Presiden PAS  Abdul Hadi Awang hari ini mengumpamakan bayaran Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) oleh kerajaan BN dengan tindakan Firaun di Mesir yang menurutnya memberi kekayaan demi menyesatkan pemikiran rakyat.

Hadi yang membacakan kutipan ayat daripada Al-Quran itu menceritakan semula kisah Nabi Musa berhubung sikap Firaun yang cuba "membodohkan rakyat" itu.



"Cerita BR1M ini bukan cerita baru. Al-Quran sudah menceritakan lebih lima enam ribu tahun yang lalu, Firaun telah (agih) BR1M," katanya sambil diringi gelak ketawa perwakilan di Pusat Konvensyen Shah Alam.

Beliau sebelum itu menceritakan bawah Nabi Musa pada awalnya meminta Allah menjelaskan mengapa Firaun diberi kekayaan yang banyak.



"Nabi Musa berdoa wahai Tuhan kami, mengapa engkau beri kepada Firaun, kekayaan yang melimpah ruah. Dengan kekayaan itu, digunakan untuk menyesatkan rakyat bukan untuk membela rakyat," katanya.

Seterusnya, beliau menceritakan pula mengenai keangkuhan Firaun yang mendakwa berkuasa untuk memberi nikmat kepada rakyat berkenaan.


"Firaun telah mengarahkan rakyat Mesir, dikumpul beramai-ramai, dan Firaun berucap. Tidakkah aku menjadi pemerintah berkuasa di Mesir ini?


"Sungai-sungai yang mengalir di kampung-kampung, ini adalah projek aku. Di bawah penguasaan aku.

"Aku (Firaun) yang bagi. Satu lagi projek aku (Firaun). Al-Quran berkata maka Firaun menjadikan rakyat ringan (meremehkan) akal dan membodohkan rakyat," katanya diiringi ketawa yang menggamatkan dewan konvensyen.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit... MAHAFIRAUN IALAH MAHATHIR ANAK LELAKI ISKANDAR KUTTY.... kah kah kah..

kah kah kah... APAKAH NAJIB TELAH SAMPAI KE TAHAP FIRAUN?.... kah kah kah...

woit.... USTAZ HADI PASTI BETUL.... kah kah kah...

kah kah kah.... NAJIB INI HANYA LAH ORANG SURUHA MAHAFIRAUN.... kah kah kah...

kah kah kah... KALAU USTAZ HADI SALAH MACAM MANA?... kah kah kah...

kah kah kah... KALAU USTAZ HADI SALAH... KITA JUMPAKAN  ROSMAH MANSOR DENGAN FLORA.... kah kah kah




NOTA:
siapa flora ini?
sila tanya deepak
kah kah kah