagaimanapun beberapa perkara berkaitan kemudahan infrastruktur dan penambahan tenaga pengajar perlu diselesaikan pihak kerajaan terlebih dahulu sebelum sistem itu dapat dilaksanakan sepenuhnya.

"Walaupun baik, tapi untuk mencapai sasaran itu ianya melibatkan pelbagai perkara, infrastruktur, tenaga pengajar dan sebagainya,” katanya kepada pemberita selepas menghadiri majlis perjumpaan dengan warga pendidik di Sekolah Menengah Kebangsaan Kerdau di sini, hari ini.

Beliau berkatam objektif kerajaan ialah untuk melaksanakan sistem persekolahan satu sesi supaya aktiviti kokurikulum dapat diadakan pada waktu petang.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… DARI PILIHANRAYA TAHUN 1974…. DAH DENGAR INI… kah kah kah…

kah kah kah…DARI ZAMAN KHIR JOHARI DULU DAH JANJIKAN INI… kah kah kah..

kah kah kah…TIAP TIAP KALI PILIHANYAR RAYA…JANJI KAN INI… kah kah kaj…

woit… CUKUPLAAA TIPU MELAYU…. kah kah kah..

kah kah kah…MELAYU DAH BANYAK BODOH…. kah kah kah..

kah kah kah… BERILAH JANJI BARU PADA MELAYU…. kah kah kah…

kah kah kah… JANJIKAN ANAK ANAK MELAYU AKAN NAIK KE MATAHRI… kah kah kah..

kah kah kah….. TAPI KENA BUAT ROKET YANG ADA LAMPU… kah kah kah…

kah kah kah… KERANA NAIK KE MATAHARI WAKTU MALAM…. KALAU SIANG PANAS… kah kah kah…


NOTA:

TT ini pantun aku,
kau pula kena jawab,

Balak ditebang buat kayu,
Kapal dilautan terkena badai,
Mamak hitam menipu melayu,
Tanah dan tubuh semua tergadai.


Oleh kalbunUMNO pada PROOOT PREEEET DARI SAEKOR EEE pada 11/02/24

INI JAWAPAN:
balak ditebang buat kayu
kayu canang dipagar bambu
mamang mamak tipu melayu
melayu bangang senang ditipu

9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kah kah lawak la mu nih...aku slalu ke blog mu kalo tensen2...walaupn aku x ambik pot politik ni...mana2 parti same je he'eh

Ron Mia-Eaz berkata...

kes pegi matahari waktu mlm tu sammy vellu la punya idea.

bodoh punya orang....

Tanpa Nama berkata...

Ini mcm berita nak privatize sistem sekolah kita aje.

MAMAK KERALA berkata...

Memang mamak tipu melayu
Melayu bangang senang ditipu
Macam mana Melayu tak layu
Baca Mangga tengok tetek otak dah tepu.

Tanpa Nama berkata...

balak ditebang buat kayu
kayu canang dipagar bambu
mamang mamak tipu melayu
melayu bangang senang ditipu

yg last lain 2 kena tambah gini

melayu umnongok bangang senang ditipu

kalbunUMNO berkata...

kah kah kah!
aku disini tt,

bina jambatan projek jalan,
rembat harta rasuah kapal selam,
melayu felda ditipu gerembolan,
jadi bankrap tinggal seluar dalam.

Tanpa Nama berkata...

Damak dicari hingga ke Jelebu
Tiba di Jelebu terbeli tebu
Mamak mari katanya Melayu
Melayu(UMNO)mari menjadi Kayu..

Tanpa Nama berkata...

nak dana buat sekolah lah tu.nak bagi makan kat kroni2.

mat piangggg berkata...

lembu makan nasi minyak,
setan makan nasi ayam,
umno bangang tahap berok,
sbb perjuang melayu bengong.


pantun versi pale ayam kahkahkah