Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 25 Disember 2012

PENCERAHAN DAN PENGELAPAN DARI PEMBACA TUKAR TIUB




TURUN KE JALAN RAYA
SATU TINDAKAN SUCI

TUKAR TIUB HANYA JALAN KAKI
1.ginilah bhaiii!!ko pun dah senja!!bila-bila masa pun ko boleh mati!!ko pi lah belajar agama kat nik azizka!hadi awangka!harun dinka dll!siaan kat ko!!

 2.ko ni dah lah susah masa dok atas dunia!!merempat sana-sini!berkelana sorang diri!!
kawan-kawan ko yang sama-sama kat UM dulu naik merc!!
ko jalan kaki jee!!
takut diakhirat nanti ko dapat susah pulak kat neraka bhaii!! 

3.puak-puak kapiaq tu tak palah bhaii!!dunia ni macam syurga depa!!sebab depa akan masuk neraka nanti!!yang ko ni gayanya hidup susah memanjang bhaii!!

4.siannn kat ko bhaii!!orang islam belajaq agama kat tok guru!!ko belajaq agama dari guan eng!!siannnn kat ko!! p/s nasihat ni tak berkaitan dengan pegangan politik bhaii tapi atas dasar kesiaann kat ko bhaii!! on SELAMAT MENYAMBUT MAULUDUL RASUL NABI ISA
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 12/25/12


PADRI JUGA MEMBACA TUKAR TIUB
tt..gua bru plg sbahyang dri greja. smasa dlm greja padri tengok gua buka lu punya blog dri gua punya samsung...dia tanya sapa punya blog? gua jwb tukar tiub dia terus sebut lu punya nama. brutal la lu tt...padri pun follow lu punya bloggg... on SELAMAT MENYAMBUT MAULUDUL RASUL NABI ISA

 

JANGAN MALAS MEMBACA - JANGAN HANYA MENDENGAR
Kenyataan TT ni kena pikir sedalam2nya. kenapa dia cakap macam tu, kena banyak membaca, kena banyak bertanya, kena rujuk kitab-kitab dari seluruh pelosok dunia then boleh lah nak komen. kalau setakat rujuk kepada mufti perak tu, tak payahlah nak jatuh hukum pada orang lain... on MAULUDUL RASUL NABI ISA - PENCERAHAN PEMBACA


JANGAN KENA TIPU OLEH ARAB
Ulasan-ulasan yang ditulis oleh orang-orang yang mengutuk Hishamuddin Rais kerana mengucap maulidul rasul kepada penganut agama Kristian adalah sangat poyo dan bangang. Ia membuktikan kepada semua bahwa majoriti umat Islam di Malaysia ini terlalu sensitif tidak tentu hala sangat sampai hari kebesaran agama lain pun nak diIslamkan.

Kalau diberi kuasa memerintah, sudah tentu pencaci-pencaci Hishamuddin akan melarang penganut agama lain daripada menyambut hari kebesaran mereka dan melarang umat Islam daripada berkawan baik dengan penganut-penganut agama lain.


Apa yang mereka nak ialah bergaduh, berjihad, berperang dengan penganut-penganut agama lain seperti apa yang sedang berlaku di Pakistan, Arab Saudi dan Afghanistan. Malah dengan umat Islam bermazhab Shiah pun mereka yang kononnya lebih baik daripada penganut agama lain ini nak melarang daripada menganuti fahaman Shiah di Malaysia. Kalau pasal kutuk agama lain, majoriti umat Islam di Malaysia ini adalah juara. Tetapi kalau pasal on MAULUDUL RASUL NABI ISA - PENCERAHAN PEMBACA


------

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

1.mungkin ko beribu pengikut!berjuta pengikut!yang sama-sama bergelak kah!kah!kah!bila ko mengutuk umno dan rosmah!!sapa kisah bhaii!!kalau yang betul dan ada faktanya!!masyarakat akan mengiakanya!!kalau setakat fitnah dah persepsi!!ko tanggongla sendiri disebalik kah!kah!kah! pemuja ko!!
2.ko mungkin jugak dikelilingi oleh pemimpin hebat yang sealiran dengan ko!anuar!nik aziz!hadi awang!dan teman sekuliah Um dulu yang kini dikerusi empok bergred jusa dll!!ada juga yang tak sealiran dengan ko!dan ada juga berkah!kah!kah dengan ko!!kerana keberanian ko menongkah arah politik di malaysia!!bagi mereka ko lah hebat!!kolah selalu kedepan!!macam zaman 70an dulu!ko lah juara mereka!!last sekali ko merempat!!penjulang-penjulang ko berjawatan besar dalam kerajaan!!sapa kisah bhaii!!politik dan kuasa dunia je bhaii!!
3.TAPI!!bila melihat dan meneliti penulisan ko mengenai agama!!kesiaann kat ko!!rupanya pemuja ko yang beribu!!teman ko yang berjawatan tinggi dalam PR setakat KAWAN je bhaii!!tiada seorang pun menjadi SAHABAT ko bhaii!!maka jadilah ko macam diri ko sekarang terutama dalam soal-soal keagamaan yang tertulis atau IC ko!!kalau ada yang menjadi SAHABAT ko!!dah lama mereka membawa ko berguru tentang agama!!
4.politik tak kemana bhaii!!agama membawa ko jauh dan abadi disana!!ko pikiaqla sendiri!!ko tu dah senja bhaii!!umur bonus kat orang!!

p/s.ko nak marah-marahlah!!ko nak kah!kah!kah! pun ikut suka hati ko!!tapi sebelum ko terlelap mata dimalam hari!!ko akan terfikir jugak!!itulah realitinya pada manusia yang beragama islam!!

didi inanam berkata...

siapa pernah jadi kristien....?.aku pernah....!..siapa pernah jadi islam....?.aku pernah...!.so ada nak tanya.......?..agama lama ku kristien dan agama baru ku islam..mana aku kalau benda benda sulit ni dimainkan...!.dimana kedudukan aku..?.so fikikanlah....

DIDI KOTA BELUD yang sebenar berkata...

hati yang baik adalah apabila kita membuat silap dan mereka memberitahu atau menasihati kita dengan sesuatu yang jujur dan ikhlas......hati yang jahat adalah apabila kita membuat silap dan mereka memberitahu atau menasihati kita dengan sesuatu yang hasad dan berbayar....khalas.

Tanpa Nama berkata...

APA KE BODO SGT NI MEMANG SALAH LAH SAMBUT MERY KISMIS PASAL DKRISTIAN ANGGAP JESUS TU TUHAN KO KAN DAH BAYANK CUTI LAIN KAT MALAYSIA SAMBUT JER LAH KALAU XDER BUAT JE TARIKH BARU UCAP SELAMAT HARUI BAPAK KO DILAHIRKAN...APER KECOH NI TT MEMANG LEMBAP SKET PASAL AGAMA ISLAM PASAL DIA JAHIL MUKARAB BAK UMNO YG BONGOK DGN CIK MAH MEMANG TERRRBAIIKKK