Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 24 Disember 2012

MAULUDUL RASUL NABI ISA - PENCERAHAN PEMBACA




SELAMAT  MENYAMBUT

MAULUDUL RASUL NABI ISA

tim tukar tiub
mengucapkan
selamat menyambut mauludul rasul nabi isa
kepada semua penganut agama kristian

PADA MALAM ITU
nyanyikan lagi si malam kudus
nyanyikanl lagi si rindu suci
untuk kau
wahai isa dari nazarerth

2012 tahun dahulu
dimalam  yang sejuk ini
di dalam kandang itu
kau dilahirkan untuk membawa pencerahan

pencerahan  menentang kezaliman
pencerahan  menentang periba
pencerahan  menentang kekufuruan
kau membawa kebenaran

lalu kau disalib
hari ini aku nyanyikan lagu malam kudus
hari ini aku nyanyikan lagu rindu suci

 ADA KE SYURGA DAN NERAKA?
Anon 24.12.12 10.53 am, buang masa aje kau cakap macam tu ini orang mana ada percaya neraka ke syurga. Fakta pasal nabi Isa pun salah ikut kajian ahli sejarah Nabi Isa atau Jesus of Nazareth lahir antara tahun 30 hingga tahun 5 sebelum masihi bukan 2012 tahun yang lalu, Isa a.s atau Jesus lahir semasa musim bunga (bulan mac,april atau mei) dan bukan musim sejuk (bulan disember, januari atau februari) dan Nabi Isa tak pernah kena salib. on SELAMAT MENYAMBUT MAULUD DUL RASUL NABI ISA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/24/12
  
KESAH DI REKA REKA
selamat menyambut maulud nabi isa..xkish la benar atau tidak..tepat atau kisah 25 dis direka2..semua manusia berhak utk meraikan hari kemuliaan agama masing2..tak rosak akidah pun kalau nak ucap pada sape2..yang jumud..korang nak hidup dalam kepompong kebodohan korang

..silakan..tt pub xlarang..sumea agama mengajak manusia kepada kesejahteraan..usah dibeda2kan..isa ikut ajaran ibrahim..muhd juga ikut ajaran ibrahim..lu org umat kononnya islam terlbih pandai sebenarny ikut agama pak arab saud..bukannya ikut ajaran ibrahim..bukak kitab lu dan baca!!!!, salam srjahtera utk sekalian manusia..- INDAHSINARSANGSURIA on SELAMAT MENYAMBUT MAULUD DUL RASUL NABI ISA
Merekaseganilmu Merekamalasbaca
on 12/24/12

MENYAMBUT DENGAN CHIVAS
Oiiiii...TT esok pegi rumah gua..ada beer dan Level 5.Chivas Regal pun ada. Kalau ko tak nak. aku kasi air oren je...kah..kah..kah..makanan ditanggung halal..petai takda..bawa sendiri la TT. email gua..tapairock@yahoo.com.. on SELAMAT MENYAMBUT MAULUD DUL RASUL NABI ISA
Anonymous
on 12/24/12


PENJUAL AGAMA
Penjual agama diatas mencaci TT kerana tidak faham apa maksud pencerahan yang ditulis oleh TT. Penjual agama di Malaysia sekarang adalah sama dengan penjual agama di Jerusalem lebih kurang 2000 tahun yang lalu yang menyalibkan Nabi Isa kerana Nabi Isa menentang hipokrit-hipokrit dan munafik-munafik yang memperalatkan agama untuk menipu orang ramai.

Jika penjual agama di Malaysia ada kuasa macam penjual agama di masa yang lampau, sudah tentu, Hishamuddin Rais akan disalibkan juga. on SELAMAT MENYAMBUT MAULUD DUL RASUL NABI ISA
UM NO!
on 12/24/12


LAHIR ATAS POKOK KURMA
Jesus A.S dilahirkan bawah pokok kurma laa... di atas bukit.. di bawah bukit itu ada sungai. Kalau lahir kat kandang, bentan laa Mary A.S lepas bersalin, pasal banyak sangat kuman kat kandang.. Jesus tu bukan tuhan, dowh.. jesus tu dari kalangan bani manusia jugaaaakk... on SELAMAT MENYAMBUT MAULUD DUL RASUL NABI ISA
Anonymous
on 12/24/12

TAK ADA HUBUNGAN DENGAN HARI INI
Sudah beribu tahun Nabi Isa telah mati/wafat dan beliau berasal di dunia Arab. Pastinya warga kini dah tiada hubungan brmakna dengan Nabi Isa seperti kita tiada lagi hubungan yang bermakna dengan nenek moyang kita sekitar 100 tahun lalu,

jadi bagaimana nak mengapresiasi Nabi Isa, malahan Nabi Adam, Musa dan ramai lagi, kita tiada koneksi lagi mungkin kalu ada pun melalui 'kepercayaan buta' aje. Kan lebih baik kita menyambut mereka yang kita mempunyai hubungan yang masih akrab dan telah menyumbang kepada kepada kebaikan hidup kita.Kan elok kita meraikan ulang tahun mereka yang membela, mendidik, memberi kita makan yang ikhlas daripada mereka yang kita tiada hubungan konkrit langsung on SELAMAT MENYAMBUT MAULUD DUL RASUL NABI ISA
Anonymous
on 12/24/12

WE Muslim love Jesus as a messenger of Allah as we love Muhammad as a messenger of God if you say u are Christiane we Muslim are more Christiane than you WE follow Isa teaching as Islam by Mohammad. on SELAMAT MENYAMBUT MAULUD DUL RASUL NABI ISA
Anonymous
on 12/24/12
 
Menyambut Kelahiran Nabi Isa as bukan satu masalah....menyanjung perjuangan nabi Isa as sama seperti perjuangan para nabi as merupakan perbuatan terpuji... Menganggap Nabi Isa as anak Mariam sebagai tuhan - ini kerja gila tak pakai otak.... on SELAMAT MENYAMBUT MAULUD DUL RASUL NABI ISA
Anonymous
on 12/24/12

depa sendiri pun tak tau bila nabi isa as diputerakan. 25 dis adalah hari pesta pagan. on SELAMAT MENYAMBUT MAULUD DUL RASUL NABI ISA
kampong lad
on 12/24/12


Tanpa nama: Tak takut ke neraka tu patut tanya pada United malay national organazation.. bukan TT.. on SELAMAT MENYAMBUT MAULUD DUL RASUL NABI ISA
Rain
on 12/24/12

artikel bodoh-bodoh alang. on SELAMAT MENYAMBUT MAULUD DUL RASUL NABI ISA
Anonymous
on 12/24/12

krismas bukan hari kelahiran nabi isa on SELAMAT MENYAMBUT MAULUD DUL RASUL NABI ISA
Anonymous
on 12/24/12


HATI HATI
Aku harap Hishamuddin berhati-hati mengenai perkara Maulud Nabi Isa ini kerana perkara ini amat sensitif buat penganut Islam. Tiada bukti kukuh yang menyatakan Nabi Isa dilahirkan pada 25 Disember. Tarikh ini hanyalah rekaan Raja Augustine yang secara kebetulan bertemu dengan penganut agama gnostic.

 Mereka sedang meraikan tuhan mereka dengan menari dan bergembira di jalanraya. Mereka melilitkan ikatan bunga di kepala, lantas hingga ke hari ini terdapat lambang salib "nabi Isa" yang dililitkan dengan bunga. Untuk menarik mereka ke agama Kristian, raja Augustine menyatakan kepada penganut gnostic bahawa Nabi Isa dilahirkan pada hari yang sama, dan mereka boleh pula meraikan perayaan itu bersama di dalam Kristian, lantas 25 Disember difikirkan sebagai tarikh lahir Nabi Isa.

 Dan ada juga orang Islam bodoh yang percaya dan mengikut. Hati-hati ... kalau anda tidak percaya akan tuhan, jangan pula menyelewengkan mereka yang berTuhan! on SELAMAT MENYAMBUT MAULUD DUL RASUL NABI ISA
Hansley Arnaz Hawana
on 12/24/12
  


 YAM SEENG
selamat untuk umat kristen dan selamat tahun baru pada dunia...DUNIA BARU UNTUK AKU PROPAGANDAKAN AGAR LALUAN PAKATAN MEMERINTAH CERAH...ahhh ITU bukan aku kata...itu TT yang kata...apa apahal..DIA BUAT KAMI SOKONG..ITU KUMPUM.....

SELAMAT MEMBOTOM UP KEPADA YANG MENYELEBERET....JANGAN LUPA JALAN PULANG..TAK TAHAN TIDUR DULU..NAMPAK SIKIT BARU JALAN....JANGAN LUPA MAKAN CHEWING GUM SEBELUM TEGUR BINI...HEHEHEHEHEHEHE..COVER SIKITLER BAU TU....HEHEHEHEH..ITU PUN KALAU ADA BINI..KAH KAH KAH KAH.... on SELAMAT MENYAMBUT MAULUD DUL RASUL NABI ISA


---------


12 ulasan:

Berhujah berkata...

Selamat Merry Chrismass TT, kah,kah,kah, Ooooo jadi TT berpendapat Jesus disalib???(klik disini)

insafdoh67 berkata...

Dok kira r bila lahir jnji nabi isa akan keluar bunuh. puok puok Perangai macam YAHUDI yang lawan islam.. Mery crimas r kawan kawan.. Jingle bell.. Horaaaaay.horaaaaay.horaaay.. Yamseeeeeeeeeeeeeeeeeeng...

zarulyatak zarulyatak berkata...

erm..bro..yg kena salib tu bukan nabi Isa la..itu adalah mamat poyo yg kaki buat fitnah dekat nabi Isa la..tapi bukan Isa Samad..aku pengikut Isa dan Muhammad yg terpuji percaya Isa itu anak Mariam..bukan anak Tuhan..Isa itu tidak mati disalib..tp diangkat ke langit..dan akan diturunkan pada akhir zaman dekat2 nk kiamat..tapi bukan baru2 ni..sbb baru2 nih x jadik nk kiamat...kahkahkah..erm..tp kalau hang tulih Isa kena salib tu maksudnya dalam konteks ugama Kristian yg diamalkan sekarang dan ia bersangkutan dan berkaitan untuk mengucapkan selamat hari raya Krismas,aku rasa erm..erm...ntah la..boleh kot...sebab itu kepercayaan tim Kristen yg diamalkan la ni..sebabnya bagi mereka ugama (kepercayaan) mereka..dan bagi kamu ugama (kepercayaan) kamu..aku pon pelik...awt tiap2 tahun isu Maulidul Rasul Nabi Isa ni selalu ja jadik panas...atau hang selalu ja nk bikin panas macam Deepak..ini belom masuk bab yg mengatakan bahawa Buddha itu adalah salah seorang dari nabi...phuiii...kahkahkahkah..

Tanpa Nama berkata...

Puak bathiah beranggapan muhammad tu diri bathin. Setiap diri hidup bersama diri bathin. Itu sebab muhammad diutuskan utk kesejahteraan seluruh alam. Pada diri isa pun ada diri bathin.

YA ALI MADAD! berkata...

Ulasan-ulasan yang ditulis oleh orang-orang yang mengutuk Hishamuddin Rais kerana mengucap maulidul rasul kepada penganut agama Kristian adalah sangat poyo dan bangang.

Ia membuktikan kepada semua bahwa majoriti umat Islam di Malaysia ini terlalu sensitif tidak tentu hala sangat sampai hari kebesaran agama lain pun nak diIslamkan.

Kalau diberi kuasa memerintah, sudah tentu pencaci-pencaci Hishamuddin akan melarang penganut agama lain daripada menyambut hari kebesaran mereka dan melarang umat Islam daripada berkawan baik dengan penganut-penganut agama lain. Apa yang mereka nak ialah bergaduh, berjihad, berperang dengan penganut-penganut agama lain seperti apa yang sedang berlaku di Pakistan, Arab Saudi dan Afghanistan. Malah dengan umat Islam bermazhab Shiah pun mereka yang kononnya lebih baik daripada penganut agama lain ini nak melarang daripada menganuti fahaman Shiah di Malaysia.

Kalau pasal kutuk agama lain, majoriti umat Islam di Malaysia ini adalah juara. Tetapi kalau pasal kutuk tabiat buruk diri sendiri, orang yang seagama, atau orang yang sebangsa, mereka yang kononnya umat yang sempurna dan lebih baik daripada penganut agama lain ini adalah pengecut. Hanya TT sahaja yang berani kutuk tabiat buruk umat Islam, bangsa Melayu. Ini membuktikan bahawa Hishamuddin Rais sudah mendapat pencerahan atau enlightened manakala majoriti umat Islam di Malaysia masih lagi berada didalam kegelapan. Mereka ini patut dibuang negeri dan merantau jauh dinegara maju macam apa yang dibuat oleh Hishamuddin Rais.

Tanpa Nama berkata...

Kenyataan TT ni kena pikir sedalam2nya. kenapa dia cakap macam tu, kena banyak membaca, kena banyak bertanya, kena rujuk kitab-kitab dari seluruh pelosok dunia then boleh lah nak komen. kalau setakat rujuk kepada mufti perak tu, tak payahlah nak jatuh hukum pada orang lain...

Tanpa Nama berkata...

apa pun anda kata tentang AGAMA anda TAPI ingat la HORMATI LA HAK AGAMA ORANG LAIN..hal agama SENSITIF..ingat la setiapa agama ada mengajar tentang kebaikan BUKAN kejahatan..so sendiri mau ingat-ada OTAK pakai...

Tanpa Nama berkata...

apa pun anda kata tentang AGAMA anda TAPI ingat la HORMATI LA HAK AGAMA ORANG LAIN..hal agama SENSITIF..ingat la setiapa agama ada mengajar tentang kebaikan BUKAN kejahatan..so sendiri mau ingat-ada OTAK pakai...

Tanpa Nama berkata...

bab 25dec krismas aku memang xtau ape2.
cuma pagi tadi, dok layan anak2 tengok kartun, tiba2 watak kartun tu ucap "MERRY CHRISTMAS AND HAPPY HANUKKAH".

TT bg pencerahan sket berkenaan hanukkah yahudi ni. tq

kalbunUMNO berkata...

kepada saudara penganut Kristian :
Anda boleh mengenali Isa dan Ibunya secara jelas dan terperinci melalui kitab suci al-Qur'an. Bahkan kisahnya tidak terdapat dimana-mana kitab injil yang terdapat didunia.
Baca dan perhatilah surah Maryam, pasti anda akan mengenali siapa sebenarnya Isa dan Ibunya.
SELAMAT HARI NATAL.

firdaus.9898 berkata...

ayat 108 surah al an'am memberikan mesej bahawa jangan maki/komplen2 sembahan org lain...
"tiada bukti kukuh bahawa 25 disember tarikh lahir nabi isa.."

aii..kalau non-muslim tulis pasal agama islam "tiada bukti kukuh bahawa muhammad.." tu kan nanti offended pulak org islam, jadi orang islam, kenapa mahu tulis benda offend orang lain.

Tanpa Nama berkata...

Kisah kelahiran Isa dalam Quran (lihat bawah atau kilk dilink ini)
http://www.masjidtucson.org/quran/noframes/ch19.html#20

Pelikkan, ramai dari kita yang pertama kali mendengar kisah ini walaupun dah KHATAM Quran 7 kali!!!!

Sebaliknya kita lebih maklum akan kisah kononnya asal-usur air ZAM-ZAM al-kazam yang langsung tak ada dalam Quran.

Mungkin politik Arab Islam?
Isa = kristian/bani european
Ismail = islam/bani arab

Raikan Cinta by M Nasir
…..Ke sana ke sini lari-lari kecil
Bagai Siti Hajar mencari air
Terpancur sinar di kering pasir
Bekas hentakan kudus kaki Ismail….. http://www.liriklagu.com/liriklagu_jm/MNasir_RaikanCinta.html

[19:22] When she bore him, she isolated herself to a faraway place.
[19:23] The birth process came to her by the trunk of a palm tree. She said, “(I am so ashamed;) I wish I were dead before this happened, and completely forgotten.”
[19:24] (The infant) called her from beneath her, saying, “Do not grieve. Your Lord has provided you with a stream.
[19:25] “If you shake the trunk of this palm tree, it will drop ripe dates for you.
[19:26] “Eat and drink, and be happy. When you see anyone, say, `I have made a vow of silence [to the Most Gracious]*; I am not talking today to anyone.’ ‘
[19:27] She came to her family, carrying him. They said, “O Mary, you have committed something that is totally unexpected.
[19:28] “O descendant of Aaron, your father was not a bad man, nor was your mother unchaste.”
[19:29] She pointed to him. They said, “How can we talk with an infant in the crib?”
[19:30] (The infant spoke and) said, “I am a servant of GOD. He has given me the scripture, and has appointed me a prophet.
[19:31] “He made me blessed wherever I go, and enjoined me to observe the Contact Prayers (Salat) and the obligatory charity (Zakat) for as long as I live.
[19:32] “I am to honor my mother; He did not make me a disobedient rebel.
[19:33] And peace be upon me the day I was born, the day I die, and the day I get resurrected.”
[19:34] That was Jesus, the son of Mary, and this is the truth of this matter, about which they continue to doubt.
[19:35] It does not befit GOD that He begets a son, be He glorified. To have anything done, He simply says to it, “Be,” and it is.