Ahad, 13 Oktober 2013

SATU PENCERAHAN DARI PEMBACA





KENAPA SHAHRIZAT MENANG
Assalam. pemilihan Umno ni terutamanya pemilihan ketua wanitanya telah membuktikan beberapa fakta tentang UMNO yg selama ini menjadi andaian dan tanggapan umum. Pertamanya, rupa2nya org2 umno khususnya wanita tidak langsung sensetif dgn salahlaku, salahguna wang atau salahguna kuasa.

Bukankah keluarga shahrizat (suaminya) terbukti terlibat dgn skandal lembu? patutlah umno tidak pernah mengambil serius tentang laporan ketua audit negara yg setiap tahun memaparkan penyalahgunaan dan pembaziran wang jabatan dan kementerian - wang rakyat.

Keduanya, umno, terutamanya wanita sudah ketandusan tokoh, sudah kekeringan pemimpin yg berwibawa dan bersih utk memimpin sayap parti yg penting itu di peringkat kebangsaan. Ketiganya, nampak sangat ahli2 umno ni terutama wanitanya ikut dan patuh membuta tuli terhadap ketua mereka. Bukankah dua tiga bulan yg lepas sebelum pemilihan umno ini, Najib Razak, presiden umno tiba2 melantik shahrizat kembali menjadi menteri padahal sebelum ni dia tidak dilantik on BERAPA HARGA SEKILO UNDI
Anonymous

on 10/13/13
---------

4 ulasan:

Carlos Santiago berkata...

sememangnya umno ketandusan calon wanita. yg ada haprak. mengamuk sana sini. mcm tu nk jadi pemimpin.

Awanama berkata...

betul. selain sahrizat memang tak ada sesiapa lagi yang boleh memimpin wanita umno pd peringkat kebangsaan. memang tak ada. jadi itu shj pilihan yg boleh mereka ambik sebagai pemimpin. rasanya klu rafidah masuk balik hari tu, dia akan menang semula. satu lagi, parti ini lebih sesuai utk orang2 berumur dan masih tidak mahu berubah untuk menerima orang2 muda. tempat orang2 muda hanya di bhg belakang2... bhgn cuci pinggan mangkok klu kat majlis kahwin org melayu. lebih kurang mcm parti pas yang diketuai oleh ulamak yg tidak mahu berubah mengikut situasi semasa. parti jenis ini klu pemimpinnya mati, parti pun akan ikut mati jugak.....umpamanya pas di kedah yg dijangka akan tewas dlm prk sg limau kerana tiada pengganti yg setaraf allahyarham azizan. klu ada yg setaraf pun, ulamak pas akan tolak mentah2 sebab mereka rasa golongan mereka sja yg berkemampuan dan berhak utk menentukan wakil. pihak lain tak payah sibuk2 tapi undi nak pulak....
ulamak pas + umno = UG

DDKB berkata...

Di indonesia ada satu agama baru.....namanya church of satan.....konsep nya sama seperti kristien....tapi opposite...yang berbeza hanyalah roti dan darah rohul kudusnya kalau di persembahkan....kristien....roti dengan wine/air anggur....lambang tubuh dan darah nabi isa mati disalib......church of satan tidak menyembah satan tapi mengutuk nabi isa.......sabar....bacalah lagi.....bila persembahan jamuan suci gereja satan ini berlangsung...tahu apa hidangan nya.......daging bayi dan darah bayi yang mati keguguran.......tahu tak...di indonesia...di kawasan mana kes penguguran bayi yang mencatatkan angka tertinggi seluruh indonesia............PULAU SEWELASI UTARA.....OPPPSS .....SILAP...MAAPPP....PULAU SULAWESI UTARA.......HEHhebehehe...benaran dong bukan dusta.......eh eh...rupanya supply janin ke kerajaan satan orang sewelasi ni ruponyerrr iyerrrr......baru tahuuuuuuu.......

Awanama berkata...

Puak umno baik yg jantan mau pun betina berjuang utk tembolok mrj aje. Sharizat menang sbb perwakilan yg memilih dia yakin yg hak mrk:subsidi,lesen,wang,harta akn terjamn jika pilih sharizat...pasai nk tlng melayu yg miskin,susah papa kedana...jangan beranganlh..tk masuk dlm kamus pemikiran mrk...perjuangn ni utk aku & keluarga/kroni ku...pi mampuslh yg lain ..dunia ni aku yg punya!!!