Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 6 Oktober 2012

RAKYAT MALAYSIA MINAT ZIANA ZAIN DAN ALTANTUYA - ROSMAH DAN ROSNAH POTONG STIM




KAH KAH KAH
MINAH GEDEBAB INI HANYA PANDAI CAKAP
TENGOK BADAN SENDIRI
DULU LEHER PUN TAK NAMPAK
SEKARANG PAKAI TUDUNG
SURUKKAN LEHER HINGGA  TAK NAMPAK
KAH KAH KAH

 75 PERATUS RAKYAT MALAYSIA TIDAK BERSENAM : ROSNAH RASHID - meloya

KUALA LUMPUR 5 Okt. - Sebanyak 75 peratus daripada 27 juta rakyat Malaysia didapati tidak atau kurang melakukan senaman, kata Timbalan Menteri Kesihatan Rosnah Abdul Rashid Shirlin.

Beliau berkata sebahagian rakyat negara ini tidak sedar mereka terdedah kepada penyakit pembunuh "dalam diam" seperti diabetes dan hipertensi disebabkan amalan gaya hidup kurang sihat.

"Di Malaysia, kira-kira 2.6 juta penduduk dewasa menghidap penyakit diabetes, 5.8 juta menghidap hipertensi dan 6.2 juta mempunyai kolestrol tinggi.

“Apa yang lebih merungsingkan ialah ramai dalam kalangan rakyat tidak sedar bahawa mereka mempunyai penyakit pembunuh dalam diam itu," katanya.

Jelasnya, Tinjauan Kesihatan dan Morbiditi Kebangsaan 2011 menunjukkan prevalen penyakit diabetes meningkat 15.2 peratus pada 2011 berbanding 11.6 peratus pada 2006 manakala hipertensi dalam kalangan dewasa berumur lebih 30 tahun juga meningkat daripada 32.2 peratus pada 2006 kepada 32.7 peratus pada 2011.

Rosnah berkata peningkatan itu jelas membimbangkan dan perlu diberi perhatian oleh semua pihak bukan sahaja di peringkat kementerian bahkan peringkat akar umbi termasuk hospital, Klinik Kesihatan dan anggota masyarakat sendiri.

"Selain mengamalkan gaya hidup sihat seperti bersenam dan pemakanan sihat, pemeriksaan saringan kesihatan juga amat penting, dan kita amat menggalakkan rakyat menjalani pemeriksaan kesihatan bagi memastikan penyakit-penyakit berkenaan dikurangkan," katanya. - TIEWNAMA

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit... INI SATU KENYATAAN YANG AMAT BERANI.... kah kah kah...

kah kah kah...INI KENYATAAN BUNUH DIRI..... kah kah kah..

kah kah kah...INI KENYATAAN PERLI BIK MAMA.... kah kah kah..

woit.... MINAH GEMOK INI PASTI TAK DAPAT KERUSI.... kah kah kah

kah kah kah...MINAH GEMOK INI PASTI KENA CANTAS....kah kah kah...

BIK MAMA CUBA
 KUERUSKAN BADAN

KITA BERHIMPUN 
BERSIH ROCKS


10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kalau gini gaya Timbalan Menteri Kesihatan, makna kata BikMa boleh jadi ketua menterinya! Ya ampun,, boleh dapatkan laporan kesihatan beliau? Rakyat berhak tau! kah kah kah

mek berkata...

kah kah kah
dari malam tadi baca berita ni, dah agak minah ni mesti kena kutuk dgn tt kaw-kaw punya :)

Tanpa Nama berkata...

Jangan memperolok-olokkan FLOM kami. Usah memperkartunkan beliau dengan super impose begitu, nanti kami tak tukar-tukar tiub kami biar tayar kami hancai.
Ramai tidak tahu yang FLOM kami punya istimewa tersendiri yang tidak ada pada orang lain.

- Mursyidul-'Am TAPAI.

Tanpa Nama berkata...

Kahkahkah...wakawakaka! Hipokrit punye statement dr UMNGOK..sume badot2 คนเจ้าเล่ห์ poyo je! ฮะฮะฮะฮะ..

*I'mEVIL*

slim fit berkata...

ish ish ish.. tergamak rosnah keluarkan kenyataan mcm tu?!!

kat rumah dia takde cermin ke?

kayu pengukur berkata...

KUALI KATA BONTOT PERIUK HITAM.
Babi kata tenuk hodoh. Tanda2 akhir amno nak mamposs.

Tanpa Nama berkata...


bolih sampai g ke? Tension betul suami dia !

Tanpa Nama berkata...

Minah yang badan gemuk dan leher pendek kerana terlalu banyak minyak di leher tu perlu lah tunjuk contoh bagus.

Sendiri start bersenam dulu lah.

Dah gemuk lagi pakai baju yang ketat...jadi tengoklah badan macam michelin tayar!!!

begitu ugly...ada suami ke?

anuar osman berkata...

babi peliharan umngok.....kah kah kah..

Tanpa Nama berkata...

Weh dia ada suami la.. ganteng lagi katanya

Janganla kutuk lebey2,, jadik kat bini hampa baru tau..

Tapi memang beliau ni silap kementerian la kah kah kah