Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 25 Disember 2012

UCAPAN HARI NATAL DARI SEORANG USTAZ




 DARI FACE BOOK USTAZ




Selamat sambutan hari natal untuk saudara2ku yg beragama kristian... 

Moga2 kita sesama menuju kepada fitrah. Moga2 Tuhan memberikan kita kasih sayangNya.

-----

18 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

boleh ke ucapan tu di ucapkan???
setahu saya tidak boleh menurut hukum

Tanpa Nama berkata...

MERAIKAN ANAK SEMUA BANGSA,
TOBAIKK LAH LOBAI..!!

MUSIC PALING COOL:BLACK METAL.

Tanpa Nama berkata...

Tak boleh kepala pukimak kau tak boleh...dah berzaman berdebat benda bodoh ni...sial la lancau...nak ucap ko ucap jela...babi la komen2 kat msia ni...

ameer berkata...

maafkan aku! aku agak ketinggalan.Sape ustaz ni?

Tanpa Nama berkata...

setakat ucap selamat aje apa salahnya. bukan nak meraikannya pun...

Tanpa Nama berkata...

beliau tak kata selamat menyambut mauludul rasul nabi isa macam tt.

Tanpa Nama berkata...

Just refer to ulama' before saying anything that may cancelled out (membatalkan) our akidah. Try google for Dr Zakir Naik statement for example.

If we want to repair a car, we go to car workshop, we dont go to burger stall. Same goes here. Rujuklah pada yg berilmu. In shaa Allah selamat dunia akhirat

Tanpa Nama berkata...

Selamat Menyambut Maulidul Rasul Nabi Isa as..apa salahnya? Nabi Isa bukan nabi ke?

superunity berkata...

ucap selamat apa salahnya..kita ucapkan benda yang elok..yang penting niat..

insafdoh67 berkata...

Nak bising apa... Psl ucap je... Semalam kl org Melayu berlambok duk kedarah Air Setan... Mu dok bising... Sudahlah cai... Kih.kih.kih... Insaflah...

Tanpa Nama berkata...

Selamat hari Natal merujuk kepada kelahiran atau maulud nabi Isa boleh mengoyang akidah ke?

Nabi Isa nabi umat Islam juga termasuk dalam 25 Nabi yang wajib diketahui pembawa kitab salah satu kitab yang diajar dalam Islam.

Mengigati kelahiran Nabi Isa tak bermakna kita setuju dengan aliran atau akidah mereka yang mempercayai nabi Isa ni tuhan.

didi inanam berkata...

JADI NAK UCAP APA KALAU JUMPA KAWAN KAWAN KRISTIEN...?..SELAMAT HARI RAYA aidil fitri......KIKIKIKIKIKI...SIAPA KRISTEIN, SIAPA ISLAM LEPAS TU..? KIKIKIKIKI.....apalah..fleksibellah sikit....

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama 5:36 PTG,
Nak ucap banyak mana pun terpulanglah pada kamu - hukum mana kata tak boleh nye? hukum Harussani ke? Jangan jadi tak pandai sesatkan diri sendiri

Tanpa Nama berkata...

Kalau untuk ucap kepada penganut yang tidak seagama pun tak boleh...kenapa juga tak katakan maki hamun,umpat ,curi,tipu, maksiat ,judi, rogol,minum arak,cabul...kenapa ustaz-ustaz dan ketua-ketua pemimpin kesorga ini tidak ber sungguh-sungguh benteras....yang ramai di lakukan oleh Melayu.

Tanpa Nama berkata...

poyolah sunnah wal rasuah..ucap slmt natal pun rosak akidah..pehal bebal sgt..ni la akibat suka dgr ceramah ustaz fenomena ustaz popular berjanggut yg buat duit bodoh kan org mlayu..sikit2 hukum sikit2 haram sikit2 harus...sikit2 makruh..kah kah kah..uataz2 ..apa hukum saya makan tapi lupa nak byar..apa hukum intai bini mandi..apa hukum saya makan kurma berlebihan..kah kah..bodoh nya tahap pemikiran..ni bangsa lain pun leh tlg jawab kan..UMPamanya laaaa..

Tanpa Nama berkata...

Apebendela cai cai umngok ni. Lenkali kalo tatau tu tanye le. Sukati je main ikot org yg bumngok.

Bila masa pulak nabi isa lahir 25 disember? Itu asalnya perayaan org2 pagan yg org kristian terapkan dlm kalender diorg. Dan diorg ni mmg suka main hemtam je.

Semuanya nak bersuap, semua nak ikot pale otak tanpa berfikir. Ikot lojik la,mengiyakan mende yg tak betol tu kan menyimpang namenye.

Sukati korang le, dh beso panjang. Kalo tak tatau baik korang duk dendiam je la

Tanpa Nama berkata...

anugerah tt, ustaz paling kool 2012: ustaz wan ji.

Tanpa Nama berkata...

Sorry ler aku nak mencarut kat sini, apahal korang nak hentam harussani je, si lebai janggut idrus tu pun main kuar fatwa suka mak bapak dia je, kah kah kah , sambut hari ibu bleh rosak akidah, pa lancau ustaz ni, nak bodokan org melayu, kah kah, memang banyak lebai membangangkan melayu,..fleksibel la sikit. orang agama len xleh terima la kebodohan macam ni..ucap selamat...ucap salam,,,salah ke?-Fak Lebai Dok Kat Kerusi Buat Duit Konon Ngajar Agama...Padahal Memandulkan minda