Khamis, 27 Jun 2013

PENCERAHAN DARI PEMBACA



KENALI
INGATI
DUA MALAON INI ADALAH MUSUH
BURU SAMPAI TERSUNGKUR 

SATU CADANGAN PENCERAHAN
Buat sesuatu berulang kali dan mengharapkan keputusan yang berbeza adalah gila menurut Albert Einstein. Parti-pati pembangkang dah sertai pru dari dulu tapi gagal untuk gulingkan umno. Demostrasi pun dah banyak kali buat tapi umno tak gak mampus. 

Pemberontakan bersenjata pernah di buat oleh Parti komunis Malaya juga gagal tumbangkan umno. Sekarang apa yang perlu kita buat untuk jatuhkan umno sapa ada idea. 

Apa yang Einstein kata tu ada kebenaran, pru dan demostrasi dah buat banyak kali tapi umno masih berkuasa, pemberontakan bersenjata buat sekali tapi gagal dan rakyat Malaysia nak duduk dalam keadaan aman tapi nak tukar kerajaan. 

Mana ada kerajaan dunia ketiga ditukar dalam keadaan aman semua ditukar dalam keadaan huru hara. Ada satu aje kita belum buat iaitu boikot. Kita kena boikot semua perkara yang berkaitan umno. Boikot semua perniagaan yang ada kaitan dengan umno contoh boikot roti gardenia makan roti mossimo,batalkan langganan astro,maxis,celcom,tm kalau boleh tnb beli genset on MEMAHAMI POLITIK JALAN RAYA
Publish | Delete | Spam
Anonymous on 6/26/13


---------

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Betul cakap penjenguk yang di atas tu. Di negara ini, setiap kali ceramah parti pembangkang orang ramai akan memberi derma apabila dihulur tin milo, entah berapa juta mereka dapat untuk mengubah iklim politik haprak di negara ini. Kalau di eropah selepas perang dingin, wang kutipan juta-juta tersebut akan dibuat upah kepada "Sniper" (penembak tepat) untuk meranapkan kepala si pemimpin korupsi dan penipu. Sejarah mereka amat berkesan dan diakui hingga kini dan tidak akan mengayakan mana-mana pihak waima pembangkang yang tidak pernah pandai mencari formula untuk menang PRU. Mereka hanya pandai mencari makan melalui derma ikhlas rakyat walaupun rakyat hidup kian tertekan.

Amuraria berkata...

terbaik ;)ABU jangan lupa !

underBear berkata...

tahu mainstream?
ea, jangan jadikan perkara ini mainstream.
anuar ibrahim dah jadi mainstream. mat sabu pon sama. adam adli tak terkecuali.

talibanes berkata...

Setuju dgn ni...pi mai pi mai dok tang tu gk...2x5 10

Tanpa Nama berkata...

simple answer: rakyat malaysia tak berani mati. setakat kumpul-kumpul, jerit-jerit, teriak-teriak, duduk-duduk, baring-baring, kena kejar lari etc takkan mengobah keadaan umno hari ni. sampai kucing bertanduk pun umno tetap perintah ini negara.

hendak seribu daya, taknak seribu dalih. mandi darah bukan setakat sehari dua; long-term revolusi and istiqamah adalah jawapannya. ada berani?

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama 27 Jun 2013 11:43 PG:

Respect your views. Patut-patutnya lama dah aziz spr tu mampos - tu je ubatnya. Kalo aziz tu mampos cara ni, sapa yg jadi pengerusi spr lepas tu tobat tak berani nak menipu lagi dah. Sometimes a very hard disciplinary mechanism/action is required untuk mengajar makhluk yang degil lagi bebal.

Tanpa Nama berkata...


woit bawahberuang!

hang la pi masuk politik,menang, jadi adun pastu cuba hang jgn mainstream, jgn sellout dll.

amboi, mat sabu adam adli pun hang tibai,habis sapa lagi yg hang nampak bagus?t

satu lagi, boleh hang bagi definasi jadi mainstream tu, mcm mana dalam keadaan semasa ni?apa contohnya, apa kes...

cakap, kasi bikin bro. jgn hebat jadi anon saja.