Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 6 Oktober 2012

GUNAKAN KONDOM KALAU TAK NAK BUANG BAYI MERATA-RATA







ITO AKAN TURUN
 HIMPUNAN ROCKS BERSIH




6 HARI KITA BERHIMPUN LAGI


MAYAT BAYI DITEMUI TERAPUNG DALAM TANGKI AIR - mkini

Mayat bayi lelaki yang cukup sifat dan masih bertali pusat ditemui terapung dalam takungan air di Taman Puncak Jalil semalam.
   
Ketua Polis Daerah Serdang ACP Abd Razak Elias berkata bayi malang itu dijumpai orang awam yang menghubungi Bilik Gerakan Polis Daerah Serdang pada jam 5.30 petang.
   
"Mayat bayi yang sudah berulat dan dibalut dengan t-shirt berwarna merah itu dipercayai telah berada dalam takungan air tersebut selama empat atau lima hari," katanya dalam khidmat pesanan ringkas (SMS) kepada Bernama.

Bayi itu dihantar ke Hospital Serdang untuk bedah siasat.

baca yang ini:


ANAK DAN KAHWIN-KAHWIN

Pasti ada ayah, ibu, datuk dan nenek yang teringat ketika  membesar dahulu pernah 'main kahwin-kahwin'. Pasti ada yang teringat si Anu dan si Anu telah pernah menjadi isteri atau suami. Teringat juga  si Polan dan si Polan yang berlakon menjadi  anak-anak. Ini pemainan kanak-kanak ketika membesar.
Di zaman kanak-kanak kita tidak faham apa itu 'kahwin-kahwin' dan tidak mengerti apa makna 'anak-anak'. Kanak-kanak hanya meniru apa yang dapat  dilihat dihadapan mata.
Kita mendewasa. Akhirnya ada yang berumah tangga. Beranak-pinak. Aman bahagia. Ada yang berkahwin, beranak-pinak kemudian bercerai. Ada yang terus membujang. Kedewasan kita membolehkan kita membuat pilihan. Tetapi sebelum main kahwin-kahwin menjadi kahwin betul-betul, ada satu ruang  yang pada anggapan saya amat 'bahaya'.
Kalau roket Apollo hendak ke bulan, ianya wajib melintasi satu ruang yang dipanggil 'Ven Allen Radiation Belt'. Ini ruang  yang amat bahaya kerana di ruang ini banyak bertaburan meteorit yang mungkin melanggar Apollo.
baca seterusnya:

HIMPUNAN ROCKS BERSIH 

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kondom made in China ingat tak boleh tembus ke?

Ko ni tak paham ke TT, khas bagi pendosa2 ni, Allah memang bagi semua kemudahan. Mudah main2 kawin, mudah mengandung (pakaila apa pun), mudah melahirkan. Ko tengok ada mereka2 ni dapat komplikasi? Mengidam2? Perlu bidan2 sambut kelahiran? Pantang2? Takde kan? Sedang orang dah sah menikah, berapa ramai tak dapat2 zuriat? Yang mengandung kena cek tiap2 bulan. Seksa melahirkan, ada kena buat c-sec? Ada tu sampai mati lepas melahirkan?
Itulah namanya ujian..
Dah tau buat dosa, jangan ditambah lagi dosa tu. Selamatkan anak tu. Kan banyak dah tempat 'pembuangan bayi terhormat' sekarang ni.

Tanpa Nama berkata...

Bro.. lu asyik mengempen pakai kondom kondom kondom.. Bukan depa x mau pakai bro. Kondom yg dijual tu semua saiz besar. Umat melayu ni majoritinya kote kecik je. Kang pakai terlucut dalam lubang, susah bro.. sebab tu depa x pakai.

Patut lu kempen kat kerajaan supaya buat kondom saiz kecik. Kondom sedia ada letak saiz L. Nak saiz kecik sikit, amik saiz M. Kalau ada saiz S rasa x laku sebab org x beli takut kena gelak dgn salesgirl. Kah kah kah. Kecik sgt!

Berapa kerat je melayu yg kote besar bro... sila buat artikel baru brooo.. war warkan perkara ni. kah kah KAH

Tanpa Nama berkata...

Kat malaysia byk kilang kondom xkn masih buang bayi. Nak cret kena bijak la. Kalo bodo jgn cret.

Bujang Lapuk Sebab Semua Gadis Cun Kena Sapu Rajah Gopal berkata...

Bayi dibuang merata-rata sebab tak ada duit nak kahwin. Maklumlah ibubapa sekarang mahu jemput 100,000 orang ke majlis kenduri kahwin anak perempuan. Selepas itu mahu pula buat jamuan di hotel 5 stars atau 6 stars.

Jadi siapa yang nak dipersalahkan?

Bayi dibuang merata-rata di Malaysia salah siapa?

3 orang/organasisasi yang paling bersalah di Malaysia yang mengakibatkan bayi yang tak bersalah dibunuh:

(1) JAIS/JAWI/JAKIM/Mufti - sebab mengharamkan/tidak menggalakkan penggunaan kondom.

(2) Hassan Ali sebab terlalu sibuk dengan isu murtad sehingga terlalai menjaga umat Islam daripada membuang dan membunuh bayi.

(3) Ali Rustam sebab dia buat satu trend yang menyebabkan semua ibubapa di Malaysia mahu buat kenduri jemput 100,000 orang dan lepas itu jemput 1000 orang ke majlis makan malam di hotel 5/6 stars.

Jadi bila tak ada duit nak kahwin dan sperma atau air mani nak pancut keluar, terpaksalah melakukan persetubuhan tanpa berkahwin. 9 bulan kemudian bila mengandung, si lelaki & si perempuan takut ditangkap oleh fanatik-fanatik macam Hassan Ali dan ahli-ahli JAIS, Jakim, Jawi. Akibat tertalu takut, silelaki tak nak mengaku bapa kepada bayi. Jadi siperempuan hilang akal dan terus buang bayi kerana takut dimarahi ibubapa yang lebih pentingkan "maruah" daripada nyawa seorang bayi.

Jadi untuk mengatasi masalah buang bayi, 3 perkara harus dilakukan:

(1) Guna kondom kalau tak nak bertanggung jawab.

(2) Jangan peduli apa Jakim, Jais, Jakun, Jahil, Jawi cakap.

(3) Tak perlulah kahwin. Buat undang-undang supaya pasangan kekasih hanya perlu mendaftar di Jabatan Pendaftaran kalau nak berancuk. Pendaftaran sudah cukup. Tak perlu bazir wang jemput 100,000 orang macam apa yang Ali Rustam buat.