Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 22 Mei 2011

MALIKUL BERFATWA LAGI




KALAU BODOH BAIK TUTUP MULUT




nota:
kalau tak ada apa apa nak cakap
lebih baik jangan cakap

kalau tak tahu apa nak putar
lebih baik jangan putar

kalau dah tahu bodoh
sila jangan beritahu orang ramai
kah kah kah




PEMBANGKANG DIBIDAS EKSPLOITASI ISI KENAIKKAN HARGA MINYAK – meloya

Muhyiddin Yassin hari ini membidas pembangkang yang hanya tahu mengeksploitasi soal kenaikan harga minyak dan barangan di pasaran sedangkan mereka sendiri tidak tahu mekanisme terbaik untuk mengatasi masalah itu.

Kerajaan sentiasa mengambil kira pelbagai faktor sebelum mengambil keputusan untuk menaikkan harga sesuatu barangan mahupun minyak bagi memastikan apa jua langkah yang diambil tidak membebankan rakyat, katanya.

"Dari masa ke semasa apabila ada perkara perubahan dari segi kos, kita (kerajaan) kena buat penyesuaian, tetapi kita tak buat keputusan secara tergesa-gesa.

"Bukan hari ini cakap esok kita buat, kita kaji dengan teliti kesannya walaupun sebesar mana kenaikan yang berlaku di pasaran. Kalau naik harga barang ini, apa kesannya kepada rakyat, itu antara perkara yang kita ambil kira,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan persidangan perwakilan Umno Bahagian Kemaman di sini hari ini.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit… YANG JADI BANGANG NAIKKAN HARGA MINYAK PASAL APA?.... kah kah kah..

woit… MEMANG LAH PEMBANGKANG AKAN GUNAKAN ISU INI…. kah kah kah..

woit….APA ? INGAT PAKATAN RAKYAT NGOOK?.... kah kah kah..

kah kah kah… PAKATAN AKAN EKSPLOIT APA SAJA TERMASUK MUKA MUHYIDDIN YANG HODOH…. kah kah kah

nota:
kenapa beli kapal selam?
tiap tahun guna 2 bilion ringgit untuk jaga
kenapa beli jet pejuang sukhoi?
kenapa beli kereta kebal?
kenpa tempah kapal perang?
belanja berbilon bilion
siapa nak serang?

berapa bilion guna untukp projek plkn
projek ini adalah projek nak bagi kroni buat projek
ada kroni buat kem
ada kroni buat uniform
ada kroni buat kasut
ada kroni bekal makanan
semua membazir duit

nasib baik orang melayu masih banyak bodoh
boleh kena tipu
beli proton dijadikan amal jariah kah kah akh
nanti masuk plkn dianggap pergi umrah kah kah kah


9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

TT : "...nanti pergi plkn dianggap pergi umrah" : kau ni subuh2 lagi buat aku ketawa sampai terkentut..sunggoh lah kelakar tapi menyedarkan.
Puak UMporNO ini masih terus berkuasa sebab masih ramai orang Melayu yg bodoh & rela diperbodohkan: bangsa lain dah berhijrah dr. jahil kepada X jahil tapi setengah-tengah kaum ku masih ditakat tu, akan ku usahakan menyampaikan maklumat, mengajar mereka,insyallah satu hari mereka faham jua & membuang terus malikul sembab & gang2 pemimpin perompak nya ni yg dah lama menipu ni!!:CIKGU NAK PENCEN

Anti TELAN berkata...

Harga barang naik bukan kerana harga minyak naik

Tapi kerana DARAH TIPU UMNO naik.

Biar darah tinggi daripada Darah Tipu UMNO naik..kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Kalau pembangkang beritahu mekanisma pengawalan harga minyak mesti malikul yang bodoh ni meniru idea pembangkang.Kalau tak tau caranya serah pada pembangkang jadi kerajaan.Kamu duduk diam-diam. Kamu tu bukanlah pandai sangat, cakap macam orang tak ngaji sekolah. Bannggang punya pemimpin.

Tanpa Nama berkata...

beli proton dijadikan amal jariah kah kah akh
nanti masuk plkn dianggap pergi umrah kah kah kah

abang tt, aku selalu masuk thailand sejak berbelas tahun dahulu bersama kereta protong kebanggaan Malaysia kita.. aku bukannya orang berduit sangat, tapi oleh kerana mata pencarian aku bergantung kepada thailand, aku gumbira dengan kerja2 cari makan aku ni..

kalo ko sempat pergi thailand, ko pergilah.. sini memang negeri paling best kalo ko nak idup.. aku tak pandai cakap siam, tapi aku selesa sebab di sana mata aku tak sakik giler sebab asyik terpandang kereta proton saja.. rakyat sana nampak hidup susah, tapi mereka tak pakai kereta protong sbb hati mereka senang.. ada sekor dua memang bangang jugak la beli kereta protong sawi.. banyaknya toyota dan honda mewah2 serta jeep2 isuzu dan jeep sendiri sebagai menyatakan mereka ini manusia berdagang, bukannya idup makan gaji macam kat sini.. jadi pemikiran mereka banyaknya bebas sebebas2nya.. kalo mentaliti rakyat banyak makan gaji, mereka menjadi penakut sbb telornya sudah dipegang oleh orang lain..

rakyatnya tidak sombong macam kita di sini.. bawak kereta lorong tengah pun, bawak jerlah.. dia tak honkan suruh ketepi.. pengguna jalan menghormati orang yang berada di depan.. apatah lagi pejalan kaki...pengguna lori dan kereta 99% memahami apa itu jalan raya dan cara menggunakannya.. sekiranya lampu merah sudah menyala selepas lampu kuni menyala pun, lebih kurang 5-10 saat lampu merah pun, kita boleh melintas jalan tanpa ada perasaan risau macam kat malaysia.. aku boleh kelasifikasikan yang orang2 malaysia memang berlagak nak mampos berbanding beberapa negara asia yang aku pernah lawati atas urusan perniagaan buritku ini.. di vietnam dan burma serta bangladesh contohnya, nyaman kerana tiada proton..

aku cadangkan, cuba ko bayangkan hidup tanpa proton.. demi allah dan demi ra yang disembah oleh orang bukan islam.. hidup ini lebih aman dan tenteram.. aku sudah benci melihat kereta brand proton ini.. apatah lagi kereta kancil.. bagi sesiapa yang duduk atau bekerja berdekatan sempadan atau di sempadan.. suasana ini memang best.. HIDUP DI DUNIA TANPA PROTON DAAN PERODUA BODOH ITU.. korang duduk di KL mana tahu.. sbb hanya proton dan perodua saja menjadi pilihan umat di sana..

beli proton ini bodoh sbb tolong melayu.. walaupun banyaknya pekerja melayu, ini bukan tolong melayu.. ini tolong melayu cukong yang bodoh sebenarnya.. sana tiada istilah menolong melayu, menolong islam atau menolong apa2.. semuanya menolong diri sendiri dan keluarga sendiri.. istilah menolong islam ini adalah istilah bodoh bangang yang dimainkan hanya di malaysia saja kerana ADA ORANG ISLAM DAN MELAYU yang MAHA-MALAS BERFIKIR.. mentalitinya mereka haram jadah pun tak pernah menolong islam, apatahlagi banyaknya menindas melayu yang kemudiannya menyalahkan cina-cina-cina.. kenapa tak salahkan india? salahkan kadazan? salahkan orang asal? ini adalah contoh bangangnya melayu, bangsa yang masih diciptakan untuk menjadi bangang disebabkan cina semata2 mereka ini malas berfikir..

fikir2kanlah..

aku fikir dunia ini tak perlu ada negara.. dunia ini sepatutnya untuk semua.. cuma konsep negara ini berlaku kerana pemerintah cuma nak bolot harta negara saja.. sepatutnya negara2 ini tak perlu ada.. semua orang bebas pergi kesana kemari nak main burit ke main pelir ka.. mainlah.. ini nak melancap pun tak senang.. sebelum melancap pun, nak kena bismillah.. apa kes brader???

mek berkata...

Muhyiddin Yassin hari ini membidas pembangkang yang hanya tahu mengeksploitasi soal kenaikan harga minyak dan barangan di pasaran sedangkan mereka sendiri tidak tahu mekanisme terbaik untuk mengatasi masalah itu.

hoi sembab, kalau orang cakap kau bodoh kau marah. apa punya bangang la...
bukan pakatan rakyat tak tau mekanisme terbaik nak atasi masalah, mereka tak diberi peluang la bodoh. itu pun tak boleh pikir ke? baik hantuk kepala kat jamban lepas tu celup muka sembab dalam taik....

Tanpa Nama berkata...

geram betul aku kat uncle tt ni....tak abis2 isu gi umrah jer dia sebut2....

kenapa nak perli malaon2 ni nak gi umrah pulak???

think positif uncle!!! aku doakan uncle tt akan pergi umrah secepat mungkin....

uncle tt, kita sebenarnya tak tahu niat tiap2 org yg gi umrah tu!!!

bagi akulah, benda yg baik....kita doakan ajer supaya jadi yg terbaik...

tak perlu nak lebih2 kutuk malaon2 yg pergi umrah tu...

mudah2an mereka boleh berubah!!!

nak habaq kat uncle sikit ni....sebenarnya apa yg uncle cakap tu ada kebenarannya....

ada yg pergi tu bukan nak beramal sangat pon....hahahahaha

pi sana just nak berlakon jadi baik....hahahahah

ada yg pi sana....just dok kat hotel & lobi jeeeee.....hahahaaha

buat umrah pon boleh sub pada pada org lain....hahahahah

betul2 budaya sub telah berkembang kat tanah suci....

kalau uncle tt tak percaya??? just tanya dengan malaon2 yg suka berlakon tu....hahahahahh

uncle tt sebenarnya dah tahu....itu pasal uncle tt konsisten mengutuk depa.....

tapi....hanya segelintir je yang membuat taik nii....hahahahah

subhanallah.....astagfirullah....

Non-Governmental Individual berkata...

haram jadah.. menteri bodoh beli kapal selam yg kos maintenence RM 2 billion setaun...

jawa moden berkata...

Kutty saje tubuh Proton utk Melayu buat amal jariah. bayar mahal dpt kereta tin sardin. Sambil tu Kutty pun boleh kayakan Rafidah dan kroni melalui AP. Ekonomi bijak Kutty pelingkup Melayu.

Tanpa Nama berkata...

Untuk pertahanan, kita tak boleh cakap "siapa nak serang kita" kerana jiran selatan kita sedang meningkat keupayaan tentera mereka. Dasar mereka adalah offensif kepada kita, maknanya mereka akan serang bila-bila masa seperti "act of war" oleh Malaysia jika putuskan bekalan air dan runtuhkan tambak.