Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 22 Mei 2011

AL-FATIHAH !



NOTA:


tim tukar tiub menyampaikan tahziah
kepada kaum keluarga yang ditimpa kemalangan


DARI FACEBOOK
Sidiqin Omar
Solat jenazah untuk mangsa tanah runtuh akan diadakan pd pagi ini selepas solat subuh di surau HKL. Sebarkan..
2 hours ago via BlackBerry



LEWAT PAGI :13 MAUT , 3 TERTIMBUS

HULU LANGAT 21 Mei – Seramai 13 penghuni Rumah Anak- anak Yatim dan Anak-anak Kebajikan Madrasah Al-Taqwa, Felcra Semungkis, Batu 14, di sini, maut akibat tertimbus setelah tebing sebuah bukit berdekatan runtuh dan menghempap khemah yang mereka duduki.

Sehingga pukul 1.30 pagi, operasi mencari dan menyelamat mangsa-mangsa masih diteruskan dan terdapat tiga lagi penghuni dipercayai tertimbus



HUJAN MEMBAWA RUNTUH




TANAH RUNTUH : 24 ORANG TERTIMBUS, 6 MATI – mkini

Seramai 24 orang terdiri daripada anak yatim, warden dan kakitangan Rumah Anak-anak Yatim dan Anak-anak Hidayah Madrasah Al-Taqwa tertimbus dalam kejadian tanah runtuh di Hulu Langat hari ini.

Menurut laporan Bernama, setakat 8 malam ini, lima mayat kanak-kanak berusia 11 dan 14 tahun dikeluarkan dari runtuhan itu manakala sembilan lagi ditemui cedera termasuk seorang lelaki dewasa berusia 22 tahun, kata polis.

10 ulasan:

Anti TELAN berkata...

Tuhan lebih sayangkan Anak2 Yatim.

Tuhan tak sayang UMNO...kah kah kah

Anak Yatim mati ada kubur. Tak lama lagi UMNO akan mati tak ada kubur..kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

bro Hisyam,

Takziah kerana malapetaka ini... cuma kita orang ISLAM selalu berfikiran serong kalau malapetaka terkena pada rumah banglo.... condominium.... apa aje yg hebat kalau kena bala pasti ada rahmat tersembunyi....

Yang ni kena kat anak yatim apa cerita .... buat amal pun kena bala.... zalim betul ALLAH ni....
Bukan macam tu.... ALLAH tak zalim.. contoh lorong haji Taib tak di telan BUMI pun... tukarla dah berpuluh-puluh datuk bandar... nampak makin syok pulak meniaga lendir kat situ.

Bila berlaku malapetaka manusia kena bantu... dgn tenaga.. dgn tumpang sedih.... dgn wang ringgit... dan jangan tambah dosa yg tak ada....

Kalau nak cari rahmat yg tersembunyi tak payah cari la... cuma bijakla buat keputusan... jgn buat rumah diatas bukit... ditepi bukit.... dalam bukit... tengah bukit... bukan apa nanti bukit tu roboh... iyala inikan musim tak menentu selalu hujan lebat macam nak runtuh langit.

Satu lagi pada dermawan carikanla rumah lain untuk anak yatim ni... jauh dari bukit.

mama berkata...

al-fatihah..

TT ada pergi tak?

rasanya x lengkap kalu x dapat berita TT secara live...

Lenggang Kangkung berkata...

Inna lillahi wa inna ilaihi rojiun..

Tanpa Nama berkata...

Semua malapetaka ada hikmahnya. Cuma yang aku hairan bila gerombolan asyik dok politik pandi kutty inilah akibatnya. Itu satu amaran. Mesti jaga kepentingan rakyat, bukan buat fitnah 24 jam. Tuhan dah bagi amaran, kerana fitnah itu lebih besar dosanya dari membunuh. Jadi kalau fitnahnya kerja yang kerajaan tau buat,maka Tuhan pun menurunkan bala. Bila bala terjadi ia tidak mengenal yang berdosa dan tidak berdosa. wahai pemimpin yang di amanahkan rakyat, jangan salah guna kuasa, siapa yang luluskan pelan rumah tepi bukit?Mesti kerajaan gerombolan ni.Kah..Kah..Kah.

cicit ngah layor berkata...

Yg 'pergi',biorkan demer 'pergi',itu udah ditentukan Allah.Yg tinggai ni,terutamer yg ader molot,dimintak jangan ler buat peghangai tuding jaghi.Jgn tuduh saper betoi,saper tak betoi.Caghi ler jalan tengah,tempatkan semuler anak2 yatim tu disatu tempat yg selamat.Bantu ler setakat yg termampu dr segi akai pikior atau duit ghengget.Menteghi yg jager wanita,awai2 lagi dh nafi sekolah tu dibawah kementerian dier..senang tak ader sangkut paut.Tudingan pertamer sudah dimolerkan...Seterusnyer akan ader lagi.Kalid Ibrahim,...siap tahan telinger.

Shahjilat berkata...

Shahjilat kata tak berdaftar dgn JKM. ye la menteri sibuk nak kumpul harta peribadi bila ada masa nak daftar rumah anak yatim tu. Tanah rata beri pada cukong kapitalis macam vincent tan tanah yg senang runtuh beri pada anak yatim. 1Malaysia kepala bana hangpa. suruh najib keluar seri perdana beri anak yatim istana tuh.

apa aku mengarut ni...mengarut? berkata...

x soh wat politik la...

ni kerja tuhan..

setiap kerja tuhan,pasti ada himahnya...


ni la masalah taksub ke politik lajok,sapa hijab sokmo ngan kerja tuhan..

x napok yang tuhan buat...

politik tu penting,sbgai alat nak perjuangkan islam,tapi x semua perkara mu perlu lihat dari sudut politik je..

sapai x napok hikmah disebalik kejadian...

TT nampak cerdek dlm bab ni,pengomen plak lebih2..

oit,tanyala dalam hati,brapa lama dh aku x solat?kahkahkah

Death is inevitable but this is unacceptable berkata...

Poor boys. God bless their souls. People should stop standing around looking like 'ngoks', start digging, do something.....Where's the enforcement of strict guidelines after the ghastly Highland towers? So much about compliance.


--

assyifa berkata...

salam...heran juga bila Shahjilat kata xberdaftar dgn JKM.Sebabnya anak2 yatim ni ada majlis amal dengan Perbadanan Filem Nasional(FINAS) pada sebelah petangnya.Khabarnya anak2 ini sedang berlatih nasyid utk dipersembahkan pada majlis anjuran FINAS itu nanti.Dgn kejadian ini...maka xterjebaklah anak2 yatim ini dgn gerombolan FINAS.Itulah yg Allah nak tunjuk.Apapun Al-Fatihah utk mereka.