Selasa, 17 April 2012

500 RIBU AKAN DUDUK DI DATARAN MERDEKA




SOKONGAN DARI JOHOR







RAKYAT JOHOR AKAN BERDEMO SAMA

SIMPANG RENGGAM – Perhimpunan BERSIH kali ini turut menerima sokongan daripada Gabungan SelamatkanTanah Rakyat Johor (TANAH) bagi sama-sama memastikan dan menjamin keadilan dalam perjalanan sistem pilihan raya negara ini.

Suhaizan Kaiat, Pengarah Sekretariatnya berkata, kumpulan mangsa yang ditindas berhubung masalah tanah antara ratusan ribu peserta yang akan menyertai BERSIH kelak.

”Kami jangkakan, ribuan mangsa akan bersama ke Dataran Merdeka. Di sana nanti, kelompok TANAH yang mempunyai identiti yang tersendiri akan bergabung dengan yang lain dalam satu perhimpunan BERSIH itu.

”Hal ini kerana, gelombang TANAH lebih memahami keadaan sama dengan tuntutan BERSIH memandangkan mereka terdiri daripada mangsa ketidakadilan.

”Mereka-mereka ini adalah seperti penduduk Tanah Sungai Balang Muar, Manong Ayer Hitam, Felda Cahaya Baharu, Plentong, Setinggan Kampung Plentong Tengah, Pasir Gudang, Tanah SEDC, Pulai, Felda Air Hitam, Simpang Renggam, Rumah Jualan Kerajaan Negeri atas tanah tol, Mersing, Bayaran Premium kepada JKK, Ledang, Projek Petrokimia, Pengerang.

”Kemudian Isu Kampung Ladang Hujung, Isu Pendas Laut, Gelang Patah, Pampasan setinggan dan banyak lagi tempat yang mengalami masalah tanah” katanya dalam satu kenyataan.




3 ulasan:

Anti Patail berkata...

akhirnya org2 johor bersongkok tinggi yg kita semua tahu penyokong tegar UMNO berdemo langgar ckp ayahanda Mahathir:demo bukan budaya kita!

syabas buktikan bahawa walaupun anda bersongkok tinggi tapi anda bukan bodoh sombong dan tidak bodoh mcm lembu dicucuk hidung, kalau kene tarik ikut jer tanpa pikir rasional salah ke betul ke tidak....

kampong lad berkata...

jgn bagi orang politik hijack usaha ini.

gabot berkata...

apsal den nak menangis baco berito ni?