Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 24 Disember 2012

SELAMAT MENYAMBUT MAULUD DUL RASUL NABI ISA



SELAMAT  MENYAMBUT 
MAULUDUL RASUL NABI ISA

tim tukar tiub
mengucapkan 
selamat menyambut mauludul rasul nabi isa
kepada semua penganut agama kristian

PADA MALAM ITU
nyanyikan lagi si malam kudus
nyanyikanl lagi si rindu suci
untuk kau
wahai isa dari nazarerth

2012 tahun dahulu
dimalam  yang sejuk ini
di dalam kandang itu
kau dilahirkan untuk membawa pencerahan

pencerahan  menentang kezaliman
pencerahan  menentang periba
pencerahan  menentang kekufuruan
kau membawa kebenaran

lalu kau disalib


hari ini aku nyanyikan lagu malam kudus
hari ini aku nyanyikan lagu rindu suci

17 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

1.dah sah ko ni gila bhaii!!
2.bila ko kata merempit,wine merah adalah cooll!!memanglah ko ni jahil-sejahilnya bhaii!!
3.ko tak takut neraka ke bhaii!!~

DIDI KOTA BELUD yang sebenar berkata...

selamat untuk umat kristen dan selamat tahun baru pada dunia...DUNIA BARU UNTUK AKU PROPAGANDAKAN AGAR LALUAN PAKATAN MEMERINTAH CERAH...ahhh ITU bukan aku kata...itu TT yang kata...apa apahal..DIA BUAT KAMI SOKONG..ITU KUMPUM.....SELAMAT MEMBOTOM UP KEPADA YANG MENYELEBERET....JANGAN LUPA JALAN PULANG..TAK TAHAN TIDUR DULU..NAMPAK SIKIT BARU JALAN....JANGAN LUPA MAKAN CHEWING GUM SEBELUM TEGUR BINI...HEHEHEHEHEHEHE..COVER SIKITLER BAU TU....HEHEHEHEH..ITU PUN KALAU ADA BINI..KAH KAH KAH KAH....

Hansley Arnaz Hawana berkata...

Aku harap Hishamuddin berhati-hati mengenai perkara Maulud Nabi Isa ini kerana perkara ini amat sensitif buat penganut Islam. Tiada bukti kukuh yang menyatakan Nabi Isa dilahirkan pada 25 Disember. Tarikh ini hanyalah rekaan Raja Augustine yang secara kebetulan bertemu dengan penganut agama gnostic. Mereka sedang meraikan tuhan mereka dengan menari dan bergembira di jalanraya. Mereka melilitkan ikatan bunga di kepala, lantas hingga ke hari ini terdapat lambang salib "nabi Isa" yang dililitkan dengan bunga. Untuk menarik mereka ke agama Kristian, raja Augustine menyatakan kepada penganut gnostic bahawa Nabi Isa dilahirkan pada hari yang sama, dan mereka boleh pula meraikan perayaan itu bersama di dalam Kristian, lantas 25 Disember difikirkan sebagai tarikh lahir Nabi Isa. Dan ada juga orang Islam bodoh yang percaya dan mengikut. Hati-hati ... kalau anda tidak percaya akan tuhan, jangan pula menyelewengkan mereka yang berTuhan!

Tanpa Nama berkata...

krismas bukan hari kelahiran nabi isa

Tanpa Nama berkata...

artikel bodoh-bodoh alang.

Rain berkata...

Tanpa nama:

Tak takut ke neraka tu patut tanya pada United malay national organazation.. bukan TT..

kampong lad berkata...

depa sendiri pun tak tau bila nabi isa as diputerakan. 25 dis adalah hari pesta pagan.

Tanpa Nama berkata...

Menyambut Kelahiran Nabi Isa as bukan satu masalah....menyanjung perjuangan nabi Isa as sama seperti perjuangan para nabi as merupakan perbuatan terpuji...

Menganggap Nabi Isa as anak Mariam sebagai tuhan - ini kerja gila tak pakai otak....

Tanpa Nama berkata...

WE Muslim love Jesus as a messenger of Allah as we love Muhammad as a messenger of God if you say u are Christiane we Muslim are more Christiane than you WE follow Isa teaching as Islam by Mohammad.

Tanpa Nama berkata...

Sudah beribu tahun Nabi Isa telah mati/wafat dan beliau berasal di dunia Arab. Pastinya warga kini dah tiada hubungan brmakna dengan Nabi Isa seperti kita tiada lagi hubungan yang bermakna dengan nenek moyang kita sekitar 100 tahun lalu, jadi bagaimana nak mengapresiasi Nabi Isa, malahan Nabi Adam, Musa dan ramai lagi, kita tiada koneksi lagi mungkin kalu ada pun melalui 'kepercayaan buta' aje. Kan lebih baik kita menyambut mereka yang kita mempunyai hubungan yang masih akrab dan telah menyumbang kepada kepada kebaikan hidup kita.Kan elok kita meraikan ulang tahun mereka yang membela, mendidik, memberi kita makan yang ikhlas daripada mereka yang kita tiada hubungan konkrit langsung

Tanpa Nama berkata...

Jesus A.S dilahirkan bawah pokok kurma laa... di atas bukit.. di bawah bukit itu ada sungai. Kalau lahir kat kandang, bentan laa Mary A.S lepas bersalin, pasal banyak sangat kuman kat kandang.. Jesus tu bukan tuhan, dowh.. jesus tu dari kalangan bani manusia jugaaaakk...

UM NO! berkata...

Penjual agama diatas mencaci TT kerana tidak faham apa maksud pencerahan yang ditulis oleh TT.

Penjual agama di Malaysia sekarang adalah sama dengan penjual agama di Jerusalem lebih kurang 2000 tahun yang lalu yang menyalibkan Nabi Isa kerana Nabi Isa menentang hipokrit-hipokrit dan munafik-munafik yang memperalatkan agama untuk menipu orang ramai.

Jika penjual agama di Malaysia ada kuasa macam penjual agama di masa yang lampau, sudah tentu, Hishamuddin Rais akan disalibkan juga.


Tanpa Nama berkata...

Oiiiii...TT esok pegi rumah gua..ada beer dan Level 5.Chivas Regal pun ada. Kalau ko tak nak. aku kasi air oren je...kah..kah..kah..makanan ditanggung halal..petai takda..bawa sendiri la TT. email gua..tapairock@yahoo.com..

Merekaseganilmu Merekamalasbaca berkata...

selamat menyambut maulud nabi isa..xkish la benar atau tidak..tepat atau kisah 25 dis direka2..semua manusia berhak utk meraikan hari kemuliaan agama masing2..tak rosak akidah pun kalau nak ucap pada sape2..yang jumud..korang nak hidup dalam kepompong kebodohan korang ..silakan..tt pub xlarang..sumea agama mengajak manusia kepada kesejahteraan..usah dibeda2kan..isa ikut ajaran ibrahim..muhd juga ikut ajaran ibrahim..lu org umat kononnya islam terlbih pandai sebenarny ikut agama pak arab saud..bukannya ikut ajaran ibrahim..bukak kitab lu dan baca!!!!, salam srjahtera utk sekalian manusia..- INDAHSINARSANGSURIA

Tanpa Nama berkata...

Anon 24.12.12 10.53 am, buang masa aje kau cakap macam tu ini orang mana ada percaya neraka ke syurga. Fakta pasal nabi Isa pun salah ikut kajian ahli sejarah Nabi Isa atau Jesus of Nazareth lahir antara tahun 30 hingga tahun 5 sebelum masihi bukan 2012 tahun yang lalu, Isa a.s atau Jesus lahir semasa musim bunga (bulan mac,april atau mei) dan bukan musim sejuk (bulan disember, januari atau februari) dan Nabi Isa tak pernah kena salib.

insafdoh67 berkata...

Sugar bukan kita yg tentukan. Neraka bukan kita minta... Sape pun tak tau di mana kita... Jangan hukum kerana luahan.. Baca untuk pencerahan... Mu sape anon.. Nak jatuh hukum... Insaflah... Dunia belum Kiamat. Berjuang sampai Tamat....

Berhujah berkata...

Selamat Merry Chrismass TT, kah,kah,kah, Ooooo jadi TT berpendapat Jesus disalib???(klik disini)