Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 19 Januari 2013

SATU PANDANGAN GELAP DARI PEMBACA


 TARIKH 112
dipilih kerana di parlimen
kita perlu 112 untuk
menubuhkan kerajaan
KENAPA ANGKA 112 
 SATU PANDANGAN PEMBACA

Kenapa Angka 112? Ada Agenda Kristian? 13 January, 2013 in Uncategorized Perhimpunan Bersih 4.0 semalam, atau yang “rebranding”nya berbunyi KL#112, telah berlalu pergi. Tercapai atau tidak niat dan hasrat mereka untuk mengumpul sejuta orang itu tidak mahu kita bicara di sini. Sepertimana tajuk di atas, kenapa angka yang dipilih untuk menandai perhimpunan ini ialah 112?

 Ianya berlangsung pada 12hb Januari 2013. Sepatutnya angka 121 yang dipilih. Bukankah setahun yang lalu angka 901 digunakan untuk perhimpunan di Jalan Duta pada hari keputusan pembicaraan Anwar, iaitu 9hb Januari 2012. Dengan mengguna format yang digunapakai di Malaysia (bukan di Amerika Syarikat) angka yang logik diguna untuk perhimpunan semalam ialah 121 atau 1201. 

Dengan sedikit carian dalam internet kita dapat temui angka 112 adalah suatu angka yang ada kaitan dengan Bible Kristian dari susun atur angka dalam bahasa Hebrew yang memberi pengertian Tuhan mereka. Kajian numerologi dari susunan abjad dari 22 abjad on PENGUMUMAN DARI TUKAR TIUB



-----

15 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Buka al-Quran surah Hud (11) dan ayat yang ke 2.

Tanpa Nama berkata...

kahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahkahakahkahakah
melayuuuu aduhhhh kahkahkahkahkahkahkah

Tanpa Nama berkata...

jauh bebenor kau konar tu
berbolit bolit lidah
umno kalah dah takut nak terkencit????
kahkahkahkahkah

Tanpa Nama berkata...

cuba tengok betul2 lambang Blogger blogspot huruf B tu mcm huruf Hebrew Teit (T)
sah TT konspirasi Yahudi????
senabg kan???konspirasi kahkahkahkah
sudah2nya melayu bodoh tambah bangang
mcm video bawani uum yg bertepuk tgn kena goreng dgn kak pah tu...sedih aku melayuuuuu umnuuuu

Tanpa Nama berkata...

kau ingat kau baca internet...baca sikit2 teori konspirasi
kau rasa kau dh pandai sangatlah...
alah pandai tahap2 kak pah listenjer
...org tak nak dgr
rasuah dgn galaxy note n tayang video hari kiamat...
kau nak kiamat sangat kan
nah kiamat
kahkahkahkahakahkah

dukun melayu berkata...

121 dipilih kerana itu hari sabtu kedua.ramai cuti

adik aku beranak 2512.adakah dia rekarnasi al-maseh?

zohra eee listenlisten ada syarfah.dia keturunan nabi.nabi aku arab.zohra pulak eeee

kalau bodo jangan bagitau orang

Salim Rubayyi' Ali berkata...

Boring dan rasa kelakar je bila dgr org2 guna teori konspirasi feemason iluminati bible kabalah blablabla. Kdg2, aku rasa, puak2 tertentu ni guna teori konspirasi, teori sufi, teori imam mahdi nak buat org melayu islam jauhi politik. Taknak kasi org Melayu Islam undi PAS dan Pakatan Rakyat. Itu mainan politik je.

Aku dah byk kali dgr cerita2 konspirasi2, sufi2 terbukak hijab ni yg boleh jadi direka2 untuk menjauhkan org melayu islam dari politik serta menghalang percambahan fikiran mereka dari membaca sumber2 bacaan alternatif yg menyerang kejahatan BN.

Bila kita kutuk skandal UMNO/BN beserta bukti serta dalil dan ijtihad dari ulama muktabar, mulalah macai2 UMNO nak main isu sufi. Mulalah diorg akan ckp Nur Muhammadlah, Arasy Allah, Tasawuf sana tasawuf sini, kehendak Allahlah, makrifatullah itu ini. Tak ubah sikap mereka macam kesatria templar yg mempergunakan kesufian agama untuk menindas org miskin.

Dey macai yg berlagak ahli sufi, korg tahu tak, sebelum korg belajar tasawuf, korg kena belajar ilmu fardu ain, ilmu aqidah, dan ilmu fekah serta mengamalkannya sebelum ko nak belajar dan bercakap pasal sufi. Dia tak boleh melompat terus belaajar sufi kalau ko sendiri tak sembahyang, minum arak, pegi night club, wahai macai2 UMNO. PAstu, nak main nombor konspirasi nak burukkan HKR112. 112 tu jumlah kerusi yg diperlukan untuk membentuk majoriti mudah di parlimen.

Alamak TT, aku rasa aku pun dah terbukak hijablah. Aku akan rasa penat dan mengantuk melampau, jadi pelahap, serta nafsu seks aku naik kalau ada VIP2 UMNO yang cuba mendekati aku dan menawarkan projek serta kekayaan untuk aku. Aku takleh berguru dgn VIP2 UMNO, kalau tidak aku kena sial tersebut.

Lagi satu, aku ada seorg guru, aku kalau masuk kelas dia, aku rasa bersemangat giler dan score cemerlang pasal dia org kebanyakan dan muka dia ada iras2 Selamah Abdullah, isteri Rashid Maidin. Serius aku cakap, aku tak tipu. TT, aku rasa aku pun dah terbukak hijab dan kasyaf dlm melihat konspirasi UMNo, si musuh Islam. Kahkahkah :p

putra bertam berkata...

112 ke 121 ke tak penting la bro..benda kecik je tu..yg penting hasrat perhimpunan tercapai...

Tanpa Nama berkata...

Dukon impot dari India benama gurujib pun suda kapla penin mau tolon sama bik mama. Suda tengok suma tarikh tapi suma tarikh pun tara baik tara bole pakai. Guruji suda tengo suma tarikh pon PRU buat kalu, BN kala jugak. Buat kalu, kala jugak. Tara buat kalu, serupa jugak, kala jugak.

Guruji suda penin, semalam suda balik India.

Berahim Bungkos berkata...

sikit2 nombor tu... sikit2 pattern nombor ni.. apa pasat? kena OCD kaaa?

Tanpa Nama berkata...

jgn pecaya angka ditakuti rosak akidah..percaya pada kekuasaan ALLAH oke geng...ummatan wahidah

Tanpa Nama berkata...

apsal tak rujuk taurat ke..zabur ke..
Akai ada letak lutut

DIDI KOTA BELUD YANG SEBENAR berkata...

apa apalah....janji 500 ribu orang sudah pulang rumah masing masing....kapis.

Tanpa Nama berkata...

--pokio--

itu la yg percaya kat no nie mesti kaki no hahaha....ape daaa tue la kalo sakit sikit panas badan g jmpe bomoh bkn nk jmpe doktor...pastu bomoh pon cakap la tersampok jin ke ape...last2 kena tpu pastu sibok2 nk buat report polis....biasa la melayu hahahaha...adat adat adat......bnde yg penting bkn nk ikot pon...puiii

Tanpa Nama berkata...

Ada 222 kerusi di paliment. Separoh-nya ialah 111. Maka kita perlu 112 kerusi untuk jadi majority. Itu sebab lah 112.