Sabtu, 19 Januari 2013

UNTUK KALAHKAN SELANGOR SPR ADA 134,000 UNDI HANTU



Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim menuntut penjelasan Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) sama ada modus operandi untuk memberikan kewarganegaraan dan hak mengundi, seperti yang didedahkan dalam siasatan suruhanjaya diraja (RCI) mengenai pendatang di Sabah, juga berlaku di Selangor .

Beliau berkata, kerajaan negeri Selangor telah menjalankan kajiselidik mengenai pengundi baru di negeri itu pada suku keempat tahun 2011, dan terdapat kira-kira 134,000 pengundi baru yang tidak dapat dikesan.

Anwar bertanya adakah mereka ini tergolong di bawah kategori yang sama seperti yang dijelaskan dalam RCI.

"Kita perlu respons segera dari SPR, kerana ia telah berlaku pada masa lalu dan kami mempunyai bukti untuk menyokong hujah tersebut.

"Bolehkah kita mendapatkan jaminan mutlak daripada SPR bahawa ini tidak akan berlaku?" Beliau mempersoalkan semasa sidang akhbar hari ini

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... SATU SOALAN BANGANG...kah kah kah..

kah kah kah..SUDAH GHARU CENDA PULA...kah kah kah..

kah kah kah...SUDAH TAHU BERTANYA PULA..kah kah kah


----

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bersihkan daftar pemilih terlebih dahulu barulah selepas itu diadakan pilihanraya...

Tanpa Nama berkata...


TT,
Woit !
Di kawasan azmin ali dan adun pas,
ada beberapa org indon yang sewa or provided houses dan banyak org dalam each house,dekat rumah raja katak and all over the area. nampak nya semua indon tu kayaaaaaaaa tanpa roti kah kah kah cuba ikut you punya style lah.
Kalau bolih check kawasan melawati/permata/kemansah phase 5, 6, etc
Kalau perlu bantuan cari rtd lt.kol2 , gen pun ada yang lepak kat kedai makan choice di melawati.I am sure if you lawat mereka bet you ada respon yang baik sebab mereka semua support pr.

miki berkata...

Bukan soalan bangang, ini soalan perangkap. Klau SPR jawab takde, DSAI tunjuk bukti, kalau SPR jawab ada, tanya balik, nape ada, sapa suruh? Untuk apa? Menangkan Be end??.
Sapa MB be end yg baru??

Tanpa Nama berkata...

anak kecil main api,tanah air menjadi milik orang.apalagi yang nak dinanti,kepejabat SPR kita bertandang........................................SPR pekak umpama badak,mangkuk ayun banyak didalam.makin lama kita memekak,makin hatiku bertambah geram.............................................mereka berkata bahasa tua,kita berkata bahasa muda.bahasa tua berilmu didada,bahasa muda membawa bencana...................................................berkokok kosong mengecam SPR,menari mereka bergoyang pinggang.makin lama geram ku berdebar,makin gelisah keris ku dipinggang...................................................kalau culas beradu domba,pokok pisang ditebas tebas.kalau sudah dikenal kata,hancurkan mereka tanpa belas....................................................................pagar ruyung si minangkabau,adat pepatih perwaris sejarah.risik tahu pinang pun tahu,apalagi..........kita kasi pecahhhhh lllllahhhhhhh.......

insafdoh67 berkata...

nok mapus mri r undi... Bersedia Semua.. jgn di tipu lg....Pru13 kita. lawan sampai tumbang. kih.kih.kih..

Tanpa Nama berkata...

urmmm...dh diduga persingkuhan itu ini termasuklah pemutihan di lembah jaya...x percaya x megapa..aquda sendirian tao..